• 1
  • 2
2024-03-11, 00:13
Medlem
indianapoliss avatar
Jag har åtta stycken, kanske lite överdrivet:
- Marinblå kritsträck
- Svart kritsträck
- Helsvart
- Helt marinblå
- Ljusblå linne
- Vit/cremefärgad linne
- Ljusgrå med mönster
- Helt beige

Vidare har jag 4 olika kavajer som jag inte har matchande byxor till, samtidigt som jag har 20 par skjortor. Hur många kostymer och kavajer är det rimligt att man har? Hur många slipsar och flugor har ni?
Citera
2024-03-11, 00:21
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av indianapolis
- Marinblå kritsträck
- Svart kritsträck
- Helsvart
- Helt marinblå
- Ljusblå linne
- Vit/cremefärgad linne
- Ljusgrå med mönster
- Helt beige

Vidare har jag 4 olika kavajer som jag inte har matchande byxor till, samtidigt som jag har 20 par skjortor. Hur många kostymer och kavajer är det rimligt att man har? Hur många slipsar och flugor har ni?

Det beror ju på vilket liv man lever.
Jag har tre kostymer, svart, grå och ljus linne, men har 8-10 kavajer.
Skjortor har jag alldeles för många...
Citera
2024-03-11, 02:40
Medlem
Permafloxs avatar
2st. En som jag är för tjock för lol.

En marinblå.
Citera
2024-03-11, 02:57
Medlem
OneTaps avatar
0. kostymer e bög kläder i min värld =) har dock 5 olika skinn västar o massa skjortor :P
Citera
2024-03-11, 04:59
Medlem
Mr.Wolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneTap
0. kostymer e bög kläder i min värld =) har dock 5 olika skinn västar o massa skjortor :P
Skinnväska har ju inte varit inne sedan slutet på 90 talet, nuförtiden är det väl bara stjärtgossarna och bikers som använder dom?
Citera
2024-03-11, 06:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OneTap
Skinnväst symboliserar väl gay idag? Jag kanske är fördomsfull
Citera
2024-03-11, 06:51
Medlem
Personligen så äger jag alldeles gör många kostymer jag aldrig använder.
Köpte på mig ett gäng när det krävdes i jobbet men nu använder jag enbart 3.
1 mörkblå som jag använder i jobbet när jag åker till Asien, 1 -2 ggr om året, 1 mörkgrå som jag har vid bröllop och begravningar. Samt en linnekostym jag använder under semestern.
Övriga 6 kostymer och en frack hänger oanvända i garderoben sen snart 20år tillbaka.
Udda kavajer använder jag dock rätt flitigt har 5 dom jag varierar mellan beroende på årstid och väder.
Slipsar har jag också alldeles för många, har bl.a hela tairacks Disney collection som jag fick i födelsedagspresent av frugan(1 varje år när det begav sig) samt 1 vit, 1 svart och ett helt gäng randiga. Så jag gissar på plus 30.
De hänger och samlar damm, brukar plocka fram mina Disney varianter till bröllop, den vita är det 30år sen jag använde då mina närstående har klarat sig i livet, och den svarta åker på nån gång om året, då någon mer avlägsen bekant eller släckting gått bort.
Har en randig som matchar företagets färger som jag använder vid mina Asienresor,
Citera
2024-03-11, 08:52
Medlem
Molekyl3ns avatar
Förutom den inre, 2 fysiska och 1 tweed
Citera
2024-03-11, 09:33
Medlem
Bör och bör men runt fyra är väl en bra grund.

- Mörkblå
- Mörkgrå
- Flanell (grå)
- Något ruting/kritsteck eller dyl i tex brun/grön

Bonus:
Linnekostym Beige
Citera
2024-03-11, 09:46
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av indianapolis
- Marinblå kritsträck
- Svart kritsträck
- Helsvart
- Helt marinblå
- Ljusblå linne
- Vit/cremefärgad linne
- Ljusgrå med mönster
- Helt beige

Hur många man "bör" ha är ju omöjligt att svara generellt på. Det beror på så många olika orsaker. Klädkoder på arbetsplatsen t.ex.

Jag har aldrig ägt en kostym i hela mitt liv trots att jag är närmare 100 än födsel. Kavajer har jag ägt tre genom åren dock ingen för närvarande. Äger inte heller någon skjorta eller slips. Skulle behov dyka upp så är det ju bara att gå och köpa vad som krävs.
Citera
2024-03-11, 09:54
Jag äger inga kostymer. Kostym och skjorta är inte min grej, för precis som med armbandsuret så är kostymer en markör för underkastelse och ofrihet. Att inte ens kunna klä sig i vad man själv känner är bekvämt utan istället ha på sig en heltäckande uniform där en snara om halsen ingår som ett naturligt inslag är för mig otänkbart.
Citera
2024-03-11, 10:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 2023-06-24
Skinnväst symboliserar väl gay idag? Jag kanske är fördomsfull
Japp, ett säkert bögtecken. Även lokala krogalkisar kan bära dessa med stolthet.

Ja, hur många kostymer man "behöver" är svårt att svara på. Jag har inte en enda komplett kostym längre, däremot ett gäng kavajer i olika färger.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in