Citat:
Ursprungligen postat av
adina
Finns ett antal filmer gällande hämtningen och där sägs det att man inte ens får ha besök av vänner . Besöket var firande av etiopiskt nyår och der var stök, fylla och bråk i den grad att polis kom dit
Ponera att de som säger att deras barn blivit omhändertagna pga att de cyklat en gång utan hjälm eller blivit kramade av föräldern, eller för att de inte har märkeskläder eller att det varit en vän till föräldern på besök (allt detta har ju hävdats som anledningen till LVU på riktigt) att de verkligen tror på att det är anledningen till att de blivit av med barnen.
Fine. Det kan va ohälsa eller förnekelse osv bakom det MEN hur kan ANDRA gå på det och tro på att det är sant?
Nu menar jag inte resten av dessa olycksfåglar till föräldrar utan de som stöter på dessa historier, som lyssnar på dessa föräldrar och sväljer hela storyn med hull och hår, hur kan man på allvar tro att nån fått sina barn tagna av soc för att de tex inte hade märkeskläder? Det fattar ju vem som helst att det självklart inte är sant, eller?
Finns det så många människor som är "normala" men de tror på vad som helst?
Eller lider alla dessa människor av nåt slags mentalt handikapp?
Det spelar ingen roll om en sån historia kommer från någon jag känner, jag skulle definitivt vara väldigt skeptisk för det låter ju helt sjukt. Visst det finns brister, det är långt ifrån perfekt detta system men förihelvete det får ju finnas gränser för vad man tror på?