Citat:
De är dysfunktionella på så sätt att de inte har fungerande regeringar och politiska system, samt mycket korruption. Jag har absolut ingen som helst aning om vad du utgår ifrån när du säger att folkets förtroende för polisen är högt? Jag känner inte till någon som idag ser svensk polis som någonting annat än inkompetent. Jag är 40 år, och för 20 år sedan löste polisen mycket mycket mer brott än vad de gör idag.Vilken goja...
Verkligen fantastiskt att någon kan tycka att förtryck av olika grupper, tom så stor del av befolkningen som halva andelen, inte skulle vara något "riktigt problem", samtidigt som man sitter och pratar om "mest dysfunktionella länderna i världen"
Varför tror du att dessa länder just är dysfunktionella?
Sen, sprillans färsk undersökning...
https://www.gu.se/sites/default/files/2023-03/Vilka%20litar%20på%20våra%20samhällsinstitutioner% 20och%20varför%20-%20Felicia%20Robertson.pdf
Polisen ligger förvånansvärt högt upp i förtroende av svenska befolkningen och har tom ökat sen sist... Kanske har med de kvinnliga cheferna att göra

Verkligen fantastiskt att någon kan tycka att förtryck av olika grupper, tom så stor del av befolkningen som halva andelen, inte skulle vara något "riktigt problem", samtidigt som man sitter och pratar om "mest dysfunktionella länderna i världen"
Varför tror du att dessa länder just är dysfunktionella?
Sen, sprillans färsk undersökning...
https://www.gu.se/sites/default/files/2023-03/Vilka%20litar%20på%20våra%20samhällsinstitutioner% 20och%20varför%20-%20Felicia%20Robertson.pdf
Polisen ligger förvånansvärt högt upp i förtroende av svenska befolkningen och har tom ökat sen sist... Kanske har med de kvinnliga cheferna att göra

Enligt din världsbild är det ungefär så här, "kvinnor är bra. Män är dåliga". Det spelar ingen som helst roll vad som sker enligt dig. Du kommer att fortsätta att försvara allt så länge det är kvinnor som ligger bakom det. Jag kan garantera dig att du är väldigt väldigt ensam om att tycka att Sverige, eller något annat land i väst, fungerade bättre för 20 år sedan. Den stora majoriteten, män och kvinnor, håller med mig när jag säger att exakt allting fungerar mycket sämre. Jag tror dock inte att detta endast har att göra med att fler kvinnor arbetar idag. Men jag tror dock att det har att göra med att många kvinnor arbetar idag inom organisationer som är traditionellt sett manliga yrken, som tex polis. Det finns helt enkelt yrken som män är bättre än kvinnor på, och vice versa. Men detta kan människor som dig aldrig acceptera. Därför att enligt er är antingen "kvinnor bättre än män på vissa yrken, eller så är de exakt lika bra inom vissa yrken". Att det skulle finnas en enda liten sak som män är bättre än kvinnor på, är för människor som dig omöjligt att acceptera, och det är bla därför västvärlden är i fritt fall.
Det ironiska i det hela är att det knappt finns en enda politisk grupp i Sverige som arbetar hårdare för att ta ifrån kvinnor alla sina rättigheter än feministerna själva genom sin vurm för islam och massinvandring. Allt som svenska feminister säger om att de står för ett jämställt samhälle och så vidare kan avfärdas då feminismen kämpar för en utveckling som är den totalt motsatta. Om det nu är så att dessa feminister är för korkade för att inte ens förstå vad som egentligen händer, och vilken utveckling man egentligen kämpar för, så kan man fråga sig om sådana individer ens borde ha rösträtt. Om de hade gått under själva, inga problem, jag är helt för att evolutionen gör sitt och raderar dessa människor från genpoolen, men problemet är bara att dessa feminister och andra vänsterdårar drar med oss alla i sitt fall.