2024-03-08, 22:51
Medlem
Faltas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lessler
Napp #266 var lärare. Det var han jag tänkte på. Han ville inte träffas, men hade sexchattat med en fiktiv pojke. Efter identifikation ville Dumpen ändå träffa honom och fråga om det lämpliga i att sexchatta med någon under 15 år när man är lärare. För att få ut honom på banan stämde Dumpen träff via en fiktiv 27-åring.

Dumpen motiverade det hela med hans profession som lärare. Det blev ett herrans liv i både denna tråd och gäddtråden med debatt om huruvida uthängningen var rätt eller inte. Där ställdes Dumpens metoder på sin spets, kan man säga: Hur långt skulle Dumpen kunna gå?

I och med att det inte kom till någon träff var det inte svart på vitt att brott skulle ha förövats, om det hade varit ett riktigt barn, som i nästan alla andra Dumpenfall. Det blev istället en fråga om moral och lämplighet för vad en lärare kunde företa sig på fritiden.

Efter denna konfrontation deklarerade Sara i en krönika att Dumpen framöver inte skulle vara främmande för att publicera personer som enbart hade sexchattat med Dumpens fiskare.

Anledningen till att det inte var svart på vitt är att sexprat i text med en 14-åring inte per se utgör brott på samma sätt som den absoluta 15-årsgränsen vid sexuella, aktiva handlingar där samtycket är totalt irrelevant. I den här tråden hade jag själv ett långt, intensivt och till slut lite väl juridiknördigt meningsutbyte med en användare om saken.
Jag kommer ihåg det där, det var många som protesterade tom på dumpen facebook. Det var vidrigt gjort av SoP. Dom är desperata och värre kommer det att bli. Att det här får fortgå är helt otroligt.
Citera
2024-03-08, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Men lilla gubben, skrev jag att någon skola har det? Jag reagerade på din otrevliga ton och förolämpningar mot personen du adresserade, när du påstod rena felaktigheter i det du skrev och postade därför rätt uppgifter, utan att värdera dessa. Som lärare borde du äga förmågan att kunna tolka en text bättre.

Ok men lilla mr Pussy. Det är uppenbart att VD:n för Dumpen gett order till fiskarna ”Jag är 14 så du vet men vill gärna knulla äldre”
Vad är det för skitöpping?
Dumpen hjälper gäddorna med ståndet.
Citera
2024-03-08, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Ok men lilla mr Pussy. Det är uppenbart att VD:n för Dumpen gett order till fiskarna ”Jag är 14 så du vet men vill gärna knulla äldre”
Vad är det för skitöpping?
Dumpen hjälper gäddorna med ståndet.
Tror du citerade fel person där ziggen?
Citera
2024-03-08, 23:49
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falta
Jag kommer ihåg det där, det var många som protesterade tom på dumpen facebook. Det var vidrigt gjort av SoP. Dom är desperata och värre kommer det att bli. Att det här får fortgå är helt otroligt.
Han skrev några olämpliga saker, inte många, men jag tolkar det att han #266 skrev det som ett försök att utröna personen var sann eller ett skämt. Aldrig att han ens ville ha kontakt, och senare tog han kontakt med en betydligt äldre som visade sig vara Dumpen.
Citera
2024-03-08, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Tror du citerade fel person där ziggen?

Jo blev fel men gäller det den jävla mr Pussy så gäller inga regler.

Dumpens ekonomi är en historia för sig. 200.000 kr ramlar in varje månad. Diesel är svindyrt men det kan inte komma upp i den prisklassen. Hamburgare, cigg och skit som Sara inhandlar längs vägen kostar men är inte i närheten.

Dumpens deklaration kan vara något att titt lite extra på.
Citera
2024-03-09, 00:01
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Du vill inte kännas vid att utsatta barn skuldbeläggs i denna tråden. Du är inte läskunnig eller ens i förstånd.
Vilka Göta Petter du kommer med., nej jag tror inte Anna Hedenmo är pedofil men hur står det till med dig?
Hur många barn tror du läser i denna tråd, teoretiskt kan de det, men i verkligheten, nej, du kan vara lugn angående det.
Citera
2024-03-09, 00:07
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Det är aldrig barnets fel.
Även om det skulle tigga om uppmärksamhet och kontakt.
Det är alltid den vuxne som är ansvarig.
Det är aldrig barnets fel. (Men Dumpens).
Även om det skulle tigga om uppmärksamhet och kontakt. (Om Dumpen gör det).
Det är alltid den vuxne som är ansvarig. (Men Dumpen är den vuxne).
Citera
2024-03-09, 00:30
Medlem
Läste Mössans chatt. Det är uppenbart att Dumpen runkat upp flera gäddornas kukar.

Visst det är vidrigt men Dumpen backar liksom inte. Helt orealistiska scenarion där Gunnar 75 vill skjuta till innan hans kanon fullständigt säckar ihop och Dumpen är på som in i helvete med sin fjortis.

Det är freakshow.
Citera
2024-03-09, 01:22
Medlem
Lesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Det där var ett intressant fall och om jag minns rätt var det två liknande gäddor, ungdomstränaren för SM-laget i handboll eller liknande och en elevassistent, det vill säga de kom aldrig till träffen (läraren avstod kanske mer ordagrant?) men Dumpen verifierade dock deras identitet genom att söka upp dem och sen konfrontera dem över telefon. Alla tre avslöjandena, eller exponeringarna kan an säga, berättigades av deras arbeten. Det är verkligen i de fallen Dumpens ideologi eller vad man ska kalla det, syns. Sara har tydligt redogjort, efter att ha bekräftat att de förstår att det ses som tveksamma beslut, för hur de resonerat runt exponeringen och varför, samt att de är beredda på att ta konsekvenserna av vad d gör eftersom de anser att det är värt det och de här männen utgör en så pass stor fara för barn.

Hur som helst, gäddornas chattande är långt över gränsen enbart det.

Ja, det var ett intressant fall. Minns inte hur orden föll för de övriga två du nämner, men läraren, tillika ungdomstränare, avböjde uttryckligen träff. Den konversationen var olämplig för ja, som du skriver, alla gäddchattar är över gränsen.

Men vilken gräns? Det finns grader i gäddhelvetet också. Då menar jag att lärarens chatt nådde under standardgränsen för hur det brukar se ut. Det i kombination med att uttryckligen inte vilja träffas, så hade det räckt med konfrontation och arbetsgivarkontakt utan uthängning kan jag tycka, trots att det var en lärare.

Då är det mer motiverat att hänga ut dem som av noja ställer in träffar i sista sekund efter att ändå snoppbilder och miniporrnoveller har figurerat i chatten. Så skedde exempelvis med #314.
Citera
2024-03-09, 01:28
Medlem
Lesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falta

Den publiceringen hade kunnat undvaras. Det får ju fortsätta, eftersom JK har sagt att JK inte är beredd att driva en process då det ska mycket till för att JK ska göra det mot någon med utgivningsbevis. Bedömningen är att Dumpen inte uppfyller det kravet. När då ingen gädda driver enskilt åtal heller, kan Dumpen köra vidare.
Senast redigerad av Lessler 2024-03-09 kl. 02:23.
Citera
2024-03-09, 01:31
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Först gör man en publicering som orsakar en jävla massa lidande, och sen kommer tassande med egna resurser och säger "Jahopp, nu har vi hjälpt till att rasera livet i full offentlighet, vill ni att samma personer ska hjälpa till att få er på fötter?"
I min värld är det rent hyckleri och inget annat. Hade dumpen valt bort offentliggörandet så hade närstående fått möjlighet att läka utan omvärldens ögon på sig.
Att ens påstå att konsekvenserna nog inte är så farliga är befängt.

Men snälla du, vadå rasera livet?
Det är knappast så att dumpen publicerar bilder på dom anhöriga
Det är inte ens säkert att dom flesta familjer drabbas särskilt hårt
Många familjer kan nog säkert kasta ur fanskapet och gå vidare utan större problem

Jag har tillomed hört en gädda som själv berätta att hans liv har inte förändrats på det stora hela
Du verkar tro att alla gäddor och deras familjer blir suicidala bara för att gäddan blivit publicerad på dumpen och så ligger det int till

Sen finns det dom familjer som drabbas hårt av gäddans vidriga handlingar och dom ska givetvis få hjälp o ta sig ur dom problemen han orsakat så dom kan gå vidare
Citera
2024-03-09, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killyourlocalpenis
"Sanna behövde pengarna och fick ett erbjudande hon tog där hon både lyckades få blodtörstiga övergreppsvänstern på ETC att punga ut..."

Du tror att ETC gett Sanna pengar????

De är fattiga luffare.

Sanna är the shit inom Dumpen sfären. Dumpens finest som ville spela schack utan att snacka sex och det är väl ok nånstans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in