Citat:
Ursprungligen postat av
IngetNick2
Tror du på det här skitsnacket själv eller är det bara svara för att dölja hur det egentligen fungerar?
Du ska bevisa att du "brinner" för området, men portfolio är inte intressant för det är för nördigt för den 25-åriga HR-tjejen som gör första gallringen. Betyg betyder ingenting, att precis släpa sig över godkänt för att det var roliga att festa och intrigera är precis lika mycket bevis på att du brinner för ämnet som att du ansträngde dig och fick högsta betyg. Vad du egentligen säger är "vi vill ha snackare som är bra på att väva historier som vi vill falla för" det är tydligen det som är att "brinna för ämnet".
Det som framför allt räknas när man söker en tjänst är arbetslivserfarenhet och inget annat. Skulle jag exempelvis välja mellan två ny examinerade så tar jag hellre den som arbetade extra på McDonalds även om den personen har lägre betyg. Som en ny examinerad så får man räkna med att ta skit jobben i branschen.
Betygen från en utbildning visar att man bara har klarat av den. Dessutom är det som så att det är väldigt få utbildningar som matchar verkligheten ute i arbetslivet.
Om jag ska välja mellan en som har 3 månaders arbetslivserfarenhet och en ny examinerad med topp betyg så är valet enkelt. Den med arbetslivserfarenhet kommer att få tjänsten.