2024-03-10, 00:53
Medlem
Var inte så förvånande att dotter kom sist. Hon kan inte sjunga och sjunger med 0 inlevelse.
Varför hon drog med sin pojkvän och sa att hon inte kunde sjunga nedanför hans balkong för han skulle inte förstå.

Och något dravel om att man inte ska småbråka, utan bara älska varandra eller nåt klyschigt, var lite cringe.

Att Fanny förlorade var roligt att höra. Hoppas han kom tvåa, och är med nästa år igen
Citera
2024-03-10, 00:55
Medlem
boll-svantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doosing
Många män har större bröst. Så nej.

Men smaken är som baken alla har en egen. Vissa tänder kanske på anorexier. Speciellt småpojkar
Mycket märkligt val att kräla runt i behå, kunde kanske ha passat bättre om det var nån sorts partylåt men det kändes ju bara ofräscht.
Citera
2024-03-10, 00:56
Medlem
Faronstreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radarraid
Dotter kom på sista plats: ”Bryr mig inte ett skit faktiskt.

Bara med för Pengarna?

Hur mycket får artisterna för sin medverkan ?

De får endast 12.000 kr för att medverka, sen kostar numret en del också som artisten+skivbolaget bakom får betala. Publiciteten och spelningarna efteråt är det som drar in pengarna.
Citera
2024-03-10, 01:06
Medlem
boll-svantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faronstream
De får endast 12.000 kr för att medverka, sen kostar numret en del också som artisten+skivbolaget bakom får betala. Publiciteten och spelningarna efteråt är det som drar in pengarna.
Får de själva stå för kostnaden för scenshowen eller vad ingår i kostnaden för numret?
Citera
2024-03-10, 01:08
Medlem
Bögar , lebbar och negrer. Även transor och hen.
Sedan så bra om dom har en cry me a river story.
Maria sur = ukraina cry me s river
Den feta tjejen = pratade om hur viktigt det är med krippshetsen i Sverige.
Citera
2024-03-10, 01:22
Medlem
NoTruces avatar
Okej. Två norrbaggar som sjunger på engelska ska representera Sverige i al-Arabistan (Malmö). Kan inte bli mer parodiskt. Ridå för helvete.
Citera
2024-03-10, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fappy11
Aldrig sett eller hört talas om killarna men blir nog bra. Trodde dock man behövde iaf vaea svensk medborgare för att tävla för sverige?

Är Maria Sur svensk medborgare?

Nej, det finns inga regler om det, till exempel har Sahlene vunnit Estlands melodifestival 2002 och även Victor Crone har vunnit för samma land 2019.

Celine Dion som är kanadensiska tävlade för Schweiz 1988.
Citera
2024-03-10, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jultomten7
Bögar , lebbar och negrer. Även transor och hen.
Sedan så bra om dom har en cry me a river story.
Maria sur = ukraina cry me s river
Den feta tjejen = pratade om hur viktigt det är med krippshetsen i Sverige.

Vi lever i en tid där det är trendigt att ha det svårt eftersom det påstås göra en stark och ger en story att sälja. Att få andas medlidande är en genväg till bekräftelse och respekt.

"Åh jag växte upp i en förort, hela mitt liv är misär och kommer alltid vara, hjälp" "Åh farsan slog mig en gång när jag var 8 år så därför fick jag svårt att klara arbetslivet". Etc.

Sen är det såklart tråkigt för de drabbade om det är krig och man har en sjukdom såsom fetma. Men har personligen större respekt för de som inte använder sig av detta utan kör på som vanligt så gott de kan.

Att två norska killar vann har jag inget emot. Bra att stärka banden till Norge! Deras låt förra året var nog bättre men detta var fortfarande bland det bästa i år.
Citera
2024-03-10, 02:00
Medlem
boll-svantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arlagatan
Att två norska killar vann har jag inget emot. Bra att stärka banden till Norge! Deras låt förra året var nog bättre men detta var fortfarande bland det bästa i år.
Apropå Norge, här är deras eget bidrag till Eurovision, betydligt intressantare än den svenska vinnarlåten.
https://www.youtube.com/watch?v=UipzszlJwRQ

Faktiskt något som jag helt frivilligt lyssnar på.
Senast redigerad av boll-svante 2024-03-10 kl. 02:04.
Citera
2024-03-10, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kofflet
Vilken fittig jävla diva Loreen är som inte ens kan närvara för att överlämna statyetten

Är det inte lite 2010 att ha det högtidliga överlämnandet av statyetten? I år fick ju höra delar av Loreens låt i början av finalen istället. Hade varit bättre upplägg att ha som förut dock. Generellt har melodifestivalens upplägg gravid blivit sämre det senaste decenniet.
Citera
2024-03-10, 03:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arlagatan
Är det inte lite 2010 att ha det högtidliga överlämnandet av statyetten? I år fick ju höra delar av Loreens låt i början av finalen istället. Hade varit bättre upplägg att ha som förut dock. Generellt har melodifestivalens upplägg gravid blivit sämre det senaste decenniet.
Gravid blivit sämre?
Citera
2024-03-10, 03:19
Medlem
Polis2010s avatar
Fantastiskt. Kanonlåt. Framförallt groovet i mitten när de inte sjunger. Kommer bland de tre första i stora tävlingen. Får lite A-ha feeling och hoppas det går bra i framtiden för de gulliga pojkarna. Hehe. Apropå utländsk inblandning så är 3 av låtarna med finsk påbrå. Lisa Ajaxs mamma är finska och Liamoo har visst finsk påbrå. Sedan en till men minnet failerar. Det är nästan en härdsmälta av andra nationaliteter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in