Citat:
Ursprungligen postat av
Pripps3.5
Det finns logiska förklaringar till Putin/Ryssland agerande vad gäller Ukraina, om man vill lyssna på vad han säger.
Jag tror att vi ökat riskbilden, men jag tror inte att det är någon överhängande fara trots medlemskapet. Än. Det beror helt på hur USA, Nato och väst agerar framöver. Provocerar vi Ryssen, så svarar de givetvis.
Det där tv-inslaget var skrämselpropaganda, så det kan du glömma.
Återigen, rysstroll är väst påhitt och finns bara i fantasin. Precis som att det inte finns nazister och rasister bakom varje buske. Alla dessa invektiv är för att splittra oss, inget annat.
Jag har lyssnat på många tal och intervjuer med Putin och nej det finns inget logiskt i det han säger. Förutom en massa historiskt svammel som oftast är direkt felaktigt så är det bara så att Ryssland skall få dominera och bestämma över andra länder. Ryssland skall bestämma över andra länder annars har Ryssland rätt att utplåna dem militärt och genomföra stalinistiska folkmord. "Den starkes rätt", men det gäller ju inte om USA är starkare utan det betyder bara att Ryssland skall för erövra andra oavsett hur djävla svaga de är själva.
Just Ryssland, men inga andra länder, skall ha de gränser de hade när det var som störst. Inte tidigare när något annat land hade ryska territorier och inte senare, utan det året Putin väljer för respektive land. Totalt ologiskt och skulle skapa eviga krig om fler resonerade så. Mongoliet skulle ju ha hela Ryssland t.ex.
Ryska Federationen är ett hot mot frihet, fred, välstånd, nationell särart och rättigheter. Det är bara en kolonialistiskt, imperialistisk och militaristisk stat som mördar, våldtar, spränger städer och genomför etnisk resning och folkmord var de än drar fram.
Alla med den minsta moral och etik har en skyldighet att bekämpa Ryssland på alla vis, alltid. En svensk som som på minsta lilla vis försvara eller ursäktar Ryssland är en landsförrädare och borde interneras av Säpo. En arab, serb, ryss som gör det borde fråntas sitt svenska medborgarskap och utvisas till Ryssland.