2024-03-12, 16:51
Medlem
leeloufiives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diskmaskinsmedel
https://www.svt.se/sport/ridsport/douglas-lindelow-lamnar-sverige

"Gården i Hörby har sålts.

Nu fortsätter Douglas Lindelöw satsningen utomlands – närmare bestämt i Belgien.

”Jag lämnar gården med blandade känslor”, skriver 30-åringen på Instagram."

Gammal skåpmat. Samarbetet med Stall Zet är avbrutet för över 2 år sedan. Han har köpt ny gård i Skåne.
Citera
2024-03-12, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MY-SOUL-IS-ON-FIRE
Veterinärer är inte automatiskt djurälskare. Vore det så skulle de inte sälja cancermat till katter och hundar.

Ursäkta men vad har det med det aktullea fallet att göra ? Dessutom så är det väl bra att veterinärtekniken har gjort framsteg men det är alltid ett tufft val man har att göra som djurägare om de blir sjuka, för oss fanns till sist inga alternativ att ta när vi blev tvugna att aliva vår hund och familjens ögonsten pga cancer. Vi hade i alla fall en jättegullig veterinär som hela tiden var mån om både oss och vovvens mående.
Citera
2024-03-12, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Countrylass
Ursäkta men vad har det med det aktullea fallet att göra ? Dessutom så är det väl bra att veterinärtekniken har gjort framsteg men det är alltid ett tufft val man har att göra som djurägare om de blir sjuka, för oss fanns till sist inga alternativ att ta när vi blev tvugna att aliva vår hund och familjens ögonsten pga cancer. Vi hade i alla fall en jättegullig veterinär som hela tiden var mån om både oss och vovvens mående.
Jag besvarade en kommentar om att någon var veterinär och personen verkade tro att alla veterinärer gillar djur. Det gör de ej. Vissa är veterinärer för de vill tjäna mycket pengar.
Citera
2024-03-12, 17:06
Medlem
Citat:
Jag besvarade en kommentar om att någon var veterinär och personen verkade tro att alla veterinärer gillar djur. Det gör de ej. Vissa är veterinärer för de vill tjäna mycket pengar.

Förvisso men långt ifrån alla , jag tror faktiskt att de flesta som jobbar med djur ändå väljer att göra det för att de bryr sig, men ja ..rötägg finns det ju tyvärr överallt fast man ska ju inte dra alla veterinärer över en kam . Vi hade tex en jättebra distriktsveterinär här som nyligen gick i pension och han var väl inte annat än omtyckt av folk men ja det har ju egentligen inget med fallet att göra som så.
Citera
2024-03-12, 17:16
Medlem
sunny5s avatar
Ge honom livstids avstängning samt att ägarna tar sina hästar därifrån
Citera
2024-03-12, 17:31
Medlem
Citat:
Veterinärer är inte automatiskt djurälskare. Vore det så skulle de inte sälja cancermat till katter och hundar.

Okej, men personen som nämndes är det
Citera
2024-03-12, 17:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Countrylass
Förvisso men långt ifrån alla , jag tror faktiskt att de flesta som jobbar med djur ändå väljer att göra det för att de bryr sig, men ja ..rötägg finns det ju tyvärr överallt fast man ska ju inte dra alla veterinärer över en kam . Vi hade tex en jättebra distriktsveterinär här som nyligen gick i pension och han var väl inte annat än omtyckt av folk men ja det har ju egentligen inget med fallet att göra som så.

Där visar du ett tydligt bias. Om det var sant skulle inte djurplågeri vara ett så stort problem som det är inom ridsporten. Det är också tystnadskultur det du ger uttryck för. Du väljer att blunda för mönster, väljer att blunda för att dina idoler kanske inte är helgon.

Någon frågade vem som namngavs i artikeln jag länkade, den journalisten nämnde bara att Peter Eriksson vägrade prata med henne efter hennes avslöjanden om barrering. I övrigt pratar hon allmänt om att hela ridsporteliten frös ut henne, där ingick MÅNGA, även IF som veterinär, entreprenör och med ett stort intresse av att försvara sporten. Det ger han även uttryck för här. Det är viktigt att ha hästvälfärd så att inte djurvänner som inte fattar nånting stänger ner ridsporten säger han i princip. En åsikt som tycks otroligt vanlig bland ryttare. När någon åker fast som djurplågare är man rädd att bli av med sitt nöje och sin prestige och det är viktigt att slå hårt på den som pekas ut och låtsas som att det är ett undantag från regeln. Varje gång. Aldrig se mönster och göra större självrannsakningar eller generella krafttag som går längre än ”piska inte så hårt”.
Citera
2024-03-12, 17:47
Avslutad
https://www.sydsvenskan.se/2023-07-12/gammal-kunskap-ska-radda-framtidens-ridsport-far-inte-glommas-bort
Fick inte med denna artikel i mitt inlägg.
Citera
2024-03-12, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Där visar du ett tydligt bias. Om det var sant skulle inte djurplågeri vara ett så stort problem som det är inom ridsporten. Det är också tystnadskultur det du ger uttryck för. Du väljer att blunda för mönster, väljer att blunda för att dina idoler kanske inte är helgon.

Någon frågade vem som namngavs i artikeln jag länkade, den journalisten nämnde bara att Peter Eriksson vägrade prata med henne efter hennes avslöjanden om barrering. I övrigt pratar hon allmänt om att hela ridsporteliten frös ut henne, där ingick MÅNGA, även IF som veterinär, entreprenör och med ett stort intresse av att försvara sporten. Det ger han även uttryck för här. Det är viktigt att ha hästvälfärd så att inte djurvänner som inte fattar nånting stänger ner ridsporten säger han i princip. En åsikt som tycks otroligt vanlig bland ryttare. När någon åker fast som djurplågare är man rädd att bli av med sitt nöje och sin prestige och det är viktigt att slå hårt på den som pekas ut och låtsas som att det är ett undantag från regeln. Varje gång. Aldrig se mönster och göra större självrannsakningar eller generella krafttag som går längre än ”piska inte så hårt”.

DL har aldrig varit min idol och nej jag tycker inte att jag är partisk, hurvida veterinärer ger cancermat till sjukha djur har inget alls med den här saken att göra utan nu är du på väg över in på någoting helt annat , även om man såklart kan undra varför ingen har sagt ifrån när de har sett det. För det är ju inte första gången han är inblandad i ngt..och kanske jsut därför så har jag aldrig gillat honom och dra inte in histoiren om barrering, det var väl tyskarna som höll på med det framför allt LB, men jag har aldrig gillat honom heller-
Senast redigerad av Countrylass 2024-03-12 kl. 18:14.
Citera
2024-03-12, 17:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Weezl
Om du står i en kö och vill fråga personen framför något så du knackar den på axeln med fingret, misshandlar du då den personen? Det är det spöet är till för, att ge hästen en dutt någonstans handen inte når för att uppmärksamma den på något

Stor skillnad på ditt exempel och det du gör när du rider dressyr i en timme. Fråga: tar du personen framför dig i kön, stoppar in ett metallbett i munnen och spänner fast dig själv på dess rygg och börjar detaljstyra deras minsta rörelse medans du tvingar deras huvud i total kontroll? Och ”duttar” lite med en piska på personen för att få den gå EXAKT som du vill i en timme tills personen är helt svettig?
Citera
2024-03-12, 18:18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Cedderik
Nu är det ju bara den lilla skillnaden att hockeyspelarna har själva valt att vara där, det har inte hästen din idiot!!!

Exakt precis så!!
Citera
2024-03-12, 18:29
Medlem
Ezetimibs avatar
Och nu tar även Lövsta bort DLs hingst från sitt hingstprogram i år! Hejja! Alla samarbeten avslutade, check !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in