Citat:
Inte ens Reinfeldt kunde försämra A-kassan och grundtryggheten så radikalt som nu Tidöregeringen med hjälp av SD tänker göra.
Precis som det korvgubben skröt om i pressreleaserna. Den största förändringen (läs försämringen) av A-kassan på 40 år.
Jag tror M,KD och L inte vill gå till val en gång till med SD, SD kommer kräva att sitta i regeringen och inneha ministerposter, ja kanske t om kräva statsministerposten om SD blir största partiet, iofs ingen risk nu när SD klantat till det i A-kassefrågan)
Så dom ser nog hellre en S minoritetsregering där högerpartierna ändå kan få en hel del att säga till om.
Så dom slår till med det högsta på en högerregerings önskelista, en kraftigt försämrad A-kassa.
Det spelar ju ingen roll att väljarna blir sura, dom kan ju ändå inte vinna valet 2026 utan SD stöd.
Ett stöd dom inte vill ha.
Precis som det korvgubben skröt om i pressreleaserna. Den största förändringen (läs försämringen) av A-kassan på 40 år.
Jag tror M,KD och L inte vill gå till val en gång till med SD, SD kommer kräva att sitta i regeringen och inneha ministerposter, ja kanske t om kräva statsministerposten om SD blir största partiet, iofs ingen risk nu när SD klantat till det i A-kassefrågan)
Så dom ser nog hellre en S minoritetsregering där högerpartierna ändå kan få en hel del att säga till om.
Så dom slår till med det högsta på en högerregerings önskelista, en kraftigt försämrad A-kassa.
Det spelar ju ingen roll att väljarna blir sura, dom kan ju ändå inte vinna valet 2026 utan SD stöd.
Ett stöd dom inte vill ha.
Eftersom jag är foliehatt: Försämringen av A-kassan är till synes designad i syfte att slå undan benen på SD, så att SD inte ska kunna växa och kräva makt (samt regeringsplats/statsministerpost). Planen (om det är en plan) går ut på att försvaga SD, som sagt, och att ge Magdalena Andersson (hädanefter MA) statsministerposten nästa mandatperiod. MA kommer då att återställa välfärden och med rätta kunna peka ut SD som ett parti som vill förstöra densamma.
Skulle inte förvåna mig om det blir en samregering mellan de borgerliga och (S) också, för rikets bästa i oroliga tider kommer det att heta. Hotet från Ryssland kommer att användas för att legitimera detta.