Citat:
Ursprungligen postat av
kontextuell
Kan ju bara vara en vanlig fylla som spårat ur också. Panik uppstår måste få bort kroppen snarast möjligt, styckning enda alternativet, sen dumpa väskan på första bästa plats. Känns verkligen inte planerat alls och tror det här kommer klaras upp rätt snabbt.
Rätt eller helt fel ute, den som lever får antagligen svaret ganska snart hoppas jag.
Jag tror inte detta är en oplanerad händelse. Ingen vettig människa skulle stycka någon, oavsett påverkan - Normalt folk har en fundamental gräns som de inte går över; Att döda en människa är redan över gränsen, att sen dessutom stycka någon förstör man sin psykiska hälsa till den grad att man inte längre ser sig själv som människa.
Kriminologen David Wilson har pratat om detta tidigare, finns flera intressanta klipp med honom på youtube! Enligt honom finns det två typer av mördare -
den ena som är ’normal’ och utför ett brott inom mycket kort tidsram som de sen ångrar resten av livet just pga denna gräns, och
den andra som inte är ’normal’ och har en underliggande personlighetsstörning, oftast psykopati, som gör att deras gräns inte finns på samma sätt eftersom deras avsaknad av empati och moral gör att de klarar av att utföra ett brott som detta utan att de påverkar dom.
Jag tror att detta utfördes av en person som klassar in på det sistnämnda iochmed att det skedde en styckning, och GM har lyckats hålla sig undan fram tills nu.
Sen får vi se hur utredningen går, detta är bara min teori.