2024-04-12, 17:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 2n00b4U
Jag hoppas Rögle vinner allt, vore kul med ett nytt lag som aldrig har vunnit förut.
Blir svårt att slå Skellefteå, så du för drömma vidare.

.
Citera
2024-04-12, 17:37
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trumpisking
Skellefteås säsong
SHL: SM-GULD
J20: SM-GULD
U16: SM-GULD
U15: rankade 1:a i Europa

.

Med tanke på Skellefteås benägenhet att förlora finaler är det nog mer troligt med silver i samtliga fall. Glöm inte silvret i CHL också.
Citera
2024-04-12, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trumpisking
Skellefteås säsong
SHL: SM-GULD
J20: SM-GULD
U16: SM-GULD
U15: rankade 1:a i Europa

.

Jag anser att Skellefteå sen de gick upp är bästa laget i SHL! Visst Färjestad har fler guld än Skellefteå sen 2006 men sett till slutspel och talangutveckling och antal finaler så sticker Skellefteå ut. Har jag fel? Strax efter ligger Färjestad och Frölunda. Över tid har Skellefteå, Färjestad och Frölunda gjort det bäst. Då menar jag inte bara antal guld. Det handlar om profilerering i media, publik, intäkter m m. Sen att nån uppstickare som Växjö och någon mer lyckats sticka mellan med guld några säsonger är bara nyttigt för de tre bästa så de är på tårna och inte blir högmodiga. Kul om både Djurgården och Brynäs går upp. Tyvärr går inte det i år.

Edit: Denna text skapades under påverkan av två stycken goda öl. Svammel? Kanske det. Skiter väl jag i! Jag är såpass gammal att jag kan ta mig friheten att skita i ganska många saker som är irrelevanta i mitt liv.

Förresten! Din gamle Rögleget! Grattis perry2! Mäktigt!

Mitch! Skit på dig!!! Ingen respekt från mig! Gav dig chansen flera gånger!
Senast redigerad av Palkranen 2024-04-12 kl. 18:26.
Citera
2024-04-12, 17:48
Medlem
Gesaffelsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Berätta gärna det för Mitch!

Jag anser att Skellefteå sen de gick upp är bästa laget i SHL! Visst Färjestad har fler guld än Skellefteå sen 2006 men sett till slutspel och talangutveckling och antal finaler så sticker Skellefteå ut. Har jag fel? Strax efter ligger Färjestad och Frölunda. Över tid har Skellefteå, Färjestad och Frölunda gjort det bäst. Sen att nån uppstickare som Växjö och någon mer lyckats några säsonger är bara nyttigt för de tre bästa så de är på tårna och inte blir högmodiga.

Edit: Denna text skapades under påverkan av två stycken goda öl. Svammel? Kanske det. Skiter väl jag i. Jag är såpass gammal att jag kan ta mig friheten att skita i ganska många saker som är irrelevanta i mitt liv.

Förresten! Ditt gamle Röglefan! Grattis perry2! Mäktigt!
Håller med!

Skellefteå är ett ruskigt stabilt lag. Blir nog svårt för Frölunda att vända deras serie.

Och blir det Rögle vs SAIK i finalen så blir det tyvärr nog inget guld för Rögle denna gången heller.
Citera
2024-04-12, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gesaffelstein
Håller med!

Skellefteå är ett ruskigt stabilt lag. Blir nog svårt för Frölunda att vända deras serie.

Och blir det Rögle vs SAIK i finalen så blir det tyvärr nog inget guld för Rögle denna gången heller.

Har jag fel? Färjestad har också gjort mycket rätt senaste typ 25-30 åren. Men Skellefteå har en mer konstant hög kurva, dock färre guld än Färjestad.
Senast redigerad av Palkranen 2024-04-12 kl. 18:10.
Citera
2024-04-12, 18:11
Medlem
Gesaffelsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Har jag fel? Färjestad har också gjort mycket rätt senaste typ 25-30 åren. Men Skellefteå har en mer konstant hög kurva, dock färre guld än Färjestad.
Om vadå?

Jag skrev ju att jag höll med dig i vad du skrev.
Citera
2024-04-12, 18:14
Medlem
Citat:
Om vadå?

Jag skrev ju att jag höll med dig i vad du skrev.

Sorry! Läser inte svaren innan jag kommenterar igen! Haha! Sorry!

Menade iofs mer framgången på lång sikt. Du är mer inne nu i slutspelet.

Skiter i att editera. Blir bara förvirrande om du redan citerat.

My bad!
Senast redigerad av Palkranen 2024-04-12 kl. 18:19.
Citera
2024-04-12, 18:28
Bannlyst
Citat:
Håller med!

Allt kan hända så länge pucken är rund, se bara förra årets final, Larmi spelar i trans, det var enda anledningen att Skellefteå förlorare.

Skellefteå är riktigt bra när spelet stämmer, framförallt spelar dom en rolig o sevärd hockey …. det gör Rögle också, så det kan bli en fantastisk finalserie.

#hataväxsjö

.
Citera
2024-04-12, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Med tanke på Skellefteås benägenhet att förlora finaler är det nog mer troligt med silver i samtliga fall. Glöm inte silvret i CHL också.

SilverAik tar sig till finaler. Det är annat man kan säga om loserbönderna från Karlstad, som får vara glada om de når kvartsfinal.
Senast redigerad av MitchRapp 2024-04-12 kl. 18:34.
Citera
2024-04-12, 18:34
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2n00b4U
Jag hoppas Rögle vinner allt, vore kul med ett nytt lag som aldrig har vunnit förut.

Jag tror hela riket instämmer, utan att för den delen egentligen bry sig. Men man blir ju lite glad av hur både FBK och Köpsjö förnedrades. Historiskt uselt agerat av båda topplag.
Citera
2024-04-12, 18:38
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Jag tror hela riket instämmer, utan att för den delen egentligen bry sig. Men man blir ju lite glad av hur både FBK och Köpsjö förnedrades. Historiskt uselt agerat av båda topplag.

Då kan man ju iofs fundera på hur jävla pissusla norrlandsinaveln är som blev förnedrade av ett uselt Växjö?
Citera
2024-04-12, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava

Växjö var inte ett topplag före säsongen, men eftersom de är bästa klubben utmanar de ändå. När besvikelsen lagt sig så har nog Skellefteå och Lakers gjort bäst säsonger per investerad svensk krona.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in