2024-03-09, 01:06
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
OK! Men ironiskt nog sväljer ni girigt de ukrainska nassarnas alla lögner..

Enda nassarna som nu lever kommer från ryssland.
Citera
2024-03-09, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silfverrygg
Och det sker den dagen den svenska flaggan hissas i kreml.
Kanske det! Vi borde jobbat mer på att mäkla fred än på att hälla bensin på elden..
Citera
2024-03-09, 01:09
Medlem
Citat:
Enda nassarna som nu lever kommer från ryssland.
Struntprat! Ukraina är kända för sina många högerextrema och flera av Zelenskys närmaste män har varit/är nazister. Fast du kanske tror BBC med fler ljuger?
Citera
2024-03-09, 01:13
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Struntprat! Ukraina är kända för sina många högerextrema och flera av Zelenskys närmaste män har varit/är nazister. Fast du kanske tror BBC med fler ljuger?

Vad säger BBC? Kommer inte åt den sidan och har inte gjort det på ett bra tag.
De finska nyhetssidorna är snabbare med att publicera händelser så jag håller mig till dem.
Tyska nyheter ger mig bara huvudvärk då det tar för mig att läsa dem.
Citera
2024-03-09, 01:14
Medlem
Citat:
Ah. Så Ukraina måste försvara sig med ena handen bakbunden och ögonbindel medan ryssen får slå med båda händera, sparka, bita och även rövknulla Ukraina?

Självklart har Ukraina rätten att med alla medel som behövs visa ryssen att dra åt helvete. Så länge det är av nytta för ryssens mördare som härjar i ett annat land, ska Ukraina stoppa nyttjandet vare sig det är infrastruktur, gasledningar, nita porpagandister och quislingar samt sanktioner. Allt som är del av den ryska krigsmaskineriet är fair target.

Ukraina slåss med fler än två händer, med hjälp av sjuka resurser i form av externt stöd med i princip ALLT i kriget utom reguljära arméer idag. Finns då inga ursäkter för hur illa Ukraina beter sig.. Att skylla allt på Ryssen blir precis som att skylla hela konflikten mellan Dalennätverket och Foxtrot på Foxtrotts "aggression mot Dalennätverket.. I bägge konflikter är det skurkar på bägge sidor. Precis som Israels folkmord.. Vill man ha fred beter man sig helt enkelt inte med en hämdens-logik och "alla medel tillåtna"..
Citera
2024-03-09, 01:18
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slipperyslope
Ukraina slåss med fler än två händer, med hjälp av sjuka resurser i form av externt stöd med i princip ALLT i kriget utom reguljära arméer idag. Finns då inga ursäkter för hur illa Ukraina beter sig.. Att skylla allt på Ryssen blir precis som att skylla hela konflikten mellan Dalennätverket och Foxtrot på Foxtrotts "aggression mot Dalennätverket.. I bägge konflikter är det skurkar på bägge sidor. Precis som Israels folkmord.. Vill man ha fred beter man sig helt enkelt inte med en hämdens-logik och "alla medel tillåtna"..

Vill man ha fred, så slåss man för det och inte ger upp det första man gör vid angrepp.
MÖ hör inte hemma i denna tråd.
Inte heller de kriminella packen (som jag personligen hoppas på avrättar varandra på någon avskild och enskild plats så fler oskyldiga slipper drabbas av deras idioti).
Citera
2024-03-09, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Razamataz
Orden orealistiska fantasi-mål passar mycket bra in på Putins krav från 2021 att större delen av Östeuropa inklusive Polen och Baltikum inte ska få ha Nato-trupper i sina länder, samt att Sverige inte skulle ha rätt att gå med i Nato. Blir så sjuklig logik, att Ryssland ska ha rätt att attackera sina grannländer om de vill, och om någon försöker förhindra/förebygga detta så ska det räknas som en aggressionshandling mot Ryssland.

https://amp.theguardian.com/world/2021/dec/17/russia-issues-list-demands-tensions-europe-ukraine-nato

Ja desa icke-militär-allians-krav är ju vad jänkarna förespeglade ryssarna, att det skulle vara neutral zon. Vid nedmonteringen av sovjet. Sen litade ryssarna naivt på jänkarna "ord" vilket de borde förstått att I USA är det det finstilta bläck-på-papper som gäller, ord, handslag och heder finns inte. Ryssarna känner att de blev sol-o-vårade av jänkarna och vid Nato i Krim, odessa, donbass var deras röda linje passerad med råge, precis som USA hade sin röda linje gällande ryska försvarsinstallationer på Kuba. Det tog 8 år av varningar innan invasionen väl genomfördes.
Citera
2024-03-09, 01:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Razamataz
Orden orealistiska fantasi-mål passar mycket bra in på Putins krav från 2021 att större delen av Östeuropa inklusive Polen och Baltikum inte ska få ha Nato-trupper i sina länder, samt att Sverige inte skulle ha rätt att gå med i Nato. Blir så sjuklig logik, att Ryssland ska ha rätt att attackera sina grannländer om de vill, och om någon försöker förhindra/förebygga detta så ska det räknas som en aggressionshandling mot Ryssland.

https://amp.theguardian.com/world/2021/dec/17/russia-issues-list-demands-tensions-europe-ukraine-nato
Om Norge gick in i en union med Nordkorea, och NK började placera trupper längs med svenska gränsen samtidigt som NK offentligt pratade med norrmännen om att strida mot Sverige, hur skulle Sverige se på det tycker du? Skulle vi se det som att Norge förebygger attacker från Sverige eller som att NK/norge hetsar mot Sverige?

Det är ungefär så situationen i Ukraina har sett ut. Här har du video på Graham och McCain som håller tal till Azovnazisterna i Ukraina:

https://youtu.be/eQ4e1A-LZEA?si=GV-6eEtbnksKOXTK

När det gäller baltstaterna så protesterade Ryssland högljutt när de gick in i Nato, eftersom Nato lovat att inte expandera österut efter sovjets fall, men Ryssland agerade inte. Nu till slut agerade Putin i Ukraina. Jag tänker inte försvara honom, men jag kan inte klandra honom. Nato/USA kunde låtit bli Ukraina och undvikit allt detta. Det är uppenbart att USA har varit ute efter krig mellan Ryssland och Ukraina länge. Genom Nato så kan de låta andra länder vara med och ta smällen där de sitter tryggt på andra sidan atlanten. Biden är ansiktet utåt för de som vill ha det här kriget.
Senast redigerad av MachDiamonds 2024-03-09 kl. 01:26.
Citera
2024-03-09, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Se där. Då var det minst tre Archer och tre besättningar borta. Jag tror att Sverige kan lägga ner projektet. Otroligt sårbara och känsliga.

Även om Archern är imponerande på sitt sätt så håller jag med

54 miljoner pjäsen är alldeles för dyrt

Det är uppenbart att vi behöver volym och billigare system och system som är lätta att utbilda folk på snabbt, typ ta mortar huvudet från CV90 granat versionen och montera på ett lätt lastbilsflak med offroad kapabilitet

Bättre och utveckla ett eget Himars liknande system istället i den dyrare prisklassen, de kostar ungefär lika mycket och blir betydligt mer skyddade av den långa distansen, eller öppna plånboken och köpa men då blir det dyrare för USA tar bra betalt för sig när de ska exportera dem
Citera
2024-03-09, 01:37
Medlem
Citat:
ryssens krav ger inte fred eftersom de kommer vilja ha mer. Detta har de redan visat med att vilja sluka delar från andra länder än Ukraina.

Ukrainas krav ger fred.

Som du har märkt, så tillhör du en jävligt liten minoritet på denna tråd och kommer inte kunna övertyga någon här med ditt vänd-andra-kinden-till svammel. Vi andra har inga som helst planer på att suga puttes och hans lakejers kuk eller låta den lilla bunkerbögen försöka knulla oss i röven.

Du påstår att ryssarna vill ha mer, och att du vet vad som kommer hända om kriget tillåts sluta och inte eskalerar extremt mycket mer.. på sama självsäkra vis som skrivbordskrigarna för ett par år sedan påstått sig kunna sia in i framtiden om vad som händer med Rysslands militära förmåga om vi inför sanktioner och konfirmerar ryska privata egendomar, på samma sätt som man var störstsäker på en enkel snabb Nato process.. osv..

Var gör i h-e lite ödmjuk och erkänn att du inte har en jävla susning om Putin kommer lära sig av misstaget med sin "special operation" som blev fullskalig långvarig krig ocb undvika fler krig likt ukrain i framtiden. Desdutom ännu mindre belägg för atg han skulle ge sig i krig med Nato om han krigaf till sig hela Ukraina..

Jag tycker det är lite stört i debatten att man påstår att man vet vad som händer vid fred på Ryss-acceperadd villkor i Ukraina.. Lika lite som man vet vad som skulle hända om Ukraina lyckas ta Krim.. Du vet helt enkelt inte, så sluta låtsas som du har nått j-la facit på framtiden för ryssland, Ukraina, och beslut i möjliga andra nya och gamla konflikter.
Senast redigerad av slipperyslope 2024-03-09 kl. 01:42.
Citera
2024-03-09, 01:41
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slipperyslope
Du påstår att ryssarna vill ha mer, och att du vet vad som kommer hända om kriget inte eskalerar extremg mycket mer.. på sama självsäkra vis som skrivbordskrigarna för ett paf år sedan påstått sic kunna sia in i framtiden om vad som händer med Rysslands militära förmåga om vi inför sanktioner och konfirmerar ryska privata egendomar, på samma sätt som man sitt om en enkel snabb Nato process.. osv..

Var gör i h-e lite ödmjuk och erkänn att du inte har en jävla susning om Putin kommer lära sig av misstaget med sin "special operation" som blev fullskalig långvarig krig ocb undvika fler krig likt ukrain i framtiden. Desdutom ännu mindre belägg för atg han skulle ge sig i krig med Nato om han krigaf till sig hela Ukraina..

Jag tycker det är lite stört i debatten att man påstår att man vet vad som händer vid fred på Ryss-acceperadd villkor i Ukraina.. Lika lite som man vet vad som skulle hända om Ukraina lyckas ta Krim.. Du vet helt enkelt inte, så sluta låtsas som du har nått j-la facit på framtiden för ryssland, Ukraina, och beslut i möjliga andra nya och gamla konflikter.

Jag baserar min framtida tolkning på vad putte och hans hejdukar har gjort och sagt tidigare. Utifrån det ser jag att ryssjäveln kommer inte att sluta härja i grannländerna förrän de blir stoppade antingen av att han blir avsatt av de egna eller att den nu pågående pre-3:e vk blommar fullt ut istället för oroshärdar lite varstans runt jorden.
Citera
2024-03-09, 01:46
Medlem
Citat:
Jag baserar min framtida tolkning på vad putte och hans hejdukar har gjort och sagt tidigare. Utifrån det ser jag att ryssjäveln kommer inte att sluta härja i grannländerna förrän de blir stoppade antingen av att han blir avsatt av de egna eller att den nu pågående pre-3:e vk blommar fullt ut istället för oroshärdar lite varstans runt jorden.

Och allt snack om att ryssen inte vågar attackera ett nato-land, och att man är säkrare i än utanför? Det tror du är "myter" och att du baserat på tidigare erfarenhet av Rysslands beteende gör analysen att han kommer anfalla Nato, om det blir fredsavtal med ukraina på rysk fördelaktiga villkor? Är det så du tänker liksom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in