2024-03-08, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Nej jag pratar om Sverige. Att du inte kan din geografi är inte mitt problem.

Var i Sverige landsattes trupperna utöver påfinns mark? Vänligen detalj.
Citera
2024-03-08, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
De utplånar ju Ryssland oavsett om Sverige gått med i Nato eller inte om de skickat kärnvapen. Kärnvapenkrig leder till out. Oavsett nato.

Och vi minskar risken med kärnvapenkrig genom att gå med i NATO. Igen varför är du så butthurt över att vi gått med i NATO? Svenskar vill inte ha Ryssarnas bögarme i landet. Vi har tillräckligt med HBTQ personer, vi behöver inte ett par hundra tusen bögandes ryska soldater här.
Citera
2024-03-08, 16:06
Medlem
Citat:
Var i Sverige landsattes trupperna utöver påfinns mark? Vänligen detalj.

De landsattes inte vad jag vet eftersom Sverige var ganska mycket större på den tiden.
Citera
2024-03-08, 16:07
Medlem
Citat:
Likväl röstade Krimborna mot att vara del av Ukraina. Läs gärna Malcolm Dixelius debatt inlägg i Expressen från förra veckan. Han vet mer än någon av oss.

Så dom "röstade" ok
Citera
2024-03-08, 16:07
Medlem
Citat:
https://en.wikipedia.org/wiki/1991_Crimean_autonomy_referendum

Nej det var 2014 EFTER att ryssarna annekterat Krim. Läs på för fan.
https://en.wikipedia.org/wiki/2014_Crimean_status_referendum

Det var Kiey som anordnade omröstningen. Alltså Ukraina. Trodde du var PRO Ukraina.
Citera
2024-03-08, 16:08
Medlem
Betongborrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoineOberg
Det är väl det som är definitionen på att inte gå att lita på? Herregud vatnik logik alltså...
Du kanske är svagt begåvad, men jag försöker engång till...varför ger man bort sina kärnvapen om Ryssland inte går att lite på?
Citera
2024-03-08, 16:08
Medlem
Citat:
Och vi minskar risken med kärnvapenkrig genom att gå med i NATO. Igen varför är du så butthurt över att vi gått med i NATO? Svenskar vill inte ha Ryssarnas bögarme i landet. Vi har tillräckligt med HBTQ personer, vi behöver inte ett par hundra tusen bögandes ryska soldater här.

Jag anser inte att vi minskar krigets risker. Därav
In syn.
Ditt tal om homosexualitet blir mest konstigt givet skillnaden att vara bög i väst kontra öst. Vad det nu har med saken att göra.
Citera
2024-03-08, 16:09
Medlem
Citat:
De landsattes inte vad jag vet eftersom Sverige var ganska mycket större på den tiden.

Exakt det jag sagt hela tiden. Här i Sverigesattes inga trupper.
Citera
2024-03-08, 16:09
Medlem
Citat:
Det var Kiey som anordnade omröstningen. Alltså Ukraina. Trodde du var PRO Ukraina.
Så om Sverige anordnar en omröstning om huruvida Ukraina vill tillhöra Ryssland eller inte så kommer absolut ingen påverkan ske alls?
Citera
2024-03-08, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoineOberg
Så dom "röstade" ok

Inte enligt Kiev som anordnade röstningen. Men demokrati är kanske bara intressant om resultatet blir ”rätt”?
Citera
2024-03-08, 16:11
Medlem
Betongborrens avatar
Citat:
Visste dom det då?
Ändå lite märkligt att man ger Ryssland sina kärnvapen och sedan 8 år efteråt börjar prata om natomedlemskap.
Citera
2024-03-08, 16:11
Medlem
Citat:
Du tror alltså på fullt allvar att man kajn få ett rättvist val med militärer som ser till så att folk rösta rätt? Hur jävla efterbliven är du på en skala? Vet dina personliga assistenter om att du stulit deras jobbdator för att posta IQ befriad dynga på Flashback?

Så du menar att Ukrainas regering g ordnade val som inte var korrekt? Det stämmer nog att Ukraina har demokratiska brister som du säger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in