2024-03-10, 18:27
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87
HAHAHAHA Fredrik Reinfeldt men frugan
Nej, men med sin nya, hemliga flickvän, antar jag. Reinfeldt separerade från Roberta Alenius sommaren 2022 efter sju år och ett barn (Alessia) ihop. Och han skilde sig från Filippa 2013.
Citera
2024-03-10, 18:30
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timpani
Nej, vad skulle varit den komiska poängen med det? Ingen av de andra sångarna i numret sjöng i ju osynk. Loa är helt enkelt kass.

Herregud. Det blev ju lite av en "grej" att den överårige Loa var med i boybandsspexet, fullt medvetet malplacerad. Att han låg helt off var HELT enligt manus och faktiskt ganska kul.

Vad andra väljer att tro eller om de inte förstod/missade poängen orkar jag faktist inte bry mig om.
Citera
2024-03-10, 18:39
Medlem
Salva mea är bra lik vinnarlåten. Inte helt otippat ifall norrmännen blir discvalificerade för detta, för hur lik får igentligen en låt vara? Skulle isåfall Medina gå in och representera Sverige?
Citera
2024-03-10, 18:44
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Herregud. Det blev ju lite av en "grej" att den överårige Loa var med i boybandsspexet, fullt medvetet malplacerad. Att han låg helt off var HELT enligt manus och faktiskt ganska kul.
Att Loa inte kan sjunga normalt utan måste köra med sina osvängiga opera-manér var lite kul.

Men att han sjunger helt i osynk med kompet är inte medvetet. Det är faktiskt extremt svårt att göra det med flit. Det handlar om att han är en sångare med mycket begränsade färdigheter.
Citera
2024-03-10, 18:44
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikodemous
Salva mea är bra lik vinnarlåten. Inte helt otippat ifall norrmännen blir discvalificerade för detta, för hur lik får igentligen en låt vara? Skulle isåfall Medina gå in och representera Sverige?
Den är redan godkänd låten iom den blev uttagen i Till Mello, EBU brukar inte ha problem då så M&M är dem som representerar Sverige!
Citera
2024-03-10, 18:47
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikodemous
Det handlar ju om ett arpeggio och ett synt-sound som är väldigt likt. Hade det varit sångmelodin hade det varit en annan sak. Jag tror inte att M&M kommer att diskas.
Citera
2024-03-10, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av timpani
Det handlar ju om ett arpeggio och ett synt-sound som är väldigt likt. Hade det varit sångmelodin hade det varit en annan sak. Jag tror inte att M&M kommer att diskas.

Ja det lär ju bli ett banbrytande fall. Ifall det går igenom och andra bidrag o framtiden har liknande upplägg där de gjort det med flit, så kan dessa peka på detta fallet.
Citera
2024-03-10, 18:54
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Haha "får producenten godkänt - NEJ"...detta är inte "Fråga doktorn". Melodifestivalen har exekutiva producenter, tävlingsproducenter, bildproducenter, nummerproducenter, innehållsproducenter osv. Vem av alla menar du?

Är du säker på att det inte var mer Fråga-doktorn-budget i år, för att vi ska ha råd med Eurovision?
Citera
2024-03-10, 18:59
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Du hör dem säga tre norska ord som är i stort sett identiska på svenska: ”VI EEEEELLSKER SVERIGE!!”.
Hade du lyssnat på dem när de på norska beskrev fjärilens förpuppningsprocess så hade du varit bortkollrad redan innan de börjat tala.

Vi har ju fått höra dom prata mer i kulisserna. De har hyfsad koll på svenska, och byter ut en hel del norska ord mot svenska ord. Så jättesvåra att förstå är de knappast. I Eurovision kommer de så klart prata engelska, så om deras norska går att förstå eller inte blir nu en irrelevant fråga.
Citera
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fappy11
Aldrig sett eller hört talas om killarna men blir nog bra. Trodde dock man behövde iaf vaea svensk medborgare för att tävla för sverige?

Jag tror det liksom är låtskrivarna som tävlar egentligen. Kanske måste de vara svenska medborgare?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guldvask
Nja, däremot är der jävligt likt the Weekends "I cant fel my face" när de sjunger på andra versen. Låter exakt likadant.

Du måste höra fel isåfall, spola 45 sekunder in i låten.
Citera
2024-03-10, 19:15
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Jag stör sönder mig på artistnamnet ”Dotter”

Ja, konstigt namn. Hon är från Arvika va? Jag vill minnas det fanns något som hette Dottevik, där man kunde bada av sig öl och lera, på den tiden det var festivaler där. Kan det vara något gammalt namn från en viss gård eller socken?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in