2024-03-10, 19:15
Medlem
SmartSkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikodemous
Salva mea är bra lik vinnarlåten. Inte helt otippat ifall norrmännen blir discvalificerade för detta, för hur lik får igentligen en låt vara? Skulle isåfall Medina gå in och representera Sverige?

Skaffa en ny hörapparat ! Dina terrorälskande Araber har aldrig och kommer aldrig att representera Sverige.
Citera
2024-03-10, 19:16
Medlem
Blev förtjust i helsingborgaren Sveriges Springsteen
Citera
2024-03-10, 19:36
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Ah. Jag lyssnar mycket på latinamerikanska artister så jag tänkte att numret var inspirerat av Karol G och ”Tá ok” https://youtu.be/Ttrt3F-rmhA?feature=shared

Sen det han sa tycker jag låter altruistiskt och omöjligt kan ses som hatiskt eller ens partiskt för en viss grupp då han ville att ALLA skulle vara fria. Inklusive de kidnappade israelerna då tänker jag. Jag är faktiskt för att Israel ska få existera och tycker det är antisemitism när folk snackar om ”from the river To the sea” osv men jag tycker inte det är Hamas-kramande att ha empati med offren i Gaza eller vilja ha frihet för ALLA. Enda möjligheten att hans uttalande hade varit antisemitism hade varit om han avhumaniserat just israeler totalt så att dom inte ingick i ”alla” eller att han inbillat sig att judar inte lever under extrem press och hat och dödshot från alla håll och kanter. Eller att det inte vore rätt att släppa Israeliska gisslan innan alla Palestinier är ”fria” vad som nu menas med det när Hamas har majoriteten av folkets stöd, gömmer sig ibland dem och hela tiden arbetar för att kunna genomföra ett folkmord själva…
Han hade gärna fått förtydliga vad han menar eftersom det finns många sätt att tolka det han sa på, inklusive alternativ som faktiskt är rasistiska och hat.
Nu sa ju faktiskt Medina det HÄR inatt till en reporter på Expressen. Jag har tagit det här citatet direkt ifrån Expressen inatt. Idag är det borta ifrån Expressens hemsida…
”Precis efter hip hop-duons fartfyllda framträdande skrek medlemmen Sami ett budskap från Melloscenen.

– Ingen är fri förrän alla är fria, sa han.

För Expressen bekräftar duon att det rör sig om ett politiskt ställningstagande för Palestina, men även för andra länder.

– Ingen är fri förrän alla är fria, det är ett statement som jag tycker att världen borde gå efter, säger Sami Rekik ”
Palestina är Hamas. Det vet alla som inte är födda under en sten..

Alltså. Det rörde sig om ett politiskt ställningstagande för Palestina=Hamas.
Det är inte Palestina som krigar. Det är Hamas som krigar. Hamas har tagit över Palestina. Det är bara idioter som säger och tror något annat.

Sedan har både Medina och SVT försökt städa bort det till att gälla hela världens folk. Alltså en bagatell. Men det är det icke.

Jag tycker inte de ska få komma undan med det här.
Det är ingen bagatell att Medina skriker ut att de stödjer Hamas mitt under melodifestivalens final. Det är mycket bekymmersamt och allvarligt.
Senast redigerad av Lillamig72 2024-03-10 kl. 19:52.
Citera
2024-03-10, 19:37
Medlem
boll-svantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Ja, konstigt namn. Hon är från Arvika va? Jag vill minnas det fanns något som hette Dottevik, där man kunde bada av sig öl och lera, på den tiden det var festivaler där. Kan det vara något gammalt namn från en viss gård eller socken?
Hon hävdar att det betyder "Dotter till Moder Jord", det är ju precis sånt pretentiöst skit som trendiga medelklasskärringar går igång på.
Citera
2024-03-10, 19:40
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
Man behöver inte ens lyssna på vinnarlåten för att förstå att den här norska pojkduons låt inte kan mäta sig med den gamla norska flickduon Bobbysocks låt: La det swinge.

Norges andra nationalsång...

Jag tror nog att de norske gutterne landar på topp tio i slutändan. Inte den bästa låten direkt men tydligen något som gick hem både hos juryn och svenska folket, att döma av resultatet. Själv höll jag på Jacqline.
Citera
2024-03-10, 19:55
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Norges andra nationalsång...

Jag tror nog att de norske gutterne landar på topp tio i slutändan. Inte den bästa låten direkt men tydligen något som gick hem både hos juryn och svenska folket, att döma av resultatet. Själv höll jag på Jacqline.

Kom och tänka på en annan från Norge som tävlat i svenska melodifestivalen. Nick Borgen. "We Are All the Winners" och "World Wide Web". Min favorit av han är dock inte en melodifestivallåt. Utan hans kampsång för Tre Kronor "Den glider in".

https://www.youtube.com/watch?v=3atJWUBl76I
Citera
2024-03-10, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartSkalle
Skaffa en ny hörapparat ! Dina terrorälskande Araber har aldrig och kommer aldrig att representera Sverige.

https://www.youtube.com/watch?v=FHTrGpn0qb0

Du bör nog kolla din egna hörsel. Btw så röstade jag inte på medina själv, men skulle M&M bli diskade så ligger medina på andra plats oavsett vad du eller jag tycker om saken.
Citera
2024-03-10, 20:07
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
Kom och tänka på en annan från Norge som tävlat i svenska melodifestivalen. Nick Borgen. "We Are All the Winners" och "World Wide Web". Min favorit av han är dock inte en melodifestivallåt. Utan hans kampsång för Tre Kronor "Den glider in".

https://www.youtube.com/watch?v=3atJWUBl76I

"We are all the winners" måste väl vara den populäraste låten någonsin i melodifestivalens historia som inte har vunnit tävlingen, kanske med konkurrens av "Det vackraste", "Michelangelo", "Ring ring" och "Bang en boomerang".
Citera
2024-03-10, 20:11
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boll-svante
Hon hävdar att det betyder "Dotter till Moder Jord", det är ju precis sånt pretentiöst skit som trendiga medelklasskärringar går igång på.

Ah. Allt klarnar. Den sönderfallande klädstilen är förmodligen inspirerad av filmen Ägget är löst.
Citera
2024-03-10, 20:17
Medlem
Incel-pelle90s avatar
Dotter och Cazzi opeia var mina favoriter, men men. Jag tror att Markus & Martinus kommer ligga i toppen eftersom alla verkar gilla låten. Varför vill de inte tävla i Norge för, skulle de inte ha en chans där?
Citera
2024-03-10, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Ah. Allt klarnar. Den sönderfallande klädstilen är förmodligen inspirerad av filmen Ägget är löst.

Trodde hon återuppstått från de döda!
Citera
2024-03-10, 21:11
Medlem
Flundran90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vavadejasa
Håller med dig. En klar vinnare och bryter av mot uppsjön av i mina öron i princip helt lika varianter av samma låt som framförs om och om igen. Bara olika sångare och arrangemang.

En vinnarlåt ska vara catchy, lätt att minnas efter bara ett framförande och melodiös, vilket denna är.

Sedan kan man ju ha synpunkter på scenklädseln😂men det är en annan fråga.
Smaken är som bekant som baken och vi tycker olika.
Tyckte scenklädseln var Spot-on, en Backstreet boys-ballad-uniform! Fanns mycket att gilla; bandanan, gravstenen med det krossade hjärtat o kanske bäst Loas inhopp, gubben i boybandet . Aja nog analyserat, men det var en trevlig o jäkligt snygg nostalgi-tripp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in