2024-03-10, 09:20
Medlem
Nadishodans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jarhois
Men satan så woke att han har svenska friluftskläder på sig.

Okej? När man tittar in i den här delen av Flashback känns det som att läsa små barn som lärt sig ett nytt ord: woke. Sedan upprepas det i ren begeistring över att kunna ett svårt ord, och kasta in det på alla möjliga ställen i hopp om att få berömmande ord från mamma.
Citera
2024-03-10, 09:29
Medlem
Är det rekommenderat att se filmen eller serien först?
Citera
2024-03-10, 10:41
Medlem
drinksareonmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntWan-KaNobi
Är det rekommenderat att se filmen eller serien först?

Varken eller, helt ny handling och karaktärer i serien.
Citera
2024-03-10, 15:45
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Vad är den exakta ration mellan manliga och kvinnliga karaktärer, för att det inte ska bli woke?
Och följdfråga, är det ett problem att ration utanför filmers och tv-seriers värld är ungefär 50/50?
Och en följdfråga till, är det inte rätt bögigt att bara vilja kolla på filmer och serier med övervägande manliga karaktärer?
Det beror självklart på serien. I det här fallet när det är en serie om knarkungar som heter gentlemännen, som användaren över påpekar, borde den bara bestå av just män i ledande positioner.

En serie om elaka flickor, som Mean Girls, borde bara bestå av kvinnor i huvudrollerna.

Vad tycker du själv att det tillför att ha en kvinna i rollen som knarkboss? Saknade du den typen av kvinna i filmen The Gentlemen eller i en film som Lock stock and two smoking barrels? Kändes det för verkligt och därför jobbigt med bara män i manliga roller i de produktionerna?
Senast redigerad av sebastian_ 2024-03-10 kl. 15:58.
Citera
2024-03-10, 15:46
Medlem
Duvlorts avatar
Somnade halvvägs in, mycket prat och lite action. Tar det sig senare?
Citera
2024-03-10, 15:58
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Somnade halvvägs in, mycket prat och lite action. Tar det sig senare?
Det är en serie så det är mycket prat. Du måste gilla pratet om du ska gilla serien.
Citera
2024-03-10, 16:04
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Det är en serie så det är mycket prat. Du måste gilla pratet om du ska gilla serien.

Men för att vare en Guy Ritchie-produktion tyckte jag dialogen var lite torftig. Sen brukar det smälla mer också i hans alster.
Citera
2024-03-11, 07:30
Medlem
jarhoiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nadishodan
Okej? När man tittar in i den här delen av Flashback känns det som att läsa små barn som lärt sig ett nytt ord: woke. Sedan upprepas det i ren begeistring över att kunna ett svårt ord, och kasta in det på alla möjliga ställen i hopp om att få berömmande ord från mamma.

Det handlar mest om att ordet är så mångfacetterat och han användas i en lång rad situationer. Woke för mig är att ligga på en strand i Spanien, att se Anders Christiansen hänga dit en straff på Eleda Stadion i Malmö är oxå woke. Likaså att se Vinnie Jones gå runt i härkilakläder på ett brittiskt gods som i detta fall
Citera
2024-03-11, 19:07
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Men för att vare en Guy Ritchie-produktion tyckte jag dialogen var lite torftig. Sen brukar det smälla mer också i hans alster.
Jag förstår inte varför de stressar igenom actionmomenten så. En klar majoritet av våldet är inpackat som flashbacks med musik i bakgrunden. Nu när det är en serie så borde de ha tid att göra de momenten spännande och utförliga.
Citera
2024-03-30, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nadishodan
Gillade Vinnie Jones diskreta och småmelankoliska rolltolkning bland alla galenpannor.
I början av avsnitt två när han fixar te till alla och trugar på änka något från kakfatet med flera våningar.

Serien får nio av tio lätt förfallna herrgårdar i betyg.
Aktiverade mitt Nexflixkonto för första gången på 3-4 år för denna serie och Ronja 2.0 som jag var nyfiken på.
Citera
2024-03-31, 21:25
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Sen på bollen, ska man se rullen innan serien..
Citera
2024-04-01, 15:59
Medlem
Mycket bra början och mitt, men vill se hur det slutar. Men på slutet blir det för cringe att allt faller på plats precis som de planerat. De borde kunnat varit en mycket mera oförutsägbart slut, inte det klassiska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in