2024-03-11, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onewalker
Det är inte alla som känner av någon effekt på 0,25 mg. Själv började jag känna effekten efter ett par dagar. För mig var det som att jag behövde bli påmind om att det var dags att äta lunch eller middag, annars hade jag inte tänkt på det. När jag väl åt kunde jag bara äta kanske hälften av vad jag ätit förr innan jag blev mätt.

Tack för info! Då kanske jag ska ta en liten dos till?
Citera
2024-03-11, 15:37
Medlem
Påverkar medicinen noradrenalinet på något sätt som exempelvis koffein som dämpar hungern?
Citera
2024-03-11, 17:00
Medlem
Min leverans beslagtogs i tullen i Malmö. Köpt från ozempicbutiken. Någon som varit med om liknande?
Citera
2024-03-11, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jessan123
Min leverans beslagtogs i tullen i Malmö. Köpt från ozempicbutiken. Någon som varit med om liknande?
Nej, beställt därifrån flera ggr utan problem.
Har du fått besked vad som händer? Får du böter?
Citera
2024-03-11, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johannnies
Nej, beställt därifrån flera ggr utan problem.
Har du fått besked vad som händer? Får du böter?

Det tror jag inte, går ju inte bevisa att jag köpt det.

Synd o förlora pengarna bara
Citera
2024-03-12, 10:57
Medlem
Mitt semaglutid beslagtogs av polisen i Malmö. Finns det någon chans att få ut det? Det är väl inte olagligt att köpa utan bara sälja eller hur ligger det till?
Citera
2024-03-13, 16:19
Medlem
Vart köpte du ifrån?

Det konstiga för min del är att polisbrevet kom i nåt slags wellpapp-emballage) med etikett lily berry på, på framsidan står ett nummer stort skrivet med tuschpenna, samt att lappen i sig ser kopierad ut och har varken datum eller diarienummer.

Också från Malmöpolisen- men ingen avdelning eller undertecknad person.

Pappret ser dessutom ut som en dålig kopia ur kopiatorn vars bläck tagit slut.

Känns inte så polisiärt?

Sen när började polisen med wellpapp och klistermärken liksom?

Jävla lurt.

Min tanke är att ozempicbutiken jag köpte av skickar lappen, scammat mig på pengarna i hopp om att man inte ska våga kontakta polisen?

Brevet säger i korta drag; försändelse i mitt namn är beslagits pga misstanke om narkotikabrott, du har 3 veckor på dig att kontakta polisen och göra anspråk på försändelsen ”

3 veckor från när? Det saknas ju datum.
Vem är misstänkt?
Innehållet är ju inte narkotika.

Ingen av oss här har köpt narkotika.
Det är väl bara brott mot läkemedelslagen att SÄLJA inte köpa?

Ska tillägga att jag kontaktat ozempicbutiken flera gånger sedan feb då jag köpte och inte fått nånting.
De har bedyrat att de skickat försändelse vid två tillfällen och att det är såååå konstigt, att de ska reklamera till PostNord osv. Men de har inget sändningsnummer att uppge.
Och ingenting har kommit. 5 lax i sjön.

Detta gör mig förbannad.

Jag ringde polisen Malmö syd:
De säger att det låter märkligt då de aldrig skickar ut ett brev utan att diarieföra det.

Hade tänkt maila o-butiken i g e n idag, men så ser jag här att det verkar vara fler drabbade..
Då vill man ju veta mer.

Så mer än jag misstänker beslag av polisen i Malmö misstänker jag ozempicbutiken för scam systematiskt scam.

Fler som haft liknande?
Senast redigerad av Nannigronvalli 2024-03-13 kl. 17:00.
Citera
2024-03-13, 16:54
Medlem
Jag fick ozempic utskrivet förra veckan av min läkare! Kostade 1500 kr med besöket och sedan plockade jag ut ozempic 1 mg som kostade typ 1000 kr. Så 2500 kr totalt!

Är lite skeptisk till att injicera och så. Läkaren sa att jag skulle plocka ut 1mg och sedan halvera dosen genom att vrida på pennan och sedan "skjuta in" 0,5 mg. Är detta möjligt? Jag fick bara 4 st nålar med i förpackningen.
Citera
2024-03-13, 17:18
Medlem
hazard simpsons avatar
Hittade ozempic 1 mg på ett apotek i Eskilstuna idag. Hoppas produktionen kommer igång på riktigt nu.
Citera
2024-03-13, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nannigronvalli
Vart köpte du ifrån?

Det konstiga för min del är att polisbrevet kom i nåt slags wellpapp-emballage) med etikett lily berry på, på framsidan står ett nummer stort skrivet med tuschpenna, samt att lappen i sig ser kopierad ut och har varken datum eller diarienummer.

Också från Malmöpolisen- men ingen avdelning eller undertecknad person.

Pappret ser dessutom ut som en dålig kopia ur kopiatorn vars bläck tagit slut.

Känns inte så polisiärt?

Sen när började polisen med wellpapp och klistermärken liksom?

Jävla lurt.

Min tanke är att ozempicbutiken jag köpte av skickar lappen, scammat mig på pengarna i hopp om att man inte ska våga kontakta polisen?

Brevet säger i korta drag; försändelse i mitt namn är beslagits pga misstanke om narkotikabrott, du har 3 veckor på dig att kontakta polisen och göra anspråk på försändelsen ”

3 veckor från när? Det saknas ju datum.
Vem är misstänkt?
Innehållet är ju inte narkotika.

Ingen av oss här har köpt narkotika.
Det är väl bara brott mot läkemedelslagen att SÄLJA inte köpa?

Ska tillägga att jag kontaktat ozempicbutiken flera gånger sedan feb då jag köpte och inte fått nånting.
De har bedyrat att de skickat försändelse vid två tillfällen och att det är såååå konstigt, att de ska reklamera till PostNord osv. Men de har inget sändningsnummer att uppge.
Och ingenting har kommit. 5 lax i sjön.

Detta gör mig förbannad.

Jag ringde polisen Malmö syd:
De säger att det låter märkligt då de aldrig skickar ut ett brev utan att diarieföra det.

Hade tänkt maila o-butiken i g e n idag, men så ser jag här att det verkar vara fler drabbade..
Då vill man ju veta mer.

Så mer än jag misstänker beslag av polisen i Malmö misstänker jag ozempicbutiken för scam systematiskt scam.

Fler som haft liknande?

Jag köpte från semaglutidbutiken men när jag kollar så är det samma kontaktmejl dit som till ozempicbutiken. Fick faktiskt också en känsla av att det inte var äkta. Brevet från polis var instoppat i ordinarie pappförsändelse istället för att skicka ut ett brev. Fanns datum men inget diarienummer. Polisloggan är inte i färg. Två sprutor låg kvar i pkt och tyckte det var konstigt om polisen låter verktyg ligga kvar. Börjar också fundera på scam tyvärr
Citera
2024-03-13, 17:34
Medlem
Ja
Citera
2024-03-13, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guldigflamingo
Jag har fått ozempic pga kan ej äta metformin. Blir sjuk av det. Har diabetes typ 2. Det ingår i förmånen. Har gått ner 10 kg på 2 månader. Allt godis sug och hunger försvunnit. Vill inte äta. Mår illa som fan. Magsmärtor. Slutade till slut äta. Slutade med ozempic en vecka. Allt gammalt dök upp igen. Socker sig. Vill äta skit mat. Nu tillbaka på ozempic igen. Mår illa. Vill inte äta. Man får tvinga sig att äta. Finns inget sig efter något. Kan leva på cz...
Någon annan som tar detta?

Hur gick det för dig? Fortsatte du med ozempic?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in