2024-03-13, 09:35
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
V är en Natomärknig. Användes i Irak och Afghanistan bland annat.
Men inte i det här fallet
"V” is closely aligned with Russian phrased which mean “power of truth” and “task will be completed”
Citera
2024-03-13, 09:43
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Är det inte en ukrainsk stridsvagn, att döma av texten?
Det är nästan omöjligt att veta när klipp som detta postas på Twi... X, om det inte går att spåra källan.

Det står nånting med "annihilation" på kamerabilden från drönaren, vilket kanske ger en fingervisning. Förutsatt att det inte är ett hopkok. Kan vara ett ryskt klipp-och-klistra-jobb.
Citera
2024-03-13, 09:47
Medlem
glimmandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Att det inte är så illa kan du ju tro, verkligheten är en annan.
Här har du dokumentet som visar att vi till varje pris måste förgöra Putin och hans lakejer:

https://x.com/smartuacat/status/1767290078890545217?s=61&t=A0yG4NqpU0he5Hbg1RZBpw

Du finner det inte lite misstänkt att ukrainska hackare hittar ett dokument som sedan sprids på ukrainska propagandakanaler där innebörden är att hela EU bör sättas in i totalt krig mot Ryssland då Ryssland kommer förklara hela EU krig. Detta då Ukraina är i kollaps och enbart kan klara sig genom Nato-intervention?
Citera
2024-03-13, 09:55
Medlem
Kaptagons avatar
De ryska separatisterna skickar en hälsning från den ryska gränsbyn Tetkino i Kursk distriktet.

https://twitter.com/astraiaintel/status/1767831881238630903?s=19
Citera
2024-03-13, 10:05
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptagon
De ryska separatisterna skickar en hälsning från den ryska gränsbyn Tetkino i Kursk distriktet.

https://twitter.com/astraiaintel/status/1767831881238630903?s=19
Stabilt land det där ryzzland, rebeller kan åka hit och dit överallt utan motstånd.
Citera
2024-03-13, 10:07
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Jag tror det finns en större vinst för Putin här än pengar och det är att han får behålla makten.

Efter Euromaidan så tror jag han blev skiträdd för att en demokratirörelse skulle växa fram i Ryssland som det gjorde i Ukraina. Svaret i hans sjuka hjärna blev då förstås att demokratirörelsen i Ukraina var tvungen att krossas så att Ryssarna inte skulle få samma idéer.

Att sedan han och hans korrupta polare tjänar lite extra på att kriga i Ukraina är bara en bonus skulle jag tro.

Jag har fått lära mig ett uttryck - Win - Win! För alla.

Hur mycket kommer Trump att vilja tjäna pengar på detta är frågan?
Kan han kräva % av Putins omsättning?
Citera
2024-03-13, 10:13
Medlem
Citat:

Nu är ju inte Ukraina med i nato så nog är den rysk alltid...men det vet du redan.
Citera
2024-03-13, 10:14
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
Du finner det inte lite misstänkt att ukrainska hackare hittar ett dokument som sedan sprids på ukrainska propagandakanaler där innebörden är att hela EU bör sättas in i totalt krig mot Ryssland då Ryssland kommer förklara hela EU krig. Detta då Ukraina är i kollaps och enbart kan klara sig genom Nato-intervention?
Att det sprids så öppet i vanliga kanaler på nätet är så klart lite konstigt, om vi säger så. Det är enkelt att förfalska ett dokument som detta. Förhoppningsvis/troligen vet åtminstone CIA om det är äkta eller inte och kan informera andra stater. Eller, de är nog redan informerade.
Citera
2024-03-13, 10:14
Medlem
Arethas avatar
Citat:

Antingen så är det en rysk stridsvagn med V-beteckning, som tillsammans med Z är en vanligt förekommande symbol för ”specialoperationen” läs krigsförbrytelserna i Ukraina,

…eller så är det NATO som åker omkring i en rysktillverkad stridsvagn med en Russkij mir-symbol.

Jag tror jag satsar på alternativ 1
Citera
2024-03-13, 10:21
Medlem
TotalWars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuska
Men inte i det här fallet
"V” is closely aligned with Russian phrased which mean “power of truth” and “task will be completed”

V = Siffran 5 i romerska siffror. Artikel 5. En för alla alla för en.

Uttalas vee på eng -> A B C D E ... E är femte bokstaven i alfabetet. Uttalet med ”E” på slutet är viktigt i många språk när "V" ska uttalas, så man har valt att fokusera där. Människan är fiffig.

32 -> 3+2=5

V i NATO:s Fonetiska Alfabet = Victor = Vinnare

Ryssland är självutnämda vinnare, de har stulit bokstaven. Deras bokstav är Z som i Zombie, eller helt enkelt slutet. För de själva förstås, inte för oss andra.

Victor: One who defeats an enemy or opponent in a battle

På svenska: Vinnare.

https://beredskapen.se/kunskap/nato-fonetiska-alfabet
Senast redigerad av TotalWar 2024-03-13 kl. 10:31.
Citera
2024-03-13, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slipperyslope
Om de "vill ha" hela Baltikum, Gotland och 100% av Ukraina, som de flesta Ukraina-fanatiker gär menar, så får de vid ett fredsaavtal inte alls "allt dom vill". eller hur tänker du?

Skrev inte "allt dom vill".
Citera
2024-03-13, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av koktkille
Människoliv måste väl för helvete vara mer värt än lite jord, ära, och det är vad Ukrainska män dör för just nu.
Miljarderna kunde sköta sina affärer utan blanda in vanligt folk tycker jag.

Varför slutar inte Ryssland då, om människoliv är mer värt än jord och ära?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in