2024-03-12, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av listigtjej
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/vaskmordet-mannen-var-anmald-forsvunnen/

detta stod igår. Så var är källan att det inte är mannen som kidnappades i Karlstad?

INGENSTANS står det något om karlstad

Det är bara ett rent sammanträffande att två kidnappningar skedde under en så kort tid, men det betyder inte att de hänger ihop.
Har flertal gånger skrivit i tråden att Karlstads-kidnappningen och Värmdö-fallet inte hör ihop och att det är en ren sammanträffande. Du som gick efter det som sägs i tråden, man måste tänka på alla inlägg och inte bara de som är intressanta.
Citera
2024-03-12, 16:21
Medlem
Citat:
tv4 nyhetern skrev igår att det var mannen från Karlstad. Har inte hunnit ikapp att läsa, har ett liv utanför flashback!
Att Karlstad kunde släppas behövde du inte gå många inlägg bak för att se.
Citera
2024-03-12, 16:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Global.nedkylning
INGENSTANS står det något om karlstad

Det är bara ett rent sammanträffande att två kidnappningar skedde under en så kort tid, men det betyder inte att de hänger ihop.
Har flertal gånger skrivit i tråden att Karlstads-kidnappningen och Värmdö-fallet inte hör ihop och att det är en ren sammanträffande, även om såna inlägg inte är lika spännande så måste man ändå tänka på det. Du som gick efter det som sägs i tråden, man måste tänka på alla inlägg och inte bara de som är intressanta.

Okej men jag är säker på att tv4 nyheterna gick ut igår med att det var kidnappade mannen från Karlstad.
Citera
2024-03-12, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silliz
Jag fick precis ut häktningsframställan... Dock är namnen maskade det verkar bara vara 2 som är häktade en i sin frånvaro och en är på plats.. båda två från Afghanistan.. jag är dålig på att ladda upp grejer men det fanns liksom inget intressant iomed maskningen..

Men dra på trissor!
Afghaner. Se där.
Då kan det nog vara näst intill vilket brott som helst som föranlett detta. Allt från en cykelstöld till ett upplevt religiöst/moraliskt brott.
Att det är knarkare får man nog fortsatt utgå från.

Men fan, ibland blir man överraskad.
Detta luktade verkligen white trash på allt utom möjligen flykten.
Citera
2024-03-12, 16:25
Medlem
Har inte hunnit läsa ikapp hela tråden än så möjligt att detta redan skrivits.

Kan 19 åringen vara son till en (eller båda) av dom andra misstänkta? 35-årsåldern skulle kunna vara typ 37, inte omöjligt åldersmässigt. Tänker iom att man vet (?) att det varit små barn närvarande i bostaden vid mordet, kanske hel familj samlad. 19-åringen tvingad att hjälpa till (eller helt oskyldig).

Väskan syntes redan i fredags. Vart kommer den uppgiften ifrån, privatperson eller polis? Kan det vara så att polisen redan vetat om mordet och haft span på platsen med väskan (i hopp om att någon skulle komma och flytta den till en bättre plats) och crossåkarna råkar ”förstöra”.

Man fick ju väldigt snabbt fram identitet, misstänkta, misstänkt plats för själva mordet, man vet el tror att det varit barn på plats vid mordet, man vet redan att en av mgm bokat flygbiljett i torsdags osv. Känns som det gått otroligt fort? I Tovefallet tog det ju extremt lång tid i jämförelse att genom mobiltelefoner få fram platsen för hennes kropp. Här verkar man fått fram massor på knappt ett dygn. Avlyssnade sen innan?

Barnen lär vara en eller bådas barn, har man bara övergett dom för att fly? Eller har barnen sagt något på dagis/skola, soc akut omhändertagit, mgm inser att dom kanske är påkomna och drar? Och istället för det planerade flyget så får man panik och sticker mot bron?

Insatsstyrkan har slagit till i Alvesta och Lund. Det är ju igen jättelogisk väg via Alvesta ner mot bron. Om man inte vill undvika motorväg. Men känns som man borde ta snabbast väg ut ur landet om man ska fly? Inte köra in på mindre vägar med fartkameror i Småland… Även adresserna i Lund och Alvesta fick man fram snabbt.
Citera
2024-03-12, 16:27
Medlem
Citat:
Okej men jag är säker på att tv4 nyheterna gick ut igår med att det var kidnappade mannen från Karlstad.

Tror snarare att det pratade om Värmdö-fallet och Karlstads-kidnappningen utan att de har någonting med varann att göra, de är ju två stora nyheter var för sig.
Fokusera på källkritik i framtiden
Citera
2024-03-12, 16:29
Medlem
Citat:
otrovärdig källa? Jag läste det på nyhetern senast igår!?
ja- du har rätt, tv nyheterna sa detta,Expressen skrev också- så du har helt rätt
bara att jag o några till tolkade nyheterna, fel
en kidnappning påstods ha skett i Värmlands-staden-
och kidnappning nämndes i nyhets-rapporteringen av väskfyndet-kroppsdelarna.

Att den nu döde hade kidnappats i Värrmland blev missuppfattning av bla mig-

det verkar alltså inte ha varit nån kidnappning,
mannen som mördades verkar ha kört sin egen bil för att möta ett par stycken personer,
för att reda ut anklagelser mot honom.
Den mördade hade anklagats för att gjort något mot en kvinna, men mannen blev förhörd o släppt.

Kvinnan som anklagat honom, har tydligen bokat möte med honom, och han mördades.
Hon o en man jagas nu av polisen. En annan ung man 19år sitter i förhör.
Citera
2024-03-12, 16:29
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Finns det någon uppgift om vems barnen är, BO eller den efterlysta kvinnan?

Brottet som BO misstänks ha utsatt kvinnan för, har det uppmärksammats i media, finns tråd på forumet?

Och så undrar man var barnen är nu.
Har de åkt med paret eller?
Citera
2024-03-12, 16:33
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silliz
Jag fick precis ut häktningsframställan... Dock är namnen maskade det verkar bara vara 2 som är häktade en i sin frånvaro och en är på plats.. båda två från Afghanistan.. jag är dålig på att ladda upp grejer men det fanns liksom inget intressant iomed maskningen..
Då får du gärna ange målnummer
Citera
2024-03-12, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
ja- du har rätt, tv nyheterna sa detta,Expressen skrev också- så du har helt rätt

mannen som mördades verkar ha kört sin egen bil för att möta ett par stycken personer,
Den mördade hade anklagats för att gjort något mot en kvinna, men mannen blev förhörd o släppt.

Kvinnan som anklagat honom, har tydligen bokat möte med honom, och han mördades.
Hände ju något i Tyresö för ett par månader sen. Dom kallade att en man blev påhoppad av ett medborgargarde efter en påstådd våldtäkt. Poliser kom till platsen, kommer inte ihåg men han blev väl tagen och förhörd. Får en känsla att det kan höra ihop kanske.
Citera
Medlem
Har läst ikapp lite men har lite frågor .

2 är alltså anhållna i sin frånvaro men deras namn är sekretessmarkerade? Står det att de är från Afghanistan båda två?

Den 19 åriga mannen, är han också från Afghanistan och när greps han?

Kommer de alla från Lund ?
För de stämde ju träff med BO, vart träffades dem? För de mördade honom i en bostad med barn närvarande.
Så i vilken ort skedde mordet ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes

De bestämde träff i en bostad, enligt uppgifter till media. Där ska mannen ha blivit mördad. Så antar att ena gm körde bilen till den plats där den hittades.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in