2024-03-10, 08:18
Medlem
cleolinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av applesinjuice
Sjukt fin, men! Jag kan inte hitta någon lägenhet som har sålts med Historiska Hem i Mariatorget/Södermalm som kunde vara detta. Jag kollade slutpriser på Hemnet och hittade ingenting. Har någon av er hittat den?

Lgh vid Mariatorget såldes underhand och hann aldrig läggas upp på hemnet och finns därför troligen inte med bland sålda objekt. Det är också frivilligt för mäklaren (antar köparen) om de ska finnas med där under såld-statistiken.

Citat:
Ursprungligen postat av DaisyB
Kan nån av er länka hennes försäljningssida på Tradera? 😊
https://www.tradera.com/profile/item.../elsa-billgren
Citera
2024-03-10, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av applesinjuice
Sjukt fin, men! Jag kan inte hitta någon lägenhet som har sålts med Historiska Hem i Mariatorget/Södermalm som kunde vara detta. Jag kollade slutpriser på Hemnet och hittade ingenting. Har någon av er hittat den?

Om inte jag har drömt det så var det denna lägenhet, och det fanns lite bilder kvar på länken förut...??

https://www.hemnet.se/salda/lagenhet...33339664344423
Citera
2024-03-10, 08:52
Medlem
cleolinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frimlov
Om inte jag har drömt det så var det denna lägenhet, och det fanns lite bilder kvar på länken förut...??

Hm, vet inte exakt vilket av husen som är B men de andra Hornsgatan 29-husen jag ser har andra slags fönster. Men som sagt: vet inte vilket hus som är B.

Edit: kanske ska förtydliga att jag inte sprungit till platsen. 😅 Men googlade på andra lgh sålda där. (Jo, det är visst en vettig syssla! Jättespännande ju!)

Edit igen: nej, titta! En våning har faktiskt samma fönster, så kan mycket väl vara den!
https://www.hemnet.se/salda/lagenhet...,-3-4tr-652129
Alltså inte den lgh jag länkar här, länkade bara den för att visa själva huset och fönstren.

Edit för tredje gången…
Om det stämmer att den ”gick i veckan” som de skrev på insta såldes dock denna en vecka innan. Dessutom verkar den legat upplagd på hemnet vilket den vid Mariatorget vi tror Elsa köpte aldrig var.
Ok, nu känner jag mig lite väl stalkig och kanske ska läsa en bok i stället…
Senast redigerad av cleolina 2024-03-10 kl. 09:09.
Citera
2024-03-10, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frimlov

Enligt instagram-post:en så var det en annan mäklare dock. Sen känns lägenheten på instagram betydligt större än 85kvm, eller? Lite svårt att bilda sig en uppfattning med mäklarbilder, men den känns ändå betydligt större än deras nuvarande (som ju är 82kvm).
Citera
2024-03-10, 09:57
Medlem
cleolinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rbfromhell
Enligt instagram-post:en så var det en annan mäklare dock. Sen känns lägenheten på instagram betydligt större än 85kvm, eller? Lite svårt att bilda sig en uppfattning med mäklarbilder, men den känns ändå betydligt större än deras nuvarande (som ju är 82kvm).
Jaa! Du har förstås rätt i bägge fallen! Case closed, det är inte den på Hornsgatan som mäklarkontot visade.

(Ellsa kommer ju garanterat att berätta allt sen, visa bilder och långa beskrivningar, därför känner jag inte dåligt samvete över att vi spekulerar och snokar. En del kändisar vill ju hålla sånt privat men Elsa väntar ju bara på när det ska passa bäst för hennes blogg.)
Citera
2024-03-10, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rbfromhell

Oj, helt fel av mig! 😅 Då hoppas och utgår jag från att de har köpt något större. Så spännande detta haha
Citera
2024-03-10, 13:36
Medlem
Jag har undersökt lite och kan bekräfta att de har köpt detta innan det lades upp på deras hemsida/Hemnet, så det finns ingen info om det. Spännande! Magisk lägenhet
Citera
2024-03-10, 20:58
Medlem
Om man vill roa sig med en liten matteuppgift kan man ju räkna ihop värdet av en liten del av Elsa möblemang https://trendenser.se/2024/03/get-th...rens-lagenhet/ Billigt... antar att hon får en del gratis, men ändå. Tredje soffan, tredje matbordet och typ fjärde mattan hon är inne på nu, trots att hon alltid hävdar att hon köper "designklassiker som håller för evigt". Helt sjukt att kunna slänga iväg 65 papp på en matta för att byta ut den ett halvår senare. "Vintagedrottningen" Haha, finns väl ingen som konsumerar så mycket nytt!
Citera
2024-03-10, 21:14
Medlem
cleolinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrumpeten
Om man vill roa sig med en liten matteuppgift kan man ju räkna ihop värdet av en liten del av Elsa möblemang https://trendenser.se/2024/03/get-th...rens-lagenhet/ Billigt... antar att hon får en del gratis, men ändå. Tredje soffan, tredje matbordet och typ fjärde mattan hon är inne på nu, trots att hon alltid hävdar att hon köper "designklassiker som håller för evigt". Helt sjukt att kunna slänga iväg 65 papp på en matta för att byta ut den ett halvår senare. "Vintagedrottningen" Haha, finns väl ingen som konsumerar så mycket nytt!

Denna ”trendenser” tror också att lägenheten kommer att säljas innan visningen.
Såg via hemnet att den har betydligt högre pris per m2 än de flesta lgh på söder.
Fattar inte riktigt det - ja, den är jättefin!
Men samtidigt är det 4 trappor upp utan hiss och dessutom ligger lägenheten med alla fönster mot norr. Trist att aldrig få in solsken i lgh. Har heller ingen balkong och barnrummet är ju helt hopplöst, får inte plats något mer än en 90 cm säng med barnets förvaring i hallen utanför och bara indirekt ljusinsläpp. Köket litet med dålig förvaring och arbetsytor.
Betalar verkligen folk så mycket för att få äran att bo i Elsas gamla lägenhet? Eller är det Mosebacke som är en så het adress att det motiverar 20 - 30 000 extra per m2?
Men ja, lgh ÄR fin för ett par utan barn eller en singel. Men knappast så fin att den är värd den högre summan med tanke på de nackdelar den har.
Men visst, folk får väl betala det de vill.
Citera
2024-03-11, 12:38
Medlem
Med tanke på vad de förväntar sig att få för lägenheten samt att de också har ekonomiska möjligheter att köpa en ännu dyrare lägenhet är det så absurt tt hon kränger gamla solglasögon och sjaviga gamla klänningar för 50 kronor på tradera.

Varför skänker hon det inte till Stadsmissionen så de kan gör gott för eventuell vinst.

Väldigt girigt att gärna fynda på välgörenhets kedjorna men själv sälja trots uppenbart väldigt god ekonomi.
Citera
2024-03-11, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleolina
Denna ”trendenser” tror också att lägenheten kommer att säljas innan visningen.
Såg via hemnet att den har betydligt högre pris per m2 än de flesta lgh på söder.
Fattar inte riktigt det - ja, den är jättefin!
Men samtidigt är det 4 trappor upp utan hiss och dessutom ligger lägenheten med alla fönster mot norr. Trist att aldrig få in solsken i lgh. Har heller ingen balkong och barnrummet är ju helt hopplöst, får inte plats något mer än en 90 cm säng med barnets förvaring i hallen utanför och bara indirekt ljusinsläpp. Köket litet med dålig förvaring och arbetsytor.
Betalar verkligen folk så mycket för att få äran att bo i Elsas gamla lägenhet? Eller är det Mosebacke som är en så het adress att det motiverar 20 - 30 000 extra per m2?
Men ja, lgh ÄR fin för ett par utan barn eller en singel. Men knappast så fin att den är värd den högre summan med tanke på de nackdelar den har.
Men visst, folk får väl betala det de vill.
Har svårt att tänka mig att folk köper en lägenhet bara för att Elsa Billgren bott där, men jag kan ha fel. Tror att det som drar upp priset är läget vid Mosebacke och viss utsikt över stan. Samt skicket, renoverat kök o badrum.
Citera
2024-03-11, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eostre
Med tanke på vad de förväntar sig att få för lägenheten samt att de också har ekonomiska möjligheter att köpa en ännu dyrare lägenhet är det så absurt tt hon kränger gamla solglasögon och sjaviga gamla klänningar för 50 kronor på tradera.

Varför skänker hon det inte till Stadsmissionen så de kan gör gott för eventuell vinst.

Väldigt girigt att gärna fynda på välgörenhets kedjorna men själv sälja trots uppenbart väldigt god ekonomi.
Vet vi att de har mkt god ekonomi? Jag tänker att isf skulle de haft en mkt större lägenhet för länge sen. Min känsla är att de inte har jättehöga inkomster, men får en del inredning o kläder som spons/samarbeten. Och så lägger hon mkt pengar på enstaka saker o plagg hon verkligen vill ha och håller igen på annat. Sen borde pappa kunna bidra till ny dyrare lägenhet gissar jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in