2023-01-07, 23:12
Medlem
Inte så lite hon cashar in om man ska tro detta...
https://hemnytt.com/malin-45-arver-g...0-miljoner-kr/
Citera
2023-01-07, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assault12
En multikultivurmare mindre.

Var han verkligen så multikulti - multikulti var väl lönebidragare - plus tjejen som
tipsade om att råna honom - efter det kanske han blev razze?

Hur är barnen hans i razzefrågorna
Citera
2024-03-08, 21:33
Medlem
Sönerna med i Carina Bergfeldt nu.
Citera
2024-03-09, 05:09
Medlem
Vad jag har hört så studerade C.B i USA under 60-talet. Lite ovanligt för att vara en gruvarbetargrabb från Gällivare. I vart fall var det i USA han började fundera på varför det inte serverades hamburgare i Sverige. Snabbmat i Sverige var på den tiden liktydigt med kokt korv med bröd. Tillbaks i Gällivare startade han en hamburgerkiosk och efter ett tag en i Luleå. Resten är historia.
Så lyder den officiella versionen.

Vad han studerade, mer än hamburgare, i USA har jag aldrig hört något om.

Någon koppling mellan C.B och Vietaskuppen tror jag inte på.

MCDonalds försökte etablera sig i Luleå någon gång på 80-talet. Då hände något unikt. MCD var efter några år tvungna att lägga ner restaurangen då de inte klarade av konkurrensen från MAX. Det var första gången i världshistorien som MCD fick lägga ner en restaurang.
Senast redigerad av Konrad 2024-03-09 kl. 05:21.
Citera
2024-07-04, 14:30
Citat:
Ursprungligen postat av Berg-Erik
Curt Bergfors är en av få personer som var ett sådant stort skithål att Gud allsmäktig själv bestämde sig för att statuera exempel genom Nemesis Divina. Bara någon månad innan han skadades hade han uttalat sig om att han inte ville ha handikappade på sin finrestaurang i Luleå centrum.

Hans söner har tyvärr fört skithögsgenerna vidare genom en extremt cynisk affärsutveckling som inneburit en total exploatering av Max kvalitetsstämpel och de är det företag som nyttjat Reinfelds negerbidrag ivrigare än något annat. Deras reklam är bisarr och lögnaktig och insinuerar att de som ägare reser jorden runt för att hitta de bästa idéer och råvaror till sina burgare.

Max spelade med i PK redan på 90-talet när de började med källsortering. Tittade man närmare på dessa framgick dock att bakom källsorteringsstationen hamnade allting i samma sopsäck. Nu har de varit tidigt på bollen med papperssugrör, utspädd läsk, vegan- och sojaalternativ. De är nog väldigt sugna på att blanda sågspån i burgarna och hänvisa till klimatet - eller använda lite återanvänt protein från avlidna på ålderdomshem.

Bergfors hade till och med enligt bild en hipsterbögtofs på äldre dagar. Rånet i lägenheten gällde väl troféhustruns bisarra samling av Hermesväskor tror jag. Han kommer omedelbart att ta hissen ned i helvete och sitta någonstans och pinas i djävulens närmaste krets.

Spot on! Detta svaret borde bli fastnålat högst upp i tråden så att ingen missar det.
Citera
2024-07-04, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad

MCDonalds försökte etablera sig i Luleå någon gång på 80-talet. Då hände något unikt. MCD var efter några år tvungna att lägga ner restaurangen då de inte klarade av konkurrensen från MAX. Det var första gången i världshistorien som MCD fick lägga ner en restaurang.

Ja så var det faktiskt, bodde där då. Luleborna var lokalpatriotiska och blev stolta över att Max konkurrerade ut jätten 😊

Max burgare är ju de bästa anser jag alltjämt 😊
Citera
2024-07-05, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berg-Erik
Curt Bergfors är en av få personer som var ett sådant stort skithål att Gud allsmäktig själv bestämde sig för att statuera exempel genom Nemesis Divina. Bara någon månad innan han skadades hade han uttalat sig om att han inte ville ha handikappade på sin finrestaurang i Luleå centrum.

Hans söner har tyvärr fört skithögsgenerna vidare genom en extremt cynisk affärsutveckling som inneburit en total exploatering av Max kvalitetsstämpel och de är det företag som nyttjat Reinfelds negerbidrag ivrigare än något annat. Deras reklam är bisarr och lögnaktig och insinuerar att de som ägare reser jorden runt för att hitta de bästa idéer och råvaror till sina burgare.

Max spelade med i PK redan på 90-talet när de började med källsortering. Tittade man närmare på dessa framgick dock att bakom källsorteringsstationen hamnade allting i samma sopsäck. Nu har de varit tidigt på bollen med papperssugrör, utspädd läsk, vegan- och sojaalternativ. De är nog väldigt sugna på att blanda sågspån i burgarna och hänvisa till klimatet - eller använda lite återanvänt protein från avlidna på ålderdomshem.

Bergfors hade till och med enligt bild en hipsterbögtofs på äldre dagar. Rånet i lägenheten gällde väl troféhustruns bisarra samling av Hermesväskor tror jag. Han kommer omedelbart att ta hissen ned i helvete och sitta någonstans och pinas i djävulens närmaste krets.

Det är exakt vad jag hört och mött. Svin av rang. Dock var den senaste frun golddigger av högsta klass och i normala fall hade jag tyckt synd om den äldre mannen i rullstol. Men icke. Han var vidrig. Frun var vidrig. Synd om barnen dock.

Det var en anledning till att t o m den personliga assistansen ville råna honom
Citera
2024-07-05, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsasteg
Det är exakt vad jag hört och mött. Svin av rang. Dock var den senaste frun golddigger av högsta klass och i normala fall hade jag tyckt synd om den äldre mannen i rullstol. Men icke. Han var vidrig. Frun var vidrig. Synd om barnen dock.

Det var en anledning till att t o m den personliga assistansen ville råna honom

Tänker på den där tråden om mordförsöket på Östermalm, en kvinna försökte mörda maken.
Hon var kompis med MB och dom två var ute och söp, och tonårsdottern kom och skulle hämta hem sin fulla mamma från restaurangen. MB hade kallat tjejen för ”horunge”.

(FB) Stockholm: societetskvinna misstänks ha försökt mörda exmake (2023-11-30)
Ilägg 194.
Citera
2024-07-05, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shvetsiya
Tänker på den där tråden om mordförsöket på Östermalm, en kvinna försökte mörda maken.
Hon var kompis med MB och dom två var ute och söp, och tonårsdottern kom och skulle hämta hem sin fulla mamma från restaurangen. MB hade kallat tjejen för ”horunge”.

Ilägg 194.

Oh herregud. Det är illa t o m för att vara en golddigger.
Citera
2024-07-05, 22:06
Expressen lanserade en podd-serie om Curt Bergfors och Max-imperiet nu i veckan med titeln "Hamburgerkungen" där man skildrar familjens lyxliv, privatplan och kändisfester, kriget mot McD, headshotsligans kupp och dykolyckan som förändrade allt.

Länk för folk som är intresserade: https://www.expressen.se/nyheter/sve...mburgerkungen/

Eller direkt på Spotify: https://open.spotify.com/show/4Gg4UJnnNFoEKMUnn8NFbt
Senast redigerad av anwe8 2024-07-05 kl. 22:09.
Citera
2024-07-05, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shvetsiya

Ilägg 194.

Har alltid undrat varför det inte kommit ut, djävla äckel till kvinna som säger så till ett barn!

White trash med stålar är vad hon är
Citera
2024-07-06, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Davent
Har alltid undrat varför det inte kommit ut, djävla äckel till kvinna som säger så till ett barn!

White trash med stålar är vad hon är

Restaurangen gjorde en orosanmälan och M ska ha varit där dagen efter för att få dom att ta tillbaka anmälan. Men det vägrade dom. Eller om det ens går.

Det ska stå i fup i den andra tråden om ”socitetskvinnan” har jag för mig. Annars är det uppgifter från den tråden. Tyvärr verkar länkarna till fupen vara döda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in