Citat:
Ursprungligen postat av
Mullret
Bitter vet jag inte. Mer observant att vid slutstationen r det en rationell och klinisk avslutning av jordelivet, och tillhrande detaljer.
Vad har du sjlv gjort fr att gra dina begravningar mer personliga d? Jag tror att dom allra flesta inte vet hur mycket man sjlv kan gra utan tror att begravningsentreprenren mste gra allt fr att det skall g rtt till.
Den liknelse med pyramider r intressant, vi besker stra kyrkogrden ngon gng per r och frundras av dom enorma gravarna som Gteborgs stora kpmn kpte och tnker att sdana fr framtidens mnniskor inte se.
Men gr man en svng lngre bort s upptcker man att invandrare har tagit med sin begravningskultur med maffiga marmorgravar med guld, foton, ljus, bnkar och allmn verddigt uttryck.
Sjlv r jag inte noga med en grav, efter en kanske tv generationer s minns ingen en sjlv och en deprimerande vergiven grav r det enda som finns kvar.
D fredrar jag en minneslund och sledes ligger alla de mina i sdana. Vackert p alla helgon med alla ljusen och ingen vergiven deprimerande grav om 100 r, bara alla ljusen.