2024-03-08, 15:54
Medlem
Faltas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Själv har jag hört att de ger bort 1000 000 i månaden till barnorganisationer
Inte illa va?
Haha. Du dessa 2 ger på sin höjd en brakfis till bordsgrannen. Jag har trovärdiga personer när jag skriver jag har hört. Karlsson du får jobba på din personlighet.
Citera
2024-03-08, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Ja, vanligt folk tycker att det är heroisk.
Vi vill inte ha dessa typer bland barn och unga.
Det betyder ju de facto att vi ska lita på S&P samt deras team, inte på våra beslutsfattare, eller hur.
S&P beslutar vilka individer som hängs ut och därmed blir utfrysta från samhället i övrigt.
Det är riktigt ordentlig makt att ge två människor, dessutom helt utan någon som helst insyn.
Citera
2024-03-08, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Du har svårt med läsförståelsen eller hur? Karborren gav felaktiga uppgifter om vad skolor måste ta uppgifter på och jag rättade, ren fakta baclkat av länkar till lagarna, utan kommentar eller värdering, men det är lite krångligt att ta in för dig kanske?
Tack för trevlig förolämpning. Alltid uppskattat.
Faktafelet noterades. Men skolvärldens intention är att inte ta in potentiella förövare, och det är nog de allra flesta inom skolans verksamhet eniga om. Jag uppfattade att det var innebörden i vad K ville förmedla.
Men vad vet jag, har ju enligt dig, svåra brister i min läsförståelse.
Citera
2024-03-08, 16:01
Medlem
Lesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotbollskillen92
Det som dumpen gör är meningslöst. Sektmedlemmar & S&P fattar inte det eller bara ignorerar dess faktum. Slumpen de bara hänger ut de över 21-23?Det är mer eller mindre bara de under denna åldern som skulle ha en chans på någon ”14 åring ”

Bosse,Ulf,Jan,Karl Johan & Bertil 58 hade inte kunna få en träff på det sättet de försökt. De visar ju bilder på hur de ser ut? Vilken tjej eller kille i den åldern skulle ens vara intresserad lixom.Ända sättet är om dessa ljuger eller betalar för det.

Det här med att korpulente Kent, 59, i realiteten har oddsen emot sig vad gäller att vederlagsfritt få en fjortis i horisontalläge vid fysiskt möte gör inte Dumpens verksamhet meningslös som jag ser det. Andra aspekter bör beaktas:

Många domar idag handlar om sexualbrott förövade på distans, utan fysisk träff. Här fyller Dumpen en renhållningsfunktion; blotta närvaron av Dumpen lär fungera preventivt på somliga människor som umgås med tankar om att ”bara” begå sexualbrott via skärm: våldtäkt, sexuellt ofredande och sexuell posering är reella företeelser.

Dumpen gör helt enkelt ett jobb som digital gatusopare; någon autostrada för dem som vill se ”fittan först” (som #307) ska inte finnas. Dumpen bidrar på så sätt till rensning i en vildvuxen undervegetation. Det blir en ”spilla över”-effekt av Dumpens arbete, en allmän avskräckning, då sexualbrott idag är så mycket mer än fysisk träff.
Senast redigerad av Lessler 2024-03-08 kl. 16:04.
Citera
2024-03-08, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Här sitter alltså sopan som först utger sig för att vara en stackars anhörig
Och tjatar att folk inte har läsförståelse, när hen själv svarar lite som det passar och med nya fantasi-senario.
Även om dumpen inte är ultimat så är det 100 ggr bättre än att inget görs.
Så bara att vänta på nya lagar med rejäla straff

Hur läser du? Känna en anhörig eller vara en anhörig är faktiskt stor skillnad, men det kanske du inte förstår. Jag har aldrig förfäktat att ingenting ska göras och tycker precis som du att dumpen inte är den ultimata metoden.
Sen får du gärna presentera ett påstått fantasiscenario.
Citera
2024-03-08, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.1987
Bara falskt?
På vilket sätt?
Konsekvenserna blir int nödvändigtvis så allvarliga som man ksk kan tro, dom flesta anhöriga klarar sig rätt bra utifrån det jag fått höra men det är klart att dom får sig en rejäl chock när den dom stått nära visar sig va intresserad av barn
Det hade nog fått vem som helst att få dåligt
Först gör man en publicering som orsakar en jävla massa lidande, och sen kommer tassande med egna resurser och säger "Jahopp, nu har vi hjälpt till att rasera livet i full offentlighet, vill ni att samma personer ska hjälpa till att få er på fötter?"
I min värld är det rent hyckleri och inget annat. Hade dumpen valt bort offentliggörandet så hade närstående fått möjlighet att läka utan omvärldens ögon på sig.
Att ens påstå att konsekvenserna nog inte är så farliga är befängt.
Citera
2024-03-08, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lessler
Det här med att korpulente Kent, 59, i realiteten har oddsen emot sig vad gäller att vederlagsfritt få en fjortis i horisontalläge vid fysiskt möte gör inte Dumpens verksamhet meningslös som jag ser det. Andra aspekter bör beaktas:

Många domar idag handlar om sexualbrott förövade på distans, utan fysisk träff. Här fyller Dumpen en renhållningsfunktion; blotta närvaron av Dumpen lär fungera preventivt på somliga människor som umgås med tankar om att ”bara” begå sexualbrott via skärm: våldtäkt, sexuellt ofredande och sexuell posering är reella företeelser.

Dumpen gör helt enkelt ett jobb som digital gatusopare; någon autostrada för dem som vill se ”fittan först” (som #307) ska inte finnas. Dumpen bidrar på så sätt till rensning i en vildvuxen undervegetation. Det blir en ”spilla över”-effekt av Dumpens arbete, en allmän avskräckning, då sexualbrott idag är så mycket mer än fysisk träff.
Det har du helt rätt i. Med senaste gäddorna i åtanke verkar det som att "smartare" människor inte längre går på fiskarna utan de får napp av individer med, till synes, bristande uppfattningsförmåga.
Frågan är - var tog resten vägen? Slutade de eller gick under radarn?
Citera
2024-03-08, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Först gör man en publicering som orsakar en jävla massa lidande, och sen kommer tassande med egna resurser och säger "Jahopp, nu har vi hjälpt till att rasera livet i full offentlighet, vill ni att samma personer ska hjälpa till att få er på fötter?"
I min värld är det rent hyckleri och inget annat. Hade dumpen valt bort offentliggörandet så hade närstående fått möjlighet att läka utan omvärldens ögon på sig.

Kritik mot uthängning uppfattas bland tillskyndarna att man är totalt emot hela konceptet .
Tvärtom tycker de flestas kritikerna att konfrontation och info till närstående och arbetsgivare bara är bra.
Det går bra att säga att konsekvenserna för anhöriga inte är så farliga , men du hör ingen kritiker säga att det barnen råkar ut för inte är så farligt. Det barnen råkar ut för är förfärligt och skrämmande , men att tona ned de anhörigas lidande inklusive barn är empatilöst och sökande efter smaskiga sensationer.
Citera
2024-03-08, 16:51
Medlem
Citat:
Det betyder ju de facto att vi ska lita på S&P samt deras team, inte på våra beslutsfattare, eller hur.
S&P beslutar vilka individer som hängs ut och därmed blir utfrysta från samhället i övrigt.
Det är riktigt ordentlig makt att ge två människor, dessutom helt utan någon som helst insyn.
Hur menar du nu med dina hjärnkrumbukter?
Är du en smula paranoid och tror att Dumpen underlåter att göra reportage på vissa gäddor?
Uppenbart har ju några publicerade reportage fallit till ditt missnöje.

Den enda som har makt är gäddorna själva.
De kan välja att avstå att söka barn i sexuellt syfte.
Om de väljer att ändå söka barn i sexuellt syfte så får de stå för konsekvenserna av det hela om de fall de blir ertappade.

I de fall de inte blir ertappade, vilket tyvärr är ett större flertal, så är det ett litet barn som får konsekvens för hela sitt liv.

Ansvaret ska ligga där det hör hemma, det är INTE hos barnet!
Citera
2024-03-08, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Hur menar du nu med dina hjärnkrumbukter?
Är du en smula paranoid och tror att Dumpen underlåter att göra reportage på vissa gäddor?
Uppenbart har ju några publicerade reportage fallit till ditt missnöje.

Den enda som har makt är gäddorna själva.
De kan välja att avstå att söka barn i sexuellt syfte.
Om de väljer att ändå söka barn i sexuellt syfte så får de stå för konsekvenserna av det hela om de fall de blir ertappade.

I de fall de inte blir ertappade, vilket tyvärr är ett större flertal, så är det ett litet barn som får konsekvens för hela sitt liv.

Ansvaret ska ligga där det hör hemma, det är INTE hos barnet!

Är det någon här på tråden som anser att ansvaret ska ligga hos barnet?? Citera gärna den stollen eller är det bara din sjuka tolkning?
Citera
2024-03-08, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karbonaden123
Är det någon här på tråden som anser att ansvaret ska ligga hos barnet?? Citera gärna den stollen eller är det bara din sjuka tolkning?
Ha ha, var har du varit de senaste åren?
Börja läsa från trådstarten så har du att göra ett tag.
Citera
2024-03-08, 17:21
Medlem
Citat:
Nu tappar du ju bort ett stort skede i din tidslinje.
Du får backa tillbaka till när gäddan söker barn i sexuellt syfte.
Jag tror inte alls att gäddan gör det för första gången när den ertappas av Dumpen. Det finns många skadade barn och familjer på gäddans samvete. Dessa vill du att man ska bortse ifrån??!
Ansvaret ska ligga där det hör hemma och det är oavkortat i gäddans egna gärningar att söka barn i sexuellt syfte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in