2024-03-05, 16:24
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cay
De kanske inte visste, men de visste? Inledningsvis målades Tony B upp som en efterlängtad familjemedlem då han blev fri från fängelset. Ganska omgående blir han ett störningsmoment för Tony, som vi som åskådare ”jobbar ihop med”, vilket leder till att han automatiskt blir mindre omtyckt. Det trots att Tony B är något av en frisk fläkt genom att vara ganska rolig för oss tittare men även ifrågasättande av Tonys ledarroll och inte minst generellt sett smart. Att Tony B däremot skulle vara omtyckt av sin omgivning ser jag inte, jag tycker tvärtemot att skaparna arbetade hårt med att måla upp honom som icke omtyckt. Annat var det med exempelvis Adriana och Pussy.

Jag menade inte om han var omtyckt eller inte. Han och Tony var släktingar.
Men inga andra släktingar undrar varför Tony B plötsligt försvunnit från jordens yta.
Citera
2024-03-06, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vicious-Macki
Jag menade inte om han var omtyckt eller inte. Han och Tony var släktingar.
Men inga andra släktingar undrar varför Tony B plötsligt försvunnit från jordens yta.
Låt mig förenkla mitt tidigare inlägg om det var svårtolkat; troligen visste de exakt vad som hade hänt med Tony B. En uppståndelse kring hans frånvaro blev dämpad då han inte var omtyckt av övriga och således inte var en nyckelfigur.
Citera
2024-03-07, 18:12
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Citat:
Låt mig förenkla mitt tidigare inlägg om det var svårtolkat; troligen visste de exakt vad som hade hänt med Tony B. En uppståndelse kring hans frånvaro blev dämpad då han inte var omtyckt av övriga och således inte var en nyckelfigur.

Så hans egen morsa tyckte inte ens om honom? Ingen från välkomstfesten när han kom ut undrar vart han helt plötsligt tagit vägen?
Citera
2024-03-07, 20:35
Medlem
Citat:
Så hans egen morsa tyckte inte ens om honom? Ingen från välkomstfesten när han kom ut undrar vart han helt plötsligt tagit vägen?
Förstår inte hur många gånger det ska behöva skrivas. Tony B spenderade 17 år i fängelse, kom tillbaka, försökte sig på ett liv bortom kriminalitet, föll för brottslighet än en gång. Tror du det sistnämnda var en hemlighet för de i hans närhet? De vet inte säkert vad som hände Tony B, men de kan anta ett par olika utfall. Samma personer är också medvetna om i vilken miljö de själva lever i och hur den fungerar. Låt mig fråga dig; vem skulle gjort vad efter att Tony B försvann?
Citera
2024-03-07, 20:38
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Citat:
Förstår inte hur många gånger det ska behöva skrivas. Tony B spenderade 17 år i fängelse, kom tillbaka, försökte sig på ett liv bortom kriminalitet, föll för brottslighet än en gång. Tror du det sistnämnda var en hemlighet för de i hans närhet? De vet inte säkert vad som hände Tony B, men de kan anta ett par olika utfall. Samma personer är också medvetna om i vilken miljö de själva lever i och hur den fungerar. Låt mig fråga dig; vem skulle gjort vad efter att Tony B försvann?

Men snälla, i hela Sopranos sköts detta extremt dåligt.
Folk bara försvinner och aldrig undrar tex Carmela vart den eller den tog vägen.
Aldrig förhörs folk av polisen heller när någon bara försvinner plötsligt.
Citera
2024-03-07, 23:07
Medlem
Citat:
Folk bara försvinner och aldrig undrar tex Carmela vart den eller den tog vägen.
Polisförhör är inte seriens huvudhandling. Har du inte halvsovit eller varit påverkad under seriens gång har du sett att lagens långa arm har tilldelats en delar i serien. Det har blivit förklarat flertalet gånger i den här tråden att det är en tv-serie med huvudfokus maffia, inte med huvudfokus polisväsende. Men snälla; bemöt frågan jag ställde istället för att projicera.
Citera
2024-03-08, 17:08
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Citat:
Polisförhör är inte seriens huvudhandling. Har du inte halvsovit eller varit påverkad under seriens gång har du sett att lagens långa arm har tilldelats en delar i serien. Det har blivit förklarat flertalet gånger i den här tråden att det är en tv-serie med huvudfokus maffia, inte med huvudfokus polisväsende. Men snälla; bemöt frågan jag ställde istället för att projicera.

Jag är väl medveten om det.
Men att INGEN skulle undra var Tony B tagit vägen är ju märkligt.
Tony är släkt med honom och de andra släktingarna borde väl ha undrat.
Adriana var det ju ett jävla liv om när hon försvann.
Citera
2024-03-08, 19:31
Medlem
Citat:

Jodå när Ritchie försvann tror jag det var undrade Carmela . Tony gav henne henne en bliick och hon förstod direkt
Citera
2024-03-08, 19:36
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bossekaka
Jodå när Ritchie försvann tror jag det var undrade Carmela . Tony gav henne henne en bliick och hon förstod direkt

Tony berättade till och med för henne då.
Men det är också ända gången det hänt.
Citera
2024-03-09, 00:05
Medlem
Citat:
Jag är väl medveten om det.
Men att INGEN skulle undra var Tony B tagit vägen är ju märkligt.
Tony är släkt med honom och de andra släktingarna borde väl ha undrat.
Adriana var det ju ett jävla liv om när hon försvann.
Tony B och Adriana hade två helt olika funktioner i serien.

Citat:
Tony berättade till och med för henne då.
Men det är också ända gången det hänt.
Ska man behöva bevittna Tony förklara varenda mord för Carmela med ”Carmela, after 18 years of marriage, don't make me make you an accessory after the fact”? För de flesta tittare räckte det med den gången.
Citera
2024-03-09, 12:50
Medlem
drinksareonmes avatar
När de lurar med Pussy ut på havet för att provköra en båt, är det båten Tony redan äger? Pussy ber ju om tequila som Paulie direkt vet i vilket skåp det finns.
Citera
2024-03-09, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drinksareonme
När de lurar med Pussy ut på havet för att provköra en båt, är det båten Tony redan äger? Pussy ber ju om tequila som Paulie direkt vet i vilket skåp det finns.

ja just det , aldrig tänkt på det. Antar att Paulie kanske kände någon som ägde båten. Känns som en miss egentligen.
Synd att de döda karaktären. Han som spelar Pussy är jävligt bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in