2024-03-08, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karbonaden123
Ok, jag ska tydligen tolka det som att kritiker först och främst är förövare själva. Om inte så vill de skydda förövare på alla sätt och vis samt tycker att barnen får skylla sig själva och att det egentligen inte är något övergrepp eller synd om dem. Jag hade ingen aning om att sådana tokerier skulle vara så utbrett här på tråden. Tack för upplysningen.
Maska dig inte nu.
Vem som helst kan klicka på ditt Alias och få fram samtliga inlägg du skrivit o denna tråden.
Där framkommer att Du har bidragit till samtliga ”tokerier” som du beskriver.
Citera
2024-03-08, 18:36
Medlem
Lesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Det har du helt rätt i. Med senaste gäddorna i åtanke verkar det som att "smartare" människor inte längre går på fiskarna utan de får napp av individer med, till synes, bristande uppfattningsförmåga.
Frågan är - var tog resten vägen? Slutade de eller gick under radarn?

Ja, det är frågan. Även om de senaste gäddorna inte verkar vara superklyftiga, har det bara en tid tillbaka varit några med fallhöjd. Vi får se framöver hur det artar sig avseende kognitiv kapacitet och socioekonomisk status i gäddografin. Säg ett kvartal med enbart Dumpade varselvästar på hög, då kanske vi kan tala om ett trendbrott.
Citera
2024-03-08, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Maska dig inte nu.
Vem som helst kan klicka på ditt Alias och få fram samtliga inlägg du skrivit o denna tråden.
Där framkommer att Du har bidragit till samtliga ”tokerier” som du beskriver.

Var har jag sagt att jag själv är förövare. Var har jag tyckt att förövare ska skyddas och att barn får skylla sig själva och inte tar någon skada??
Vem är det som maskar sig??
Citera
2024-03-08, 18:45
Medlem
Citat:
Var har jag sagt att jag själv är förövare. Var har jag tyckt att förövare ska skyddas och att barn får skylla sig själva och inte tar någon skada??
Vem är det som maskar sig??
Var skriver jag att du är en förövare?
Att du sympatiserar med dem är däremot solklart. Men visst kan jag medge att jag undrar…
Resten finns att finna om man söker inlägg på ditt alias.
Dumpen är på helt rätt väg som ertappar förövare och erbjuder dem hjälp att sluta förgripa sig på barn.
Senast redigerad av Vedklyv1980 2024-03-08 kl. 18:50.
Citera
2024-03-08, 18:51
Medlem
Citat:
Var skriver jag att du är en förövare?
Att du sympatiserar med dem är däremot solklart. Men visst kan jag medge att jag undrar…
Resten finns att finna om man söker inlägg på ditt alias.

På riktigt , du är inte sann. Slutsatser och antaganden som bygger på sjukliga fördomar.
I "Min sanning" säger Anna Hedenmo följande. "Kan man tänka sig att konfrontera de här männen , kontakta polisen, tipsa om vård , utan att hänga ut dem"?
Med din logik är hon sannolikt pedofil och i vart fall vill hon skydda förövare på barnens bekostnad.
Jag tror på riktigt att du fått en vedklyv i skallen!!!
Citera
2024-03-08, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lessler
Ja, det är frågan. Även om de senaste gäddorna inte verkar vara superklyftiga, har det bara en tid tillbaka varit några med fallhöjd. Vi får se framöver hur det artar sig avseende kognitiv kapacitet och socioekonomisk status i gäddografin. Säg ett kvartal med enbart Dumpade varselvästar på hög, då kanske vi kan tala om ett trendbrott.
Enig, den som lever får se...
Citera
2024-03-08, 18:57
Medlem
Lesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Det är aldrig barnets fel.
Även om det skulle tigga om uppmärksamhet och kontakt.
Det är alltid den vuxne som är ansvarig.

Precis så. Vilket just är vad Dumpen avser att påvisa: det spelar ingen roll att fiskaren är ”på”, gäddan har ett ansvar att säga nej tack, då gäddan tror att det är ett verkligt barn.
Citera
2024-03-08, 18:57
Medlem
Citat:
På riktigt , du är inte sann. Slutsatser och antaganden som bygger på sjukliga fördomar.
I "Min sanning" säger Anna Hedenmo följande. "Kan man tänka sig att konfrontera de här männen , kontakta polisen, tipsa om vård , utan att hänga ut dem"?
Med din logik är hon sannolikt pedofil och i vart fall vill hon skydda förövare på barnens bekostnad.
Jag tror på riktigt att du fått en vedklyv i skallen!!!
Du vill inte kännas vid att utsatta barn skuldbeläggs i denna tråden. Du är inte läskunnig eller ens i förstånd.
Vilka Göta Petter du kommer med., nej jag tror inte Anna Hedenmo är pedofil men hur står det till med dig?
Citera
2024-03-08, 18:59
Medlem
Citat:
Hur menar du nu med dina hjärnkrumbukter?
Är du en smula paranoid och tror att Dumpen underlåter att göra reportage på vissa gäddor?
Uppenbart har ju några publicerade reportage fallit till ditt missnöje.

Den enda som har makt är gäddorna själva.
De kan välja att avstå att söka barn i sexuellt syfte.
Om de väljer att ändå söka barn i sexuellt syfte så får de stå för konsekvenserna av det hela om de fall de blir ertappade.

I de fall de inte blir ertappade, vilket tyvärr är ett större flertal, så är det ett litet barn som får konsekvens för hela sitt liv.

Ansvaret ska ligga där det hör hemma, det är INTE hos barnet!
Jag tackar för dina insikter och avböjer fler diskussioner. Resonera med extremister och fanatiker utan minsta möjlighet till perspektiv har alltid varit lönlöst. Lycka till med ditt korståg och lev väl.
Citera
2024-03-08, 19:05
Medlem
Citat:
Du vill inte kännas vid att utsatta barn skuldbeläggs i denna tråden. Du är inte läskunnig eller ens i förstånd.
Vilka Göta Petter du kommer med., nej jag tror inte Anna Hedenmo är pedofil men hur står det till med dig?

Waste of time med en trångsynt Neanderthalare som inte ens är läskunnig. Jag betackar mig för dina fantastiska insikter, som helt och hållet saknar nyanser what so ever.
Kämpa på med ditt korståg för folkdomstolar.
Citera
2024-03-08, 19:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lessler
Det här med att korpulente Kent, 59, i realiteten har oddsen emot sig vad gäller att vederlagsfritt få en fjortis i horisontalläge vid fysiskt möte gör inte Dumpens verksamhet meningslös som jag ser det. Andra aspekter bör beaktas:

Många domar idag handlar om sexualbrott förövade på distans, utan fysisk träff. Här fyller Dumpen en renhållningsfunktion; blotta närvaron av Dumpen lär fungera preventivt på somliga människor som umgås med tankar om att ”bara” begå sexualbrott via skärm: våldtäkt, sexuellt ofredande och sexuell posering är reella företeelser.

Dumpen gör helt enkelt ett jobb som digital gatusopare; någon autostrada för dem som vill se ”fittan först” (som #307) ska inte finnas. Dumpen bidrar på så sätt till rensning i en vildvuxen undervegetation. Det blir en ”spilla över”-effekt av Dumpens arbete, en allmän avskräckning, då sexualbrott idag är så mycket mer än fysisk träff.

De har alltså börjat hänga ut de som inte ens velat träffa någon?
Citera
2024-03-08, 19:11
Bannlyst
Citat:
Tittar man på de domar som publiceras varje vecka på dumpen så är det ungefär lika många 16-23 som övriga, men i stort sett ingen i den åldersgruppen fastnar i dumpens nät. Sannolikt inte lika intressant och inkomstbringande för dumpen med dem, men likafullt övergrepp på barn.

Det är bara kul att se gamla gubbar hängas ut?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in