2024-03-11, 12:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Praisethesun
Ställer mig försiktigt positiv till inträde i Nato, men herregud, är det bara jag som verkligen skämdes byxorna av mig i Bidens tal när han välkomnade Sverige till Nato, och man ser Kristersson ställa sig upp och frambringa det bredaste barnsligaste psykopat-leende man kan tänka sig. Så jävla ovärdigt. Ej statsmannamässigt. Tror precis noll personer i den globala politiska scenen hyser någon som helst respekt gentemot honom. Moderater, hur kunde ni låta detta ske?!
Jag blev stolt. Jag såg inget psykopat-leende.
Ulf såg väldigt statsmannamässig ut anser jag.
Citera
2024-03-11, 12:43
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rtyuio
Din kommande självuppoffring i nästa krig för olja, resurser och militärindustriella mål i dödskulten NATO uppskattas av de rika Globalisterna som styr era liv.

Din aggressiva och illamenade inställning kan naturligtvis många reagera negativt på. Vilket så klart även är syftet med dina dumheter.

Men den största fördelen med NATOS allians är just att även sådana som du försvaras, ges trygget och samma rätt till åsikt som alla andra. Så just ditt inlägg är faktiskt det yttersta beviset på varför NATO är så viktigt. Trots att just du inte fattar det.

Så tack för det!
Citera
2024-03-11, 12:49
Medlem
"Polish President Andrzej Duda will propose that NATO member states raise the minimum level of defense spending to 3% of economic output in his talks with US President Joe Biden."

Fan vad S- och V-kärringarna kommer att klaga nu. De vill lägga beslag på alla medel för bidrag till blattarna och den offentliga sektorn, men när ett NATO- och EU-land nu föreslår att en ökad andel av den finansiella politiken ska läggas om till försvaret så lär kärringarna bli skitsura.

https://www.bloomberg.com/news/articles/2024-03-11/polish-president-to-propose-nato-spends-3-of-gdp-on-defense?srnd=homepage-europe
Citera
2024-03-11, 12:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AllenbySt45
Vem var mannen i keps som stod på längst ut till höger (från åskådares perspektiv) under ceremonin i Bryssel?
Det är väl inga andra än grevar som har såna mössor och jaktkläder, så kanske nån representant för Riddarhuset.
Citera
2024-03-11, 12:56
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllenbySt45
Vem var mannen i keps som stod på längst ut till höger (från åskådares perspektiv) under ceremonin i Bryssel?

Jag tror det var Sveriges ambassadör till Nato.

Intressant klädval; jaktkeps och Östermalmspressening.
Citera
2024-03-11, 13:08
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drommar
Vad menar du med brundvärg? Är du en mobbare?
Jag menar att han är en kort liten SD-rövslickare. Men det är OT.
Citera
2024-03-11, 13:08
Medlem
Vem kunde tro Ola-Conny från Ullared fick äran att hissa flaggan 😋. Såklart inte honom men väldigt likt.
Citera
2024-03-11, 13:15
Medlem
Praisethesuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drommar
Jag blev stolt. Jag såg inget psykopat-leende.
Ulf såg väldigt statsmannamässig ut anser jag.

Tittade vi på samma filmsnutt? Då skiljer våra åsikter. Enligt mig saknar han karisma, noll je ne sais quoi. Men det har ingen partiledare i dagsläget.
Citera
2024-03-11, 13:18
Medlem
Dubbel.ankeborgares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NativeVLAN
Många som rullar i sina gravar just nu... Att detta genomfördes utan omröstning är riktigt jävla unket.

Att det är. Sten Andersson, Carl Lidbom samt hela regeringen Palme I och II, Stig Bergling, Jan Myrdal, Wennerström, Leonid Brezjnev.... Hela vänskapsförbundet Sverige - DDR. Det rullas som en jordfräs.
Jan Guillou och Pierre Schori med, och de är inte ens döda. Än.
Citera
2024-03-11, 13:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Praisethesun
Tittade vi på samma filmsnutt? Då skiljer våra åsikter. Enligt mig saknar han karisma, noll je ne sais quoi. Men det har ingen partiledare i dagsläget.
Enligt dig ja. Min din sanning är inte alla andras. De flesta håller inte med dig.
Citera
2024-03-11, 13:30
Medlem
Ingen jättehit att behöva ta hit främmande makt (NATO) till svenskt territorium, men hellre det än att få hit det ryska väldet med dess soldater och krigsmateriel! 1000 gånger hellre.
Citera
2024-03-11, 13:35
Medlem
Praisethesuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brakfesten009
Ingen jättehit att behöva ta hit främmande makt (NATO) till svenskt territorium, men hellre det än att få hit det ryska väldet med dess soldater och krigsmateriel! 1000 gånger hellre.

Ja det är nog vad som har förändrats och blivit mer tydligt för människor generellt. Var heller inte pepp på det men allt som är negativt för Ryssland är positivt i min bok!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in