2024-03-11, 18:26
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittAnvendarnamn
https://www.tv4.se/artikel/2lTzgd6SYBTc6O2B32rgCp/uppgifter-misstaenkta-styckmoerdare-jagas-av-polisen-efter-vaeskfyndet?fbclid=IwAR3HvEGWOgRFhiYTGDeP YDuPgOtAieDaC-oEWOkpg7bweh-kC5ESuFs10-I_aem_AUw5QB5gysbAqJjM2p2UfTDa0V2p3t-1W4Omtv-X34TQIv8PooGg5xEf QkKWXV6M49U

Enligt uppgifter till TV4 Nyheterna anmäldes han nyligen som försvunnen och polisen inledde då en utredning om människorov. Elektroniska spår efter mannen gav då utslag i Värmdöområdet.

Ser man på. Som jag trodde.
Citera
2024-03-11, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.Salander
"Det var någon gång mellan 22 och 22.30 på fredagskvällen som ett vittne hörde av sig till polisen. Vittnet hade sett en person dras in i ett fordon, som skulle kunna vara en skåpbil, som sedan försvann. Händelsen inträffade på Gruvlyckevägen, Gruvlyckan i Karlstad"

Vem säger det? Källa?
Citera
2024-03-11, 18:27
Medlem
TaxenSixtens avatar
Jesus vad jobbigt att läsa om var EXAKT fyndplatsen ligger ältas hela tiden. Vad spelar några hundra meter hit eller dit för roll egentligen?
Citera
2024-03-11, 18:27
Medlem
Hur sjutton kunde namnet på personen komma ut då fort.
Citera
2024-03-11, 18:28
Medlem
L.Salanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Global.nedkylning
Vem säger det? Källa?

Google och låst artikel:

NWT
https://www.nwt.se › 2024/03/11 › Misstänkta kidnappningen: ”Kan inte utesluta samband med ...
Citera
2024-03-11, 18:30
Medlem
Citat:
Vem säger det? Källa?

Inte vet jag om det är någon som säger ngt. men detta kan i vart fall läsas på nätet:

"09 mars 19.58, Olaga frihetsberövande/människorov, Karlstad
Med anledning av ett misstänkt människorov i Karlstad söker polisen vittnen.

Det befarade brottet skedde på Gruvlyckevägen i området Gruvlyckan under sen fredagskväll. Vi vill komma i kontakt med vittnen som gjort iakttagelser gällande fordon och personer som rört sig längs Gruvlyckevägen och anslutande parkeringsområden mellan 22.00 och 23.30 under gårdagskvällen. Ett fordon som kan vara aktuellt är en van eller skåpbil av okänd modell. Skåpbilen/vanen lämnade efter händelsen Gruvlyckan i okänd riktning."

Källa:

https://polisen.se/aktuellt/polisens-nyheter/?lpfm.loc=Karlstad
Citera
2024-03-11, 18:31
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittAnvendarnamn
https://www.tv4.se/artikel/2lTzgd6SYBTc6O2B32rgCp/uppgifter-misstaenkta-styckmoerdare-jagas-av-polisen-efter-vaeskfyndet?fbclid=IwAR3HvEGWOgRFhiYTGDeP YDuPgOtAieDaC-oEWOkpg7bweh-kC5ESuFs10-I_aem_AUw5QB5gysbAqJjM2p2UfTDa0V2p3t-1W4Omtv-X34TQIv8PooGg5xEf QkKWXV6M49U

Enligt uppgifter till TV4 Nyheterna anmäldes han nyligen som försvunnen och polisen inledde då en utredning om människorov. Elektroniska spår efter mannen gav då utslag i Värmdöområdet.
Undrar hur många som kommer missa läsa detta och fortsätta med teorier om id-kort i väskan.
Citera
2024-03-11, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Inte vet jag om det är någon som säger ngt. men detta kan i vart fall läsas på nätet:

Det befarade brottet skedde på Gruvlyckevägen i området Gruvlyckan under sen fredagskväll. Vi vill komma i kontakt med vittnen som gjort iakttagelser gällande fordon och personer som rört sig längs Gruvlyckevägen och anslutande parkeringsområden mellan 22.00 och 23.30 under gårdagskvällen. Ett fordon som kan vara aktuellt är en van eller skåpbil av okänd modell. Skåpbilen/vanen lämnade efter händelsen Gruvlyckan i okänd riktning."

Källa:

Men det här handlar ju om en möjlig styckning i Värmdö. Hur hänger det ihop? Att 'de skulle kunna hänga ihop' är inget samband.
Citera
2024-03-11, 18:36
Medlem
mitutoyos avatar
Citat:
Men det här handlar ju om en möjlig styckning i Värmdö. Hur hänger det ihop? Att 'de skulle kunna hänga ihop' är inget samband.

Efter den nya infon som kom för typ 45min sedan är det ett väldigt troligt spår.
Citera
2024-03-11, 18:37
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad

Källa:

Sorgligt att polisen inte kunde styra upp detta innan han slutade i en väska. Om det är samma.
Senast redigerad av TaxenSixten 2024-03-11 kl. 18:39.
Citera
2024-03-11, 18:37
Medlem
Citat:

Jösses, jag påstår ingenting utan det är ju du som frågar efter vad någon har sagt och källa på det. När jag nu ger dig hjälp med att hitta denna "någon" och källa så blir du direkt fientlig till vad jag hjälper dig med.
Senast redigerad av Konrad 2024-03-11 kl. 18:52.
Citera
2024-03-11, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mitutoyo
Efter den nya infon som kom för typ 45min sedan är det ett väldigt troligt spår.

Hurdå? Bifoga gärna länkar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in