2024-03-10, 13:44
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Nej. Vi förstår ju varandra, jag förstår när dom pratar norska.
Du hör dem säga tre norska ord som är i stort sett identiska på svenska: ”VI EEEEELLSKER SVERIGE!!”.
Hade du lyssnat på dem när de på norska beskrev fjärilens förpuppningsprocess så hade du varit bortkollrad redan innan de börjat tala.
Citera
2024-03-10, 13:47
Medlem
TeEsErs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Första gången Björn Gustavsson dök upp i den första deltävlingen var det en humoristisk touch med blinkningen till förra gången han var med och då sjöng till Carina Berg.

Sedan har producenten fortsatt att försöka mjölka humorn i Björns relation till Carina Berg i program efter program, till den döda hästen var så död att det inte fanns en gnutta humor kvar att hämta. När Björn och Carina sjöng falsksång till varandra i finalprogrammet kändes det så uttjatat att jag ville krypa ur skinnet.
Melodifestivalens huvudsakliga målgrupp numera var knappast född när Björn Gustavsson var med första gången. Det är nog bara de som producerar festivalen som ser den blinkningen till "förr".
Citera
2024-03-10, 13:52
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Det blev lite semantiskt här, men om du påstår dig vara upp över öronen förälskad i den grekiska övärlden, men skiter i att lära dig grekiska och bara åker dit när du vill ha något av dem (i det här fallet komma åt musikindustrin och få en arena för att visa upp sig) – kan man då inte tala om att det är en falsk kärleksförklaring?

Nej det kan man inte, tycker jag. Låt säga att jag är upp över öronen förälskad i 10 olika platser på jorden (inte alls orimligt). Måste jag då lära mig 10 olika språk?
Citera
2024-03-10, 13:52
Medlem
Lyssnade på vinnarlåten nu.

Ingen catchy refräng över huvud taget.
Ingen vidare mellanakt heller.
Mellanmjölk sångröstsmässigt.
Showmässigt sådär, en massa blinkande bara.
Mediokert rakt igenom.

Fattar faktiskt ingenting. Förstår inte alls hur låten kunde vinna.
Citera
2024-03-10, 13:54
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeEsEr
Melodifestivalens huvudsakliga målgrupp numera var knappast född när Björn Gustavsson var med första gången. Det är nog bara de som producerar festivalen som ser den blinkningen till "förr".
Jag såg kanske fem minuter och lyssnade runt 20 minuter i år. Vad skulle du säga att målgruppen är?

Ankargrupp kanske är en bättre beskrivning för jag antar att målgruppen är tänkt att hålla kvar föräldrar, yngre och äldre syskon samt farföräldrar i soffan, med dillchips och den linjära sändningen.
Senast redigerad av Ratad 2024-03-10 kl. 13:57.
Citera
2024-03-10, 14:05
Medlem
Storstark68s avatar
Så jävla euforisk över Martini & Tinnitus seger. Heja Svorge!!!
Citera
2024-03-10, 14:05
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOMX
Lyssnade på vinnarlåten nu.

Ingen catchy refräng över huvud taget.
Ingen vidare mellanakt heller.
Mellanmjölk sångröstsmässigt.
Showmässigt sådär, en massa blinkande bara.
Mediokert rakt igenom.

Fattar faktiskt ingenting. Förstår inte alls hur låten kunde vinna.
Nu har jag också hört den och den lät som ett tre minuter långt intro till en eurodiscolåt. Vad fan hette han som gjorde "Salvadoooooooooor"-låten? Sash? Slash?
Citera
2024-03-10, 14:13
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Om du påstår dig vara upp över öronen förälskad i tio olika platser men inte lär dig deras språk eller kultur och bara åker dit när du vill stjäla från dem, då tycker jag att det är tveksamt om man kan säga att det är en äkta kärleksförklaring.

Kommer du hem från den grekiska övärlden med fickorna fulla av stulna ovärderliga klenoder som du sedan säljer för att berika dig själv, kommer domaren då i rättegången fria dig när du försvarar dig med att ”men jag älskar den grekiska övärlden”?

På vilket sätt menar du att Marcus & Martinus inte har "lärt sig svensk kultur"?
Citera
2024-03-10, 14:17
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Nu har jag också hört den och den lät som ett tre minuter långt intro till en eurodiscolåt. Vad fan hette han som gjorde "Salvadoooooooooor"-låten? Sash? Slash?
Slash!
Citera
2024-03-10, 14:29
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Det är inte Norges bidrag, det är Markus och Martinus bidrag, för Sverige. Men det låter väldigt amerikanskt, typ Michael Jackson/Justin Timberlake/Backstreet Boys. (Ena av tvillingarna både ser ut och sjunger som Brian Letrell i BSB). Varför är USA-dansmusik mer svenskt än latinoinfluenser och country-pop? Jay Smith tyckte jag påminde något lite om Gyllene Tider/Ted Gärdestad med själva gitarr-riffet som inleder låten, annars var inget av bidragen ”svenskt” då alla utom Medina sjöng på engelska och körde på nummer influerade av Game of Thrones och Star Wars osv. Eller vänta, jag glömde han dansbandsgubben, var han med i finalen? Har inte hört fröken Snusk som inte gick till final, men hennes musik är ju väldigt svensk 😌.
Jag tänkte mer på själva känslan vid framförandet, och utseendet.

Fröken snusk är naturligtvis inte musik. Men svensk är hon. Generande svensk, och ledningen i Melodifestivalen älskar att ha med freaks.
Citera
2024-03-10, 15:12
Medlem
Sverighiztans avatar
Kollade förra helgen där den vinnande låten uppträde först, hörde att den "vann" sen..

Sämsta jävla skiten jag har hört på länge. Hade varit mer värdigt att skicka typ onkel konkel, eddie meduza eller varför inte philemon arthur and the dung??
Tvekar på att många har hört de sistnämnda.

Mellofreaks.
Citera
2024-03-10, 15:19
Medlem
MyJustices avatar
vinnerlåten Låter som La Bouche borrowed .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in