2024-03-11, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cateatdog
Om det hittats kroppsdelar i en väska så är det förmodligen ett mord vi har att göra med.

”Förmodligen”????? Vad skulle det annars vara?
Citera
2024-03-11, 10:23
Medlem
Rent tekniskt skulle det kunna räcka med brott mot griftefriden, men det här känns helt klart som ett mord.
Citera
2024-03-11, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Global.nedkylning
”Förmodligen”????? Vad skulle det annars vara?

Dråp, vållande till annans död, brott mot griftefriden.

Etc.
Behöver inte ens hänga ihop. Om det är flera gärningsmän. En kanske har dödat, en annan packat väskan.
Citera
2024-03-11, 10:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hajenihavet
Det här handlar sannolikt om en man med id handlingar på sig och som är anmäld försvunnen i närtid. Missing people är inte inkopplad på varenda försvinnande eftersom det inte är polisen som ber MP lägga upp efterlysningar. Det här kan också handla om någon som har rymt från kåken men som inte kommit till allmänhetens kännedom.

Varken DNA eller tandkort är inget som checkas av på en eftermiddag

men varför väljer mördaren att lämna kvar id handlingat hos offret?
Citera
2024-03-11, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schaefer
Är det händelsen i Järfälla du tänker på så har du målnummer och lite annat här.
Underlättar väl chansen att få det du efterfrågar.
Länken till TR's dokument är förvisso död men allt annat framgår ju ganska klart.

Nej, vi pratade om spädbarnsmorden i Gustavsberg 😊
Citera
2024-03-11, 10:41
Avslutad
Mest virriga tråden hittills
Vi vet att det våras för pundarna och inbrotten.
Denna man på 35 år har väll fått i sig något narkotikaklassat , bagen/väskan innehåller väll stöldgods.
Eller mer narkotika .. becknar man eller ?
Citera
2024-03-11, 10:41
Medlem
Schaefers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilaTulpanen
Nej, vi pratade om spädbarnsmorden i Gustavsberg 😊

Oki vet bara att jag läste ngt i tråden där det relaterades till det jag svarade om i min post men då missförstod jag posterna men med allt spammande här om ovidkommande "kla kla radio" hit och dit så kanske det kan förstås.
Citera
2024-03-11, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av listigtjej
men varför väljer mördaren att lämna kvar id handlingat hos offret?

Ingen tänkte på det. Förmodligen panik är min gissning. Dråp under ett fylleslag eller narkotikarus. Det krävs nog ganska starkt psyke för att stycka en kropp. Säkerligen något lättare om man är i ett tillstånd av rus.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
"Vid 21-tiden på kvällen meddelade polisen att en man i 35-årsåldern har hittats död.

Hans anhöriga är underrättade.

– Vi har anträffat en avliden person. De exakta detaljerna, och relationen till väskan, det kan jag inte svara på, säger polisens presstalesperson Mats Eriksson.
"

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/mQXox0/polisen-undersoker-vaska-skogsomrade-avsparrat

DN:

"Senare på kvällen berättade polisen att en man i 35-årsåldern hittats död.

– Vi har anträffat en avliden person på platsen, säger polisens presstalesperson Mats Eriksson.
"

https://www.dn.se/sverige/polisinsats-pa-varmdo-efter-vaskfynd/
Men fortfarande vet vi inte om det var han som låg i väskan!! Det verkar mer som man hittat mannen i skogen och väskan för sig! Hur kan annars identifieringen gått så snabbt ??
Citera
Medlem
diseuses avatar
Pressmeddelande från Åklagarmyndigheten (Förundersökning om mord i Värmdö, söder om Stockholm):
Citat:
I helgen anträffades en avliden man utomhus i Värmdö kommun, söder om Stockholm. Åklagare leder nu förundersökningen.

Brottsmisstankarna är mord och grovt gravfridsbrott. Det finns ingen person frihetsberövad i ärendet.

Ärendet leds av senior åklagare Cecilia Tepper. Hon kan inte lämna mer information om utredningen i det här tidiga skedet. När ytterligare information finns lämnas det i ett pressmeddelande.
Åklagarmyndighetens ärendenummer: AM 37956-24
Citera
2024-03-11, 10:45
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Mest virriga tråden hittills
Vi vet att det våras för pundarna och inbrotten.
Denna man på 35 år har väll fått i sig något narkotikaklassat , bagen/väskan innehåller väll stöldgods.
Eller mer narkotika .. becknar man eller ?
Den innehöll kroppsdelar
Citera
2024-03-11, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Global.nedkylning
Jag tror inte detta är en oplanerad händelse. Ingen vettig människa skulle stycka någon, oavsett påverkan
Ibland finns det nog inte nått alternativ ifall kroppen är för tung för att göra sig av med. Jag tror fortfarande att det är oplanerat, för om det är planerat så har person gjort ett sjuhelsike dåligt jobb om kroppen redan så här snabbt kan identifieras. Men som sagt den som lever får se, jag kan ju ha helt fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in