2024-03-09, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.1987
Det är ju det jag sagt
Ja, vi har väldigt lika sunda världsuppfattningar.
Citera
2024-03-09, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perpetuate
Proof is in the the pudding.
Exakt hur många barn har Dumpen räddat? 1,10,100,1000?
Ge mig en siffra.
360 uthängda måste ju ha räddat massa pseudo fiktiva fjortisar.
Släng upp statistiken.
Vilken statistik?
Finns ingen exakt på det.
Varje gädda har kontakt med olika antal barn.
En del är dömda tidigare för övergrepp mot ett eller flera barn i form av verkställda övergrepp. Mörkertalet är dock stort.
Många barn vittnar först långt efter övergreppet skett och leder oftast inte till lagföring.
Vad är det för statistik du vill ha?
Dumpen har nu publicerat 389 gäddor så åtminstone 389 barn slapp möta en förövare.
Är du nöjd med det?
Citera
2024-03-09, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perpetuate
Proof is in the the pudding.
Exakt hur många barn har Dumpen räddat? 1,10,100,1000?
Ge mig en siffra.
360 uthängda måste ju ha räddat massa pseudo fiktiva fjortisar.
Släng upp statistiken.

Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Vi är så långt på 0 barn.

Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Vilken statistik?
Finns ingen exakt på det.
Varje gädda har kontakt med olika antal barn.
En del är dömda tidigare för övergrepp mot ett eller flera barn i form av verkställda övergrepp. Mörkertalet är dock stort.
Många barn vittnar först långt efter övergreppet skett och leder oftast inte till lagföring.
Vad är det för statistik du vill ha?
Dumpen har nu publicerat 389 gäddor så åtminstone 389 barn slapp möta en förövare.
Är du nöjd med det?
0 barn???
Du gör verkligen skäl för ditt nick ”Ovetande”, fastän du inte kan stava.
Citera
2024-03-09, 07:57
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
0 barn???

Ja, det var verkligen galet...

Dumpen skadar ju ett stort antal barn och familjer med sin verksamhet. Så det rätta svaret är ett relativt stort negativt tal.

Till och med Sanna fiskare förstod den saken till sist.
Citera
2024-03-09, 08:27
Medlem
Faltas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lessler
Den publiceringen hade kunnat undvaras. Det får ju fortsätta, eftersom JK har sagt att JK inte är beredd att driva en process då det ska mycket till för att JK ska göra det mot någon med utgivningsbevis. Bedömningen är att Dumpen inte uppfyller det kravet. När då ingen gädda driver enskilt åtal heller, kan Dumpen köra vidare.
Ja det är så. Men jag tycker att det är oerhört provocerande att vem som helst kan få ett utgivningsbevis, vi kan här på flashback gå ihop några stycken och träffas irl och bestämma att nu startar vi en sajt. Det borde inte kunna vara såhär enkelt i Sverige 2024. Grundtanken är fin från dumpen, men det har utvecklats till något helt annat. Det är min åsikt iallafall.
Citera
2024-03-09, 09:11
Medlem
Citat:
0 barn???
Kom gärna med bevis på motsatsen. Hur många barn har dumpens uthängningar räddat? Inte "jag tror", "sannolikt", "troligen" utan faktiska, riktiga barn.
I övrigt får du gärna förtydliga dina återkommande angrepp på mig.
Citera
2024-03-09, 09:16
Avslutad
Citat:

Hahahahahaa, otroligt lustigt resonemang.
Citera
2024-03-09, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falta
Ja det är så. Men jag tycker att det är oerhört provocerande att vem som helst kan få ett utgivningsbevis, vi kan här på flashback gå ihop några stycken och träffas irl och bestämma att nu startar vi en sajt. Det borde inte kunna vara såhär enkelt i Sverige 2024. Grundtanken är fin från dumpen, men det har utvecklats till något helt annat. Det är min åsikt iallafall.
Frågan är ju - hur ställer sig yttrande- och tryckfriheten (utgivningsbevisets grundlagsskydd) mot individens rätt till integritet... JK visar väldigt tydligt att det dumpen gör är helt ok. En civil stämning är inget annat än ett eventuellt ekonomiskt straff. De är historiskt låga så lär behövas ett antal för att åsamka dumpen media group rejäl skada. Skulle de hamna i KK kan Sara börja om var/hur hon vill, hon har sitt utgivningsbevis i 10 år.
Citera
2024-03-09, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niederhogg
Hahahahahaa, otroligt lustigt resonemang.

Det kan man tycka!
Själv är jag övertygad om att dumpens arbete har fostrat tusentals pojkar och män.
När alla runt omkring ser de sociala konsekvenserna utav gäddan agerande så kommer de inte vilja hamna i samma situation
Man lär sig mycket av att se bekanta eller kanske kompisens farsa bli av med allt och även att de ibland tar sitt liv
Hos alla normala ringer varningsklockorna högt i det läget.
Och för de obotliga så får vi hoppas att det snart blir nya lagar så att de får rejäla fängelse straff, då dumpen inte verkar att vara tillräckligt avskräckande
De offrar ju gladeligen sitt jobb familj barn utan att blinka.
Citera
2024-03-09, 10:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Kom gärna med bevis på motsatsen. Hur många barn har dumpens uthängningar räddat? Inte "jag tror", "sannolikt", "troligen" utan faktiska, riktiga barn.
I övrigt får du gärna förtydliga dina återkommande angrepp på mig.
Är du verkligen så korkad eller spelar du bara dum? Över 70 000 inlägg och du begriper ändå inte vad syftet med Dumpen är? Jag ska ge dig en chans, jag kommer inte att bemöta din korkade argument utan detta är ren information till dig:
Syftet med Dumpen är att ändra lagen så att det ska vara ett brott att söka efter barn att våldta dvs förberedelse till grooming.
Citera
2024-03-09, 10:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Det kan man tycka!
Själv är jag övertygad om att dumpens arbete har fostrat tusentals pojkar och män.
När alla runt omkring ser de sociala konsekvenserna utav gäddan agerande så kommer de inte vilja hamna i samma situation
Man lär sig mycket av att se bekanta eller kanske kompisens farsa bli av med allt och även att de ibland tar sitt liv
Hos alla normala ringer varningsklockorna högt i det läget.
Och för de obotliga så får vi hoppas att det snart blir nya lagar så att de får rejäla fängelse straff, då dumpen inte verkar att vara tillräckligt avskräckande
De offrar ju gladeligen sitt jobb familj barn utan att blinka.

Ja, men alltså, någon 1:1 proportionalitet finns det inga belägg för. Det var det som var det roliga.

Klart att Dumpen avskräcker och medvetandegör, men i det individuella fallet så finns det viss risk att den de konfronterar blir av med jobb och relation, och inte längre har något mer att förlora och lika gärna kan köra på som tidigare.
Citera
2024-03-09, 10:49
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niederhogg
Ja, men alltså, någon 1:1 proportionalitet finns det inga belägg för. Det var det som var det roliga.

Klart att Dumpen avskräcker och medvetandegör, men i det individuella fallet så finns det viss risk att den de konfronterar blir av med jobb och relation, och inte längre har något mer att förlora och lika gärna kan köra på som tidigare.

Då pratar vi om psykopater som inte bryr sig om det lidande deras handlingar orsakar för både deras offer, deras anhöriga, närstående och för dom själva (deras egna samvete)

Dom allra flesta människor vill inte skada andra oavsett hur illa ens egna situation än är
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in