2024-03-10, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xhamstern
Nja, jag har fått brev tidigare av polisen i helt legitima ärenden och kuverten kan skilja sig något emellan ibland. Man får tänka på att det är en stor organisation med en massa olika stationer vilket gör att vissa ställen använder sig av "gamla" kuvert.

Breven kan skilja sig åt även inom regioner. Vet själv att jag fått olika brev från samma region inom vården
Citera
2024-03-10, 19:27
Medlem
Xhamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Losnut
Snälla finns det ens en vendor som skickat iväg något annan än det typiska knarkbrev senaste åren? Tanken att dom plötsligt skulle lyckas fabricera brev från polisen är ju skrattretande

Jag fick själv mitt hotbrev i ett jävla A3 format så det kan helt klart skilja.

Exakt, med tanke på hur jävla kassa de flesta säljarna är tvivlar jag på att de skulle lyckas med detta.

Polisen är en jätteorganisation och består av - människor. Klart det kommer skilja sig åt.
Citera
2024-03-10, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bongx
Okej men då ska portot förklaras på något sätt. Att kolla upp diarienummer går ju utmärkt. Ska vendorn riskera att avslöja sig bara av att någon tar sig tiden att göra det? Att detta skett i samband med en riktad insats skulle vara en slump också? Är så mycket mental gymnastik som krävs för att tro att detta är någon kollektiv scam som massa vendors som gått ihop och gjort.
Eh bra poäng, vettefan vad jag ska tro längre
Känns bara surrealistisk att dom helt plötsligt verkligen går noga igenom o beslagtar så många även diskreta brev som inte är självklara tex luktar, läcker eller går att känna pillerna genom lätt beröring etc...
Senast redigerad av Trewq58 2024-03-10 kl. 19:37.
Citera
2024-03-10, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trewq58
Eh vettefan vad jag ska tro längre
Känns bara surrealistisk att dom helt plötsligt verkligen går noga igenom o beslagtar så många även diskreta brev som inte är självklara tex luktar, läcker eller går att känna pillerna genom lätt beröring etc...

Du behöver inte tro något då faktumet att det är skickat med förbetalt porto dödar alla teorier att det skulle vara vendors själva som är kapabla att skicka dessa brev.
Citera
2024-03-10, 19:39
Medlem
Xhamsterns avatar
Citat:
Eh vettefan vad jag ska tro längre

Troligare är;

- FS läcker/är infiltrerat/övertaget av polisen
- BTC vendor har larmat.

Ska tilläggas att mitt konto på Coinbase stängdes av för några veckor sedan av oklar anledning. Jag har använt den nån gång bara för att köpa till FS då min vanliga handlare låg nere.
Citera
2024-03-10, 20:57
Medlem
Citat:
Eh bra poäng, vettefan vad jag ska tro längre
Nåja, så länge dom bara plockar knarket och försöker skrämma en lite med ett brev....

Det verkar fortfarande vara väldigt osannolikt att åka på husrannsakan eller andra tråkigheter så länge man bara pysslar med "personligt bruk"-mängder, oavsett hur många knarkbrev man förlorar (själv fått 5 plockade! )

Får hoppas det inte ändrar sig!
Citera
2024-03-10, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Losnut
Nåja, så länge dom bara plockar knarket och försöker skrämma en lite med ett brev....

Det verkar fortfarande vara väldigt osannolikt att åka på husrannsakan eller andra tråkigheter så länge man bara pysslar med "personligt bruk"-mängder, oavsett hur många knarkbrev man förlorar (själv fått 5 plockade! )

Får hoppas det inte ändrar sig!

Av egen erfarenhet kan det bli väldigt tråkigt väldigt snabbt även med små mängder. Det beror nog helt på vart man bor.
Citera
2024-03-10, 21:27
Medlem
Xhamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bongx
Av egen erfarenhet kan det bli väldigt tråkigt väldigt snabbt även med små mängder. Det beror nog helt på vart man bor.

Jag har iallafall sett till att inte ha något hemma. Osäker på om brevet som skickades gällde en försändelse eller flera, oavsett så kommer jag vara ren ett tag framöver och vara väldigt försiktig.
Citera
2024-03-10, 21:35
Medlem
Citat:
Troligare är;

- FS läcker/är infiltrerat/övertaget av polisen
- BTC vendor har larmat.

Ska tilläggas att mitt konto på Coinbase stängdes av för några veckor sedan av oklar anledning. Jag har använt den nån gång bara för att köpa till FS då min vanliga handlare låg nere.

Samma hände mig (köpte inget från fs hehe).
Men först husis sedan coinbase låst.
Citera
Morfar-52s avatar

Moderatormeddelande

Postat av Morfar-52 2024-03-10, 22:02
Moderator
Då många försändelser nu försvinner av olika orsaker, kan diskussioner kring detta föras här.
Andra trådar i ämnet, t.ex:
(FB) Postanställda hittade 1300 knarkbrev - över 1000 personer misstänkta för brott
(FB) Har posten riktade insatser emot knarkbrev just nu?
(FB) Anmälan om försök till narkotikabrott

Inlägg från (FB) Drogmarknader på Darknet, allmän diskussion. kommer flyttas till denna tråd./mod
Senast redigerad av Morfar-52 2024-03-10 kl. 22:09.
2024-03-10, 22:24
Medlem
StonedMonkeys avatar
Tror helt enlelt polisen tröttnat på den stora mängd narkotika som säljs via posten och därför tillsammans med Postnord gjort en större satsning för att få bukt med problemet. Kanske lite mer systematiskt går igenom sorteringscentralerna med hund tillexempel.
Citera
2024-03-10, 22:32
Medlem
Citat:
Japp, exakt så. Bifogar bild på brevet och ett väldigt hårt hanterat kuvert (blev lite irriterad, heh ). Det låg ett a4 med namn och adress också i brevet vilket jag av naturliga skäl inte vill visa.

https://ibb.co/526xFg4

Nu va det något år sedan jag fick brev från polisen, men visst fan va polisloggan i färg?

För övrigt tycker jag fonterna som används känns off, bold text på allt och konstiga marginaler..?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in