Citat:
Ursprungligen postat av
Undringar
Ah. Jag lyssnar mycket på latinamerikanska artister så jag tänkte att numret var inspirerat av Karol G och ”Tá ok”
https://youtu.be/Ttrt3F-rmhA?feature=shared
Sen det han sa tycker jag låter altruistiskt och omöjligt kan ses som hatiskt eller ens partiskt för en viss grupp då han ville att ALLA skulle vara fria. Inklusive de kidnappade israelerna då tänker jag. Jag är faktiskt för att Israel ska få existera och tycker det är antisemitism när folk snackar om ”from the river To the sea” osv men jag tycker inte det är Hamas-kramande att ha empati med offren i Gaza eller vilja ha frihet för ALLA. Enda möjligheten att hans uttalande hade varit antisemitism hade varit om han avhumaniserat just israeler totalt så att dom inte ingick i ”alla” eller att han inbillat sig att judar inte lever under extrem press och hat och dödshot från alla håll och kanter. Eller att det inte vore rätt att släppa Israeliska gisslan innan alla Palestinier är ”fria” vad som nu menas med det när Hamas har majoriteten av folkets stöd, gömmer sig ibland dem och hela tiden arbetar för att kunna genomföra ett folkmord själva…
Han hade gärna fått förtydliga vad han menar eftersom det finns många sätt att tolka det han sa på, inklusive alternativ som faktiskt är rasistiska och hat.
Nu sa ju faktiskt Medina det HÄR inatt till en reporter på Expressen. Jag har tagit det här citatet direkt ifrån Expressen inatt. Idag är det borta ifrån Expressens hemsida…
”Precis efter hip hop-duons fartfyllda framträdande skrek medlemmen Sami ett budskap från Melloscenen.
– Ingen är fri förrän alla är fria, sa han.
För Expressen bekräftar duon att det rör sig om ett politiskt ställningstagande för Palestina, men även för andra länder.
– Ingen är fri förrän alla är fria, det är ett statement som jag tycker att världen borde gå efter, säger Sami Rekik ”
Palestina är Hamas. Det vet alla som inte är födda under en sten..
Alltså. Det rörde sig om ett politiskt ställningstagande för Palestina=Hamas.
Det är inte Palestina som krigar. Det är Hamas som krigar. Hamas har tagit över Palestina. Det är bara idioter som säger och tror något annat.
Sedan har både Medina och SVT försökt städa bort det till att gälla hela världens folk. Alltså en bagatell. Men det är det icke.
Jag tycker inte de ska få komma undan med det här.
Det är ingen bagatell att Medina skriker ut att de stödjer Hamas mitt under melodifestivalens final. Det är mycket bekymmersamt och allvarligt.