2024-03-11, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av synpunktsreglering
Att Dumpen belyst ett allvarligt problem säger jag inte emot. Jag tror dock sjöberg uttalat sig mot kemisk kastrering. Att jag tog upp den här statistiken var ett svar till en skribent som ansåg att alla med pedofil böjelse, även de som inte begår brott, borde spärras in. Jag påpekade att det i så fall kan bli väldigt många att spärra in.
Du skrev 3-20 % har dragning till barn. Jag vill nog påstå att den siffran är fel. 3-5% är det jag läst.
Citera
2024-03-11, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killyourlocalpenis
Vadå ert? Vem menar du?

Dumpling vet jag inte heller vad det är.

Nä, det var smutskastning. Mitt problem är att du ljög om att Sanna Fiskare fått betalt för sin insändare om Dumpen.
Kan du bevisa för Pussy och oss andra som tycker du är helt fixerad vid din egen feltolkning, att Sanna inte erhöll et arvode för sitt hantverk? Jag får definitivt alltid betalt för både debattinlägg och utlåtanden i alla olika slags media. Passa också på att förklara varför du dels anser det vara så fult och dåligt att få betalt och fortsätt gärna med att faktiskt bevisa att Sanna inte fick det. Kan du det? Nej.
Citera
2024-03-11, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Du skrev 3-20 % har dragning till barn. Jag vill nog påstå att den siffran är fel. 3-5% är det jag läst.

Jag vet inget om bakgrunden till siffrorna så jag kan inte uttala mig, det jag kan säga är att här handlade det om pedofila fantasier. Eberhard reagerar också på att 20 % är påfallande högt, han antyder att det kan beror på att man då tagit med tonåringar i begreppet och inte bara prepubertala barn.
Citera
2024-03-11, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av synpunktsreglering
Jag vet inget om bakgrunden till siffrorna så jag kan inte uttala mig, det jag kan säga är att här handlade det om pedofila fantasier. Eberhard reagerar också på att 20 % är påfallande högt, han antyder att det kan beror på att man då tagit med tonåringar i begreppet och inte bara prepubertala barn.
Tar man med tonåringar i begreppet då stämmer säkert 20%.
Citera
2024-03-11, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Om du inte presenterar någon källa på att barn och anhöriga har blivit hotade
Så ljuger du!
100% att du försöker att få något ”hot” mot en gädda att bli ett hot mot någon anhörig eller deras barn.
Så ja som vanligt fantiserar ni fritt.
Kom du med bevis att "Sanna" blivit hotad istället? Och nej, hennes ord är inget bevis.
Citera
2024-03-11, 22:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bensinlukt
Kom du med bevis att "Sanna" blivit hotad istället? Och nej, hennes ord är inget bevis.

Varför skulle inte mitt ord vara bevis nog menar du?
Citera
2024-03-11, 23:27
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Medianen för sexualdebut har legat över 16 år i 50 års tid, nu är den en bra bit över 17. Så sluta skriv lögner.
Nej du pratar om medelåldern för debut, jag var 26 år och drog upp den. Medianen har jag fått från en på Statistikmyndigheten SCB. Finns knappast någon på 6 år som gör debut.
Citera
2024-03-11, 23:40
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Kan du bevisa för Pussy och oss andra som tycker du är helt fixerad vid din egen feltolkning, att Sanna inte erhöll et arvode för sitt hantverk? Jag får definitivt alltid betalt för både debattinlägg och utlåtanden i alla olika slags media. Passa också på att förklara varför du dels anser det vara så fult och dåligt att få betalt och fortsätt gärna med att faktiskt bevisa att Sanna inte fick det. Kan du det? Nej.
En insändare ska vara neutral och enbart en åsikt, därmed får man inte ersättning från den lokala dagstidningen, man får i stället vara glad om man blir publicerad.

Men i ETC fall kan vara annorlunda, då de gärna vill ha den typen av insändare, men det är inte normen för insändare att betala, av den anledning jag nämnde. Om det var pengarna så varför betalade inte Sara så hade de sluppit negativ publicitet.
Citera
2024-03-11, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Det där är inte en studie det är en C-uppsats i kriminologi av tre studenter. Ingen vidare uppsats var det ens, från en riktig B-högskola och det märktes.

Alldeles oavsett om det inte är Harvard University så är det mer vetenskapligt med tillhörande referenser/källhänvisningar än kreti och pleti här på tråden. Vad gjorde den" inget vidare??"
Kan du bemöta det med solida argument och källhänvisningar, annars är ditt inlägg bara trams.
Citera
2024-03-12, 00:27
Medlem
Lesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falta
Ja det är så. Men jag tycker att det är oerhört provocerande att vem som helst kan få ett utgivningsbevis, vi kan här på flashback gå ihop några stycken och träffas irl och bestämma att nu startar vi en sajt. Det borde inte kunna vara såhär enkelt i Sverige 2024. Grundtanken är fin från dumpen, men det har utvecklats till något helt annat. Det är min åsikt iallafall.

Att det är så enkelt att få utgivningsbevis (få formella krav) hänger ihop med ett av demokratins kärnvärden, yttrandefriheten. Det ska vara enkelt för praktiskt taget vilken medborgare som helst att bedriva verksamhet för informationsspridning och meningsutbyte och kunna göra det i skydd av grundlagen. Det är tanken.

Eventuellt skulle de formella kriterierna kunna stramas upp på något sätt, men det blir också vanskliga gränsdragningar i och med att yttrandefriheten just är en grundbult i demokratin: poängen är som sagt att i princip vemsomhelst ska kunna bedriva publicistisk verksamhet och vara trygg i att man är skyddad mot statlig censur (förhandsgranskning) och att källskydd gäller, exempelvis.

Istället får eventuellt ansvar prövas av myndighet när publicering har skett (efterhandsgranskning). Det är den lösningen som lagstiftaren har valt. I fallet Dumpen har ju JK gjort sin prövning och då återstår att domstol gör sin, men det förutsätter enskilt åtal.
Citera
2024-03-12, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
En insändare ska vara neutral och enbart en åsikt, därmed får man inte ersättning från den lokala dagstidningen, man får i stället vara glad om man blir publicerad.

Men i ETC fall kan vara annorlunda, då de gärna vill ha den typen av insändare, men det är inte normen för insändare att betala, av den anledning jag nämnde. Om det var pengarna så varför betalade inte Sara så hade de sluppit negativ publicitet.
Det var inte en insändare och insändare är aldrig neutrala, tvärt om.
Citera
2024-03-12, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karbonaden123
Alldeles oavsett om det inte är Harvard University så är det mer vetenskapligt med tillhörande referenser/källhänvisningar än kreti och pleti här på tråden. Vad gjorde den" inget vidare??"
Kan du bemöta det med solida argument och källhänvisningar, annars är ditt inlägg bara trams.
Den var riktigt låg kvalitet, har du ens läst den?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in