2024-03-12, 16:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
ja. det verkar som om tv4 reportern inte hade riktigt rätt.

ingen uräskt om felaktiga uppgifter?? helt säker på att jag läste koppling till Karlstad kidnappningen igår på tv4
Citera
2024-03-12, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Då får du gärna ange målnummer

Citat inlägg#560 En 19 åring nu anhållen enligt detta pressmeddelande från Åklagarmyndigheten.

Målnummer i Nacka tingsrätt: B 1951-24.

https://via.tt.se/pressmeddelande/3427539/en-person-anhallen-for-mord-i-varmdo?publisherId=3235540&lang=sv%3Cbr%20%2F%3E

:::

Det borde finnas en målnummer på BO i februari 2024 enligt detta som skrivs här:

"Den mördade mannen ska tidigare i år ha suttit gripen, misstänkt för att ha utfört ett brott mot kvinnan.

Han släpptes dock på fri fot.

...
Bara några veckor senare, i början av mars, ska paret ha stämt träff med offret i en bostad i Stockholm för att ”prata”. Men i stället för att prata misstänks paret ha mördat honom där, enligt uppgifter till Aftonbladet."
Källa:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/O8Gwe3/styckmordet-pa-varmdo-paret-stamde-traff-med-offret
Senast redigerad av norea 2024-03-12 kl. 16:42.
Citera
2024-03-12, 16:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
ja- du har rätt, tv nyheterna sa detta,Expressen skrev också- så du har helt rätt
bara att jag o några till tolkade nyheterna, fel
en kidnappning påstods ha skett i Värmlands-staden-
och kidnappning nämndes i nyhets-rapporteringen av väskfyndet-kroppsdelarna.

Att den nu döde hade kidnappats i Värrmland blev missuppfattning av bla mig-

det verkar alltså inte ha varit nån kidnappning,
mannen som mördades verkar ha kört sin egen bil för att möta ett par stycken personer,
för att reda ut anklagelser mot honom.
Den mördade hade anklagats för att gjort något mot en kvinna, men mannen blev förhörd o släppt.

Kvinnan som anklagat honom, har tydligen bokat möte med honom, och han mördades.
Hon o en man jagas nu av polisen. En annan ung man 19år sitter i förhör.

nej inte bara ditt fel med feltolkning. Är rätt säker på att tv4 skrev igår att det var mannen från Karlstad.

Aja skitsamma. Säkert babbar det handlar om och BO var inte helt oskyldig då..
Citera
2024-03-12, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Har läst ikapp lite men har lite frågor .

2 är alltså anhållna i sin frånvaro men deras namn är sekretessmarkerade? Står det att de är från Afghanistan båda två?

Den 19 åriga mannen, är han också från Afghanistan och när greps han?

Kommer de alla från Lund ?
För de stämde ju träff med BO, vart träffades dem? För de mördade honom i en bostad med barn närvarande.
Så i vilken ort skedde mordet ?
Mordet ska ha skett i Stockholm. Ingen vet om de kommer från Lund, vad jag sett. De kan ju ha anhöriga eller vänner där t ex. Polisen har även sökt på adresser på andra platser i landet, alltså inte enbart i Lund.
Citera
2024-03-12, 16:43
Medlem
Vintergrisens avatar
Intressant att det rör sig om folk från Afghanistan. Kan det kanske vara så att en manlig hazar sneglat lite för mycket på en kvinnlig pashtun och därför paketerades och kastades i skogen av kvinnans släktingar? På sätt och vis ett hedersmotiv det med.
Citera
2024-03-12, 16:43
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Finns det någon uppgift om vems barnen är, BO eller den efterlysta kvinnan?

Brottet som BO misstänks ha utsatt kvinnan för, har det uppmärksammats i media, finns tråd på forumet?

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Och så undrar man var barnen är nu.
Har de åkt med paret eller?

Det är inte bo:s barn utan antingen efterlysta kvinnans alt. en nära släktings/väns vilka uppehöll sig i bostaden. Gissningsvis.

Ännu otydligt om GMGM hör hemma i sthlm eller bara var på besök. Men raskaste slutsatsen är väl att det var kvinnans bostad som mordet skedde i.

Man kan väl inte utesluta att det är killens bostad o barn heller. Eller ett av varje…
Citera
2024-03-12, 16:44
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norea
Citat inlägg#560 En 19 åring nu anhållen enligt detta pressmeddelande från Åklagarmyndigheten.

Målnummer i Nacka tingsrätt: B 1951-24.

https://via.tt.se/pressmeddelande/3427539/en-person-anhallen-for-mord-i-varmdo?publisherId=3235540&lang=sv%3Cbr%20%2F%3E

:::

Det borde finnas en målnummer på BO i februari 2024 enligt detta som skrivs här:

"Den mördade mannen ska tidigare i år ha suttit gripen, misstänkt för att ha utfört ett brott mot kvinnan.

Han släpptes dock på fri fot.

...
Bara några veckor senare, i början av mars, ska paret ha stämt träff med offret i en bostad i Stockholm för att ”prata”. Men i stället för att prata misstänks paret ha mördat honom där, enligt uppgifter till Aftonbladet."
Källa:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/O8Gwe3/styckmordet-pa-varmdo-paret-stamde-traff-med-offret

Något som har hänt tidigare i år, runt 35 år, misstänkt för brott mot kvinna, släppt, nära Lund.

Citat:
En kvinna i 30-årsåldern har blivit utsatt för våld i en lägenhet i Hässleholm. En man i 35-årsåldern är gripen av polis. [. . .]

Källa:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/man-misshandlade-kvinna-och-tande-eld-pa-bostaden
Citera
2024-03-12, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av listigtjej
ingen uräskt om felaktiga uppgifter?? helt säker på att jag läste koppling till Karlstad kidnappningen igår på tv4
ja. vi litade på nyhetsrapporteringen.
Eller feltolkade?
jag vet inte riktigt nu hur jag blev så säker på Karlstads-kidnappningen,
borde inte ha nappat så snabbt.
Men förstår dig och ger dig rätt,
vi behöver förhålla oss mera kritiska..
Citera
2024-03-12, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Då får du gärna ange målnummer

B 1951-24 det står även längre bak i tråden det var där jag fick de ifrån
Citera
2024-03-12, 16:46
Medlem
mitutoyos avatar
Var det någon som hade fått ut någon dokumentation om häktningen? Den får gärna ladda upp det, även om mycket är maskat.
Citera
2024-03-12, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mitutoyo
Var det någon som hade fått ut någon dokumentation om häktningen? Den får gärna ladda upp det, även om mycket är maskat.

Jag har men har ingen aning om hur man laddar upp?
Citera
2024-03-12, 16:51
Medlem
mitutoyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silliz
Jag har men har ingen aning om hur man laddar upp?

Kan man få ut handlingarna digitalt eller behöver man besöka dem fysiskt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in