2024-03-08, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Ha ha, var har du varit de senaste åren?
Börja läsa från trådstarten så har du att göra ett tag.

Citera gärna någon stolle isf , som anser att barnet bär ansvaret, istället för att jag ska gå igenom tusentals inlägg.
Klarar du inte det så får du betraktas som ovederhäftig.
Citera
2024-03-08, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karbonaden123
Citera gärna någon stolle isf , som anser att barnet bär ansvaret, istället för att jag ska gå igenom tusentals inlägg.
Klarar du inte det så får du betraktas som ovederhäftig.
Din late jävel, jag är inte din betjänt, du får läsa själv innan du kommer med påståenden som saknar bärande underlag.
Citera
2024-03-08, 17:30
Medlem
Citat:
Nu tappar du ju bort ett stort skede i din tidslinje.
Du får backa tillbaka till när gäddan söker barn i sexuellt syfte.
Jag tror inte alls att gäddan gör det för första gången när den ertappas av Dumpen. Det finns många skadade barn och familjer på gäddans samvete. Dessa vill du att man ska bortse ifrån??!
Ansvaret ska ligga där det hör hemma och det är oavkortat i gäddans egna gärningar att söka barn i sexuellt syfte.

Är det någon som explicit uttrycker att man ska bortse från de skador "gäddor" orsakar barn och familjer eller är det bara en sjuk slutsats som finns i dina fantasier?? Visa gärna ett sådant inlägg utan att uppmana mig att läsa igenom tusentals inlägg.
Citera
2024-03-08, 17:33
Medlem
Citat:
Din late jävel, jag är inte din betjänt, du får läsa själv innan du kommer med påståenden som saknar bärande underlag.

Ok du är ovederhäftig och saknar underlag. Detta har jag förvisso hela tiden anat. Du kanske helt enkelt fått en vedklyv i skallen.
Citera
2024-03-08, 17:36
Medlem
Citat:
Är det någon som explicit uttrycker att man ska bortse från de skador "gäddor" orsakar barn och familjer eller är det bara en sjuk slutsats som finns i dina fantasier?? Visa gärna ett sådant inlägg utan att uppmana mig att läsa igenom tusentals inlägg.
Oj har du hittat ett fint ord nu, vet du ens vad det betyder?
Du kan lika väl som alla andra läsa, frågan är om du har förmågan att förstå vad du frågar om när du missar alla inlägg där barnen skuldbeläggs som ansvariga att trigga förövaren?
Jag tänker inte hjälpa dig, du får söka den hjälpen någon annan stans.
Citera
2024-03-08, 17:53
Medlem
Citat:
Oj har du hittat ett fint ord nu, vet du ens vad det betyder?
Du kan lika väl som alla andra läsa, frågan är om du har förmågan att förstå vad du frågar om när du missar alla inlägg där barnen skuldbeläggs som ansvariga att trigga förövaren?
Jag tänker inte hjälpa dig, du får söka den hjälpen någon annan stans.

Jag vet inte vad du betraktar som ett fint ord, men aja. Jag förstår vad du menar. Gäddorna säger att det var hen som tog kontakt och triggade. Självklart håller inte det som någon slags ursäkt . Däremot har jag någon gång läst att vissa menar att fiskarna inte är några barn och att dessa tar kontakt samt triggar för att få till en konfrontation. I de fallen är det inte glasklart att de vill lägga ansvaret på ett riktigt barn, utan det blir ju en tolkning som bygger på ett antagande.
Citera
2024-03-08, 18:02
Medlem
Citat:
Jag vet inte vad du betraktar som ett fint ord, men aja. Jag förstår vad du menar. Gäddorna säger att det var hen som tog kontakt och triggade. Självklart håller inte det som någon slags ursäkt . Däremot har jag någon gång läst att vissa menar att fiskarna inte är några barn och att dessa tar kontakt samt triggar för att få till en konfrontation. I de fallen är det inte glasklart att de vill lägga ansvaret på ett riktigt barn, utan det blir ju en tolkning som bygger på ett antagande.
Det räcker att gäddans agerande är mot någon som anger sig vara 14 år eller yngre.
Det är där gränsen går, solklart!
Det är ett stort problem med vuxna som söker barn i sexuellt syfte. Det ska belysas. Vuxna som söker skuldbelägga barnen för att försöka skydda förövarna ska också belysas då de också utgör ett stort problem. Inte så sällan är de också förövare.
Citera
2024-03-08, 18:06
Medlem
Citat:
Det räcker att gäddans agerande är mot någon som anger sig vara 14 år eller yngre.
Det är där gränsen går, solklart!
Det är ett stort problem med vuxna som söker barn i sexuellt syfte. Det ska belysas. Vuxna som söker skuldbelägga barnen för att försöka skydda förövarna ska också belysas då de också utgör ett stort problem. Inte så sällan är de också förövare.

Vem eller vilka vill skydda förövare och på vilket/vilka sätt?? Bygger det på faktiska uttalanden eller handlar det om slutsatser som bygger på antaganden och spekulationer??
Citera
2024-03-08, 18:11
Medlem
Citat:
Vem eller vilka vill skydda förövare och på vilket/vilka sätt?? Bygger det på faktiska uttalanden eller handlar det om slutsatser som bygger på antaganden och spekulationer??
Alltså hur länge har du varit i denna tråden och du ställer frågor som om du var en mybörjare?!
Läs på istället för att försöka jiddra runt.
Vem som helst kan läsa samtliga dina inlägg och det står solklart hur du skyddar förövare och skuldbelägger drabbade barn.
Skäms på dig!
Senast redigerad av Vedklyv1980 2024-03-08 kl. 18:20.
Citera
2024-03-08, 18:14
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Det är aldrig barnets fel.
Även om det skulle tigga om uppmärksamhet och kontakt.
Det är alltid den vuxne som är ansvarig.
Citera
2024-03-08, 18:18
Medlem
Citat:
Alltså hur länge har du varit i denna tråden och du ställer frågor som om du var en mybörjare?!
Läs på istället för att försöka jiddra runt.

Ok, jag ska tydligen tolka det som att kritiker först och främst är förövare själva. Om inte så vill de skydda förövare på alla sätt och vis samt tycker att barnen får skylla sig själva och att det egentligen inte är något övergrepp eller synd om dem. Jag hade ingen aning om att sådana tokerier skulle vara så utbrett här på tråden. Tack för upplysningen.
Citera
2024-03-08, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Det är aldrig barnets fel.
Även om det skulle tigga om uppmärksamhet och kontakt.
Det är alltid den vuxne som är ansvarig.

Håller absolut med, ett barn har definitivt inget ansvar vad som än sägs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in