2024-03-09, 16:08
Medlem
drinksareonmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bossekaka
ja just det , aldrig tänkt på det. Antar att Paulie kanske kände någon som ägde båten. Känns som en miss egentligen.
Synd att de döda karaktären. Han som spelar Pussy är jävligt bra.

Kom o tänka på det igår innan jag somnade 😁, ja trist att det gick som det gick.
Citera
2024-03-09, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drinksareonme
Kom o tänka på det igår innan jag somnade 😁, ja trist att det gick som det gick.

är det första gången du ser serien?
Citera
2024-03-09, 16:38
Medlem
drinksareonmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bossekaka
är det första gången du ser serien?

Nä, sett den otaliga gånger, brukar bli den och The wire en gång om året.
Citera
2024-03-10, 08:20
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vicious-Macki
Jag är väl medveten om det.
Men att INGEN skulle undra var Tony B tagit vägen är ju märkligt.
Tony är släkt med honom och de andra släktingarna borde väl ha undrat.
Adriana var det ju ett jävla liv om när hon försvann.
Adrianas kropp hittades väl aldrig. Tony ringde ju till JS och berättade var TBs kropp fanns.
Citera
2024-03-10, 11:56
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Adrianas kropp hittades väl aldrig. Tony ringde ju till JS och berättade var TBs kropp fanns.

Jo men det är väl skitsamma. Det konstiga är att ingen UTANFÖR maffian frågar om Tony B.
Alla i maffian vet att han är död.
Citera
2024-03-10, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Precis. Phil åkte dit med planen att avsluta vad han inlett när han möts av Tony B liggandes död på verandan till gömstället.

Citat:
Ursprungligen postat av Vicious-Macki
Jo men det är väl skitsamma. Det konstiga är att ingen UTANFÖR maffian frågar om Tony B.
Alla i maffian vet att han är död.
Det är fortfarande inte konstigt att serien inte tar varje given chans att kretsa kring repetitiva mönster hos mindre betydelsefulla karaktärer.
Citera
2024-06-03, 08:29
Medlem
-GGs avatar
Det var ju tur att det var Tony som hamnade under den psykiatriska kniven, så att säga.
Den enda med en själ nog intressant för det. Alla andra var ur det perspektivet ihåliga och för mycket sociopat för att det skulle ha fungerat. Man ville inte veta om deras inre liv eller deras demoner.

Tony hade alltid en gnutta mänsklighet i sig. Ju fler gånger jag ser serien, ju mer avskyr jag Chris. Jävla fitta. Egentligen avskyr jag de flesta, utom Tony. Även om jag såg det som en liten befrielse att han dog i sista avsnittet. David Chase gillade inte att en del av publiken i slutet ville se Tony död. Men Tony hade blivit för mycket av sig själv och han hade ingen väg kvar att vandra.
Citera
2024-06-10, 15:03
Medlem
-GGs avatar
Tony var notoriskt otrogen. Men samtidigt visste Carmela vilken värld hon gav sig in i, att det är en ultra-macho värld där respekt och rädsla är A och O. Hur skulle det se ut om bossen (som också var en naturlig ledare och alfahane) var en kärlekskrank fåne som bara hängde efter frun? Alla på gatan och kanske till och med hans mannar skulle göra narr av honom. En goomar handlar ju om mer än sex, det är status och att man äger.

Men hade Johnny Sack en goomar? Jag tror inte det.

De behandlade ändå sina fruar väldigt bra. Därför som jag avskyr Chris, så mycket som han pucklade på Adrianna. Hela deras förhållande var på hans villkor och han struntade egentligen i henne förutom att andra var avundsjuka på honom som hade henne.
Citera
2024-06-10, 15:12
Medlem
-GGs avatar
Jag fattar inte hur den bögiga läraren vågade inleda något med Carmela, än mindre ha sex med henne. Många misstog Tonys charm och hans normala i de situationer som de interagerade med honom, t ex i skolan angående barnen. Men han hade inte tvekat att göra sig av med dem om han hade tillräckliga skäl. Tony var verkligen skräckinjagande.
Citera
2024-06-10, 17:12
Medlem
Dimaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Tony var notoriskt otrogen. Men samtidigt visste Carmela vilken värld hon gav sig in i, att det är en ultra-macho värld där respekt och rädsla är A och O. Hur skulle det se ut om bossen (som också var en naturlig ledare och alfahane) var en kärlekskrank fåne som bara hängde efter frun? Alla på gatan och kanske till och med hans mannar skulle göra narr av honom. En goomar handlar ju om mer än sex, det är status och att man äger.

Men hade Johnny Sack en goomar? Jag tror inte det.

De behandlade ändå sina fruar väldigt bra. Därför som jag avskyr Chris, så mycket som han pucklade på Adrianna. Hela deras förhållande var på hans villkor och han struntade egentligen i henne förutom att andra var avundsjuka på honom som hade henne.
haha just chris och adrianna my god jävla vad stryk hon fick , men haru sett scenen i säsong 5 tror jag? DAMAGE GOOD?
Jävla bra scen , fruktansvärt men otrolgit bra gjord.
Citera
2024-06-27, 02:04
Medlem
-GGs avatar
Jag kollar på spridda avsnitt lite då och då.

1. Tony har avsevärt bättre kvinnosyn än resten. T ex, han tar väldigt illa vid sig när alla refererar till Tracee som en simpel hora, och gör en poäng av det till John S. att han inte vill diskutera ämnet vidare någonsin mer.

2. Ralph är en riktig fitta. Men detta citat från honom tycker jag om och är klockrent: Who's he thinks keeping that fat bitch in Devil Dogs anyway?

3. Serien lyckas faktiskt med det oerhört svåra att skapa sin egen genre ur/inom genren, något som nästan bara Gudfadern har lyckats med tidigare. Även om det finns gott om "upprepningar" på maffiatemat inom TS så känns den ändå fräsch och extremt genomtänkt. Jag får verkligen känslan av någons inre liv med hela serien. Den har lyckats med någonting unikt.

4. Juniors karaktär och utveckling är jag förvånad över att skådisen inte hade invändningar emot. Då han inte gör så mycket värt namnet och han dödar inte ens någon!

Tänk att första avsnittet sändes när jag gick på högstadiet. En konstig känsla. För den känns mycket nyare än så. Tidlös.
Citera
2024-07-01, 20:53
Medlem
-GGs avatar
Just innan Pussy säger: We have ways of dealing with you, Mr. Soprano!
Så ser man hur JG inte kan hålla sig för skratt när han vet att skämtet kommer. Han får kväva tillbaka det värsta skrattanfallet för att inte gå ur rollen och bli en blooper.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in