2024-03-10, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inanna-1921
Aha! Är det det fallet där det sägs att barnen blev omhändertagna för att en kompis hade varit där och hälsat på typ?
Det mesta av polisincidenten i Fias fall blev ju filmat förutom att Sulle glömde bort det lite när han stod och käftade med en annan polis.
Man ser vid ett tillfälle att hon sätter sig ner samtidigt som poliserna håller i henne.
Vad är det ens för mening att spendera flera timmar på akuten för att få ev blåmärken fotade? Tror hon på allvar att de ska bli fällda för nåt eller att hon kommer få skadestånd? Och sen har hon mage att klaga över hur många timmar hon fick vänta på AKUTEN, dit människor med AKUTA åkommor kommer.
Så löjligt det här.
Som jag skrev det är ingen turordning utan prioriteringsordning..har själv kommit till närakut med besvärlig åkomma...fick hjälp på 2 min fast det var fulla väntrum
2024-03-10, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rickebus
Som jag skrev det är ingen turordning utan prioriteringsordning..har själv kommit till närakut med besvärlig åkomma...fick hjälp på 2 min fast det var fulla väntrum
Hos min akut har de digitala tavlor som visar antal patienter som är inskrivna , hur många som är medicin , kirurgi , ortopedi eller barn och hur många som är under behandling , Det gör ju att man kan få ett visst hum om när ens stukade fot kan tas om hand precis som när man söker för ngt där en massa blodorov krävs kan se hur många medicinska pat . som väntar . Åtminstonde på min akut märker när det kommer in svåra fall med ambulans och ser dessutom hur mycket folk som ligger i sänghallen när sköterskestationen och som är övervakade
2024-03-10, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Hos min akut har de digitala tavlor som visar antal patienter som är inskrivna , hur många som är medicin , kirurgi , ortopedi eller barn och hur många som är under behandling , Det gör ju att man kan få ett visst hum om när ens stukade fot kan tas om hand precis som när man söker för ngt där en massa blodorov krävs kan se hur många medicinska pat . som väntar . Åtminstonde på min akut märker när det kommer in svåra fall med ambulans och ser dessutom hur mycket folk som ligger i sänghallen när sköterskestationen och som är övervakade

ja de har mer koll än vad foliehattarna inbillar sig
2024-03-10, 12:50
Medlem
Låter som det var LVU i hemmet för LM ett par månader innan det blev akut omhändertagande .
Nu är det tydligen härskarteknik att pojken fick en polisbil som present när de skulle åka hem ..
2024-03-10, 12:53
Medlem
Citat:
Låter som det var LVU i hemmet för LM ett par månader innan det blev akut omhändertagande .
Nu är det tydligen härskarteknik att pojken fick en polisbil som present när de skulle åka hem ..

Han fick polisbil eller häxabok i födelsedagspresent av dagis.
2024-03-10, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EliseMilan
Han fick polisbil eller häxabok i födelsedagspresent av dagis.
Hon ändrade sig ang polisbilen och att han fick dem när avslutade vistelsen på utredningshemmet, hon tolkar det som om hemmet visste att det skulle bli polishämtning flera månader senare .

Pappan kom till umgänge med sin flickvän och 4 barn där alla var glada att träffa pojken .
LM menade att pojken egentligen inte ville träffa sin pappa
2024-03-10, 13:11
Medlem
2 ggr har LM tydligen bott på skyddat boende enligt vad hon läser upp
2024-03-10, 13:59
Medlem
Mycket snopp fokus på Marlene i dag..
2024-03-10, 14:12
Medlem
Marlenes son vart jätterädd när sööönen vart knuffad ner i rutschkana...30-40 meter hög
Senast redigerad av rickebus 2024-03-10 kl. 14:20.
2024-03-10, 14:42
Medlem
Nån som lokaliserat blåmärken på TokFia i nån kortärmad klänning?
2024-03-10, 14:45
Medlem
Inanna-1921s avatar
Citat:
Finns ett antal filmer gällande hämtningen och där sägs det att man inte ens får ha besök av vänner . Besöket var firande av etiopiskt nyår och der var stök, fylla och bråk i den grad att polis kom dit
Ponera att de som säger att deras barn blivit omhändertagna pga att de cyklat en gång utan hjälm eller blivit kramade av föräldern, eller för att de inte har märkeskläder eller att det varit en vän till föräldern på besök (allt detta har ju hävdats som anledningen till LVU på riktigt) att de verkligen tror på att det är anledningen till att de blivit av med barnen.
Fine. Det kan va ohälsa eller förnekelse osv bakom det MEN hur kan ANDRA gå på det och tro på att det är sant?
Nu menar jag inte resten av dessa olycksfåglar till föräldrar utan de som stöter på dessa historier, som lyssnar på dessa föräldrar och sväljer hela storyn med hull och hår, hur kan man på allvar tro att nån fått sina barn tagna av soc för att de tex inte hade märkeskläder? Det fattar ju vem som helst att det självklart inte är sant, eller?
Finns det så många människor som är "normala" men de tror på vad som helst?
Eller lider alla dessa människor av nåt slags mentalt handikapp?

Det spelar ingen roll om en sån historia kommer från någon jag känner, jag skulle definitivt vara väldigt skeptisk för det låter ju helt sjukt. Visst det finns brister, det är långt ifrån perfekt detta system men förihelvete det får ju finnas gränser för vad man tror på?
2024-03-10, 14:52
Medlem
Inanna-1921s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rickebus
Ja fotografering är inte prioriterat direkt men varför måste det vara vården som dokumenterar? Är det för att man inte ska kunna fuska och Photoshoppa dit en massa skador? Måste det vara en läkare tro?
Har hon sagt varför hon ville dokumentera?
Precis efteråt lät det ju inte som att hon brydde sig så mycket och sa bara att nää Ja har inte så ont osv samt blev arg för att folk skrev att hon hade slagit polisen.
Hon som är så noga med att följa lagar osv, jag blev lite förvånad när hon började gapa och tjafsa med polisen faktiskt ocv skrika att de skadade henne när de stod där och höll i henne.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in