2024-03-10, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torsus
Det här är ett typiskt klassisk beteende av en som känner sig trängd. Istället för att bemöta så vänds taggarna utåt och gå till motangrepp. Inte undra på att ni är hatade

Motangrepp? Det är att syna dina argument, du har en dubbelmoral. Det är OK för dig att påstå att du har sanningen, men det är inte OK för mig att påstå det.

Dessutom så förklarar du inte vad den "den riktiga sanningen" är, du slingrar dig undan på den frågan.

Det är i alla fall bra att du medger att Jehovas vittnen är hatade:

"Om världen hatar er, kom då ihåg att den har hatat mig före er. Om ni tillhörde världen skulle världen älska er som sina egna. Men nu tillhör ni inte världen, utan jag har kallat er ut ur världen, och därför hatar världen er." (Joh 15:18-19 Bibel2000)

"Saliga är ni när man för Människosonens skull hatar er och stöter bort er och smädar er och gör ert namn avskytt. " (Lukas 6:22 Bibel2000)
Citera
2024-03-10, 14:15
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Motangrepp? Det är att syna dina argument, du har en dubbelmoral. Det är OK för dig att påstå att du har sanningen, men det är inte OK för mig att påstå det.

Dessutom så förklarar du inte vad den "den riktiga sanningen" är, du slingrar dig undan på den frågan.

Det är i alla fall bra att du medger att Jehovas vittnen är hatade:

"Om världen hatar er, kom då ihåg att den har hatat mig före er. Om ni tillhörde världen skulle världen älska er som sina egna. Men nu tillhör ni inte världen, utan jag har kallat er ut ur världen, och därför hatar världen er." (Joh 15:18-19 Bibel2000)

"Saliga är ni när man för Människosonens skull hatar er och stöter bort er och smädar er och gör ert namn avskytt. " (Lukas 6:22 Bibel2000)
Den riktiga sanningen? Tja, du kan väl till att börja med att förklara pedofilhistorierna i Australien. Eller är det lögn det också?
Citera
2024-03-10, 14:19
Medlem
Citat:
Den riktiga sanningen? Tja, du kan väl till att börja med att förklara pedofilhistorierna i Australien. Eller är det lögn det också?

Du kan förklara vad som är problemet.

Jehovas vittnen har aldrig påstått att alla inom organisationen är perfekta, fullkomliga, utan fel och brister.

Kan du visa en enda organisation som inte har fel och brister? Och som aldrig haft problem med pedofili?

Problemet med pedofili finns i hela samhället, inte bara hos Jehovas vittnen.
Citera
2024-03-10, 14:23
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Du kan förklara vad som är problemet.

Jehovas vittnen har aldrig påstått att alla inom organisationen är perfekta, fullkomliga, utan fel och brister.

Kan du visa en enda organisation som inte har fel och brister? Och som aldrig haft problem med pedofili?

Problemet med pedofili finns i hela samhället, inte bara hos Jehovas vittnen.
Jo, men dom skyddar dom inte
Citera
2024-03-10, 14:23
Medlem
Citat:
Jo, men dom skyddar dom inte

Vad har du för bevis för det?
Citera
2024-03-10, 14:28
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Vad har du för bevis för det?
Jaha ja då var vi där igen. Det finns massvis av bevis men fortsätt att förneka du och gömma dig bakom Jesus. Med den inställningen så kommer ni även fortsättningsvis att vara hatade och det kommer att vara så välförtjänt
Citera
2024-03-10, 14:33
Medlem
Citat:
Jaha ja då var vi där igen. Det finns massvis av bevis men fortsätt att förneka du och gömma dig bakom Jesus. Med den inställningen så kommer ni även fortsättningsvis att vara hatade och det kommer att vara så välförtjänt

Så vi kommer inte att få några bevis från dig?

Du vill bara slänga ur dig en massa saker och sedan springa iväg med svansen mellan bena?
Citera
2024-03-10, 14:36
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Så vi kommer inte att få några bevis från dig?
Jaha du vill verkligen ha? Ok, det finns i boken "sanningsbärarna" men det är så förutsägbart att du kommer förneka dom bevisen
Citera
2024-03-10, 14:37
Medlem
Citat:
Jaha du vill verkligen ha? Ok, det finns i boken "sanningsbärarna" men det är så förutsägbart att du kommer förneka dom bevisen

Vilka bevis är det?
Citera
2024-03-10, 14:38
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Vilka bevis är det?
Läs boken
Citera
2024-03-10, 14:40
Medlem
Citat:
Läs boken

Så du kommer inte att presentera dina bevis här så att vi kan diskutera detta? Varför är jag inte förvånad?
Citera
2024-03-10, 14:43
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Så du kommer inte att presentera dina bevis här så att vi kan diskutera detta? Varför är jag inte förvånad?
Det gjorde jag väl nyss??? Bevisen finns i boken!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in