Citat:
Men vad fan är detta? Det finns det väl många som gör. BDSM är ju något folk sysslar med med samtycke. Jag känner en kvinna som sysslar med bdsm som har ett prestigefullt arbete och är en mycket bra mamma mm, jättebra person, vi är nära vänner sen länge så jag vet att hon gått på såna klubbar innan dom fick barn, dock inte så mycket nu längre. Det känns mer som att ni stör er på honom och letar fel, men återstår att se vem den skyldiga är i det här fallet. Hästskötare får dock sluta prioritera sin karriär framför hästarnas välmående, tänk om förskollärare höll tyst om pedofili på sina arbetsplatser. ”Om jag sätter stopp för den här pedofilen får jag aldrig arbeta med barn igen”. Du hör ju hur det låter! ”Jag älskar barn, barn är mitt liv!”. Ja men skydda barnen då och polisanmäl, prata ur skägget vilka det handlar om.
Alla som arbetar nära såna här djurmisshandlare och låter bli att gå ut med vad dom vet för att kunna stoppa dem är medskyldiga.
Alla som arbetar nära såna här djurmisshandlare och låter bli att gå ut med vad dom vet för att kunna stoppa dem är medskyldiga.
Så du har aldrig träffat DL utan väljer att tro på den bild han valt att förmedla i media/sociala medier? Jag har själv träffat honom ett 100-tals gånger och haft anknytning till honom och hans familj sedan DL red ponny. Hyser egentligen inget personligt agg mot DL mer än att jag är väl medveten om hur hästar och personal har behandlats på F*llt*fta.
Jag är själv inte hästskötare eller har varit anställd i något stall förutom mitt eget men har ett flertal vänner som varit/är ryttare eller hästskötare. Jag tror att du får ha lite förståelse för hur hästbranschen funkar, för det är inte riktigt som resten av samhället, tyvärr. Jobbar du på förskola vet du vilka rättigheter du har och du vet att ingen gillar en pedofil. Det är många som trots allt gillar djurplågare inom hästvärlden, inte den stora massan men de som har inflytande. Jag tvivlar på att dessa hästskötare bryr sig så mycket om sina karriärer men jag vet också att de ofta är väldigt unga, överarbetade och manipulerade. Det är som att säga att varje kvinna som blir slagen av sin man borde lämna och anmäla. Lätt att sitta bakom en skärm och säga men svårare i verkligheten när kvinnan i fråga är totalt psykiskt nedbruten.