2024-03-10, 14:04
Medlem
GonerStoners avatar
Skönt att nolla Kräksjö.
Bara se till att knipa 2:a platsen!

Slutspelet blir intressant, även fast jag håller på SAIK så tror jag guldet står mellan fbk och växjö.
Citera
2024-03-10, 14:10
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Har beslut tagits i Arenafrågan i Oskars?
Nä, det ligger på is (höhö). Ishallen är gammal och jag själv tycker inte att det är optimalt med multisportvarianten. Dålig kapacitet och rätt trist miljö rent allmänt. Hoppas på ny ishall om vi säkrar kontraktet.
Citera
2024-03-10, 16:58
Medlem
En omgång kvar och MoDo har play in-plats i skrivande stund.

Vi har nog haft lite flyt med övriga resultat på det senaste. Vem trodde att IKO skulle göra två så bra perioder och sedan kunna spela av i sista mot Örebro? Säger kanske något om mentala påkopplingen hos de sistnämnda...

Däri ligger nog vårt största hopp. Vi kanske kämpar till oss en poäng borta i Ängelholm, men då är det ändå i händerna på Linköping att bestämma vårt öde. "Kom igen nu Pritt-Marie, kör fö fa-ae-an!"
Citera
2024-03-10, 18:54
Medlem
tcfmogs avatar
För att slå ut Färjestad är det väl bara att skada Tomášek?
Citera
2024-03-10, 23:02
Medlem
I brist på en supportertråd (vad jag kunde se) så vänder jag mig till denna tråd.

Vet någon vem Sibbe (supporter till Rögle BK) är och vad han blivit avstängd för genom åren? Verkar vara 8/10 senaste säsongerna han blivit avstängd. Går under namnet reservfyllan då hans main account dagsfyllan återigen blev avstängd. Skriver som en tolvåring på twitter, såklart.

Någon med lite mer information?
Citera
2024-03-11, 14:02
Medlem
Gesaffelsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Det kan gå snabbare än 10 år. Lakers har redan rest genom seriesystemet och gjort det omöjliga möjligt, från div4 till guld. Det är större än något annat i modern tid, så finns ingen riktig mening att spela i Shl för alltid, då 4 eller 40 guld inte förändrar en klubb.
Tråkigt att inte en jävel bryr sig då - förutom du.
Citera
2024-03-11, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gesaffelstein
Tråkigt att inte en jävel bryr sig då - förutom du.

Finns alltid några genuint hockeyintressede som gillar lag från de lägre divisionerna, som tar sig upp. Alvesta, Kalmar och Nybro är betydligt intressantare än Lillebror-71. Det är mycket svårare än att behålla sin plats i Shl, som nästan är en stängd liga, tyvärr. Hv71 hör inte hemma i Shl om vi tittar på hur de presterar, trots tv-avtal och andra räddningsplankor.

Lillebror-71 har bara klarat sig för att de kunnat suga ut Småland på talanger. Men när många klubbar nu går framåt, så får ni problem och det enda ni har kvar är att kasta ut stora summor, för att försöka köpa er kvar mot klubbar som har betydligt sämre resurser, men som kämpar på för att gå upp, eller hålla sig kvar.
Senast redigerad av MitchRapp 2024-03-11 kl. 15:31.
Citera
2024-03-11, 21:12
Medlem
Gesaffelsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Finns alltid några genuint hockeyintressede som gillar lag från de lägre divisionerna, som tar sig upp. Alvesta, Kalmar och Nybro är betydligt intressantare än Lillebror-71. Det är mycket svårare än att behålla sin plats i Shl, som nästan är en stängd liga, tyvärr. Hv71 hör inte hemma i Shl om vi tittar på hur de presterar, trots tv-avtal och andra räddningsplankor.

Lillebror-71 har bara klarat sig för att de kunnat suga ut Småland på talanger. Men när många klubbar nu går framåt, så får ni problem och det enda ni har kvar är att kasta ut stora summor, för att försöka köpa er kvar mot klubbar som har betydligt sämre resurser, men som kämpar på för att gå upp, eller hålla sig kvar.
Vilka talanger från Småland har HV71 sugit ut?
Citera
2024-03-11, 22:32
Medlem
Citat:

Många av alla spelare som inte representerar Lillebror-71 i tvpucken. Hvs andel där har minskat betänkligt, på senare år. Något ni skulle få känna på tydligare med några säsonger i lägre divisioner, med Oskarshamn och Lakers i Shl.
Senast redigerad av MitchRapp 2024-03-11 kl. 22:54.
Citera
2024-03-11, 23:55
Medlem
IceEyess avatar
Citat:

Brännström, Tedenby, Petersson, Pettersson Lindbäck och någon till. Ordvalet kan väl diskuteras, men poängen är väl att HV71 inte längre är det självklara valet för småländska talanger som vill komma till en större regional klubb.

För övrigt blir det intressant att se om HV71 kan göra samma satsning igen vid ett eventuellt degraderande. Ekonomin har ju varit HV:s paradgren, men samtidigt känns det som att herr Norberg har slösat bort hutlösa summor?
Citera
2024-03-12, 15:45
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aec
Senaste kanske det är Zetterlund och Steen.

Tittar man på dom som faktiskt spelat i NHL eller ligger på gränsen till spel samt har Färjestad som moderklubb eller som spelat i klubben J18 till seniorhockey och inte bara gjort ett kort nedslag i klubben så är det:

Sen har jag aldrig förstått varför det skulle vara bra att gödsla NHL med våra talanger.
Bättre att dom är här i vår liga och vinner SM guld.

Tycker som slutkläm att det är otroligt komiskt att Timråprodukten Pettersson ses som något annat än just det, en Timråprodukt. Grattis Timrå
Citera
2024-03-12, 15:57
Medlem
SweTechs avatar
Väldigt tveksam till dagens stora överraskning i Färjestad.

Jättekul att antagligen få se Björklund spela hockey igen men samtidigt så vill jag verkligen inte förlora en hockeyspelare till till hjärnskakning. Får hoppas att han får samma framtid som Åslund när han kom tillbaka och inte som Sanny, Tolle, Grundel, Holtet eller Sebbe
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in