2024-03-06, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theflashmelker
Ja. Jag utgick från att föraren såg och tutade som fan. Inte som att man sover under arbetspasset.

Sjukt mystiskt, hur kan man vara så korkade att inte kolla eller lyssna

Kolla och kolla, var det inte mörkt samt att tåget de gått av stod inne på stationen? Det kanske skymde sikten åt det hållet. Sedan låter det rätt högt när de där varningsklockorna plingar eller ringer så antar att de överröstar ett tåg då.
Citera
2024-03-06, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A-traktorforever
Passerade de framför eller bakom det tåg de just stigit av? Om de passerade framför, borde de väl ha sett det södergående godståget?

De passerade bakom tåget. Titta på filmen här. Tåget de klev av, åkte iväg från kameran.

https://youtu.be/8fc6VSX7130?feature=shared
Citera
2024-03-07, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A-traktorforever
Passerade de framför eller bakom det tåg de just stigit av? Om de passerade framför, borde de väl ha sett det södergående godståget?

De över bakom tåget precis när det rullade i väg. Samma tåg skymde därmed det annalkande gifståger från samma håll.

Men det är ju inte olagligt att vara dum i huvudet. Om man går över trots blinkande röda ljus skyller man sig själv. Det kan sluta trist om man bryter mot regler i all sorts trafik. Säkerheten på platsen är fullt tillräcklig. Samhället ansvarar därmed inte för idioter som skadas där.
Citera
2024-03-07, 06:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Kolla och kolla, var det inte mörkt samt att tåget de gått av stod inne på stationen? Det kanske skymde sikten åt det hållet. Sedan låter det rätt högt när de där varningsklockorna plingar eller ringer så antar att de överröstar ett tåg då.
Det finns massor med vittnen som svarat i tråden om att de hört tågtuan 1 kilometer bort .
Men är.man cp så är man. Samma sak som när man går över gatan. Man kollar varfan man går
Citera
2024-03-07, 07:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GmbH
Lokala media skriver att den 21-åriga kvinnan, Beriv*n *r*z (* =a) ska begravas i Turkiet och tonårskillen i Belgien.

Kvinnan är skriven i kumla med sina föräldrar och syskon. Hon jobbar som undersköterska i både örebro och Kumla. Så hon har nog inget släktskap med 13 åriga pojken.
Citera
2024-03-07, 07:15
Medlem
Citat:
Varningssignalen och varningsljusen, borde inte de gett dem en vink att ett tåg var på gång?
Citera
2024-03-07, 08:01
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForzaLeon
En av de vanligaste förseningarna för tåg är spårspring.

Var sjunde försenat tåg beror på obehöriga i spårområdet enligt Trafikverkets statistik.
Citera
2024-03-07, 08:40
Medlem
Vad jag fattar så finns det ett tredje spår bara för förbifart, varför användes inte detta spår av godståget?
Citera
2024-03-07, 09:07
Medlem
HemligaBrevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Husbil10
Vad jag fattar så finns det ett tredje spår bara för förbifart, varför användes inte detta spår av godståget?

Godståget gick på spår 1 söderut, i ”vänstertrafik” som tåg i Sverige gör. Skulle godståget gå på det tredje spåret måste det korsa spår 2 genom div växlar, det blir väldigt krångligt. Det är inte bara att ta det tredje spåret raka spåret i full fart, så att säga.

Precis norr om Örebro södra, dvs mellan Örebro C och Södra, finns en Tågbro över en bilväg. Jag tror att det bara är två spår på bron.
Senast redigerad av HemligaBrev 2024-03-07 kl. 09:10.
Citera
2024-03-07, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HemligaBrev
Godståget gick på spår 1 söderut, i ”vänstertrafik” som tåg i Sverige gör. Skulle godståget gå på det tredje spåret måste det korsa spår 2 genom div växlar, det blir väldigt krångligt. Det är inte bara att ta det tredje spåret raka spåret i full fart, så att säga.

Precis norr om Örebro södra, dvs mellan Örebro C och Södra, finns en Tågbro över en bilväg. Jag tror att det bara är två spår på bron.
Ok då förstår jag.
Citera
2024-03-08, 15:13
Medlem
Stig-Helmer66s avatar
Eftersom det är tre invandrare som dog, kan det bero på att de inte känner igen ljudet om när tåg kommer? Och allmänt trafikräkningen i Sverige? Bara en tanke
Citera
2024-03-08, 19:49
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ja, du har rätt. Men det såg inte ut så när jag såg filmen första gången, men jag såg väl fel helt enkelt. Finns ju rätt många farliga övergångar över spår så hade dock inte förvånat mig.

Ok. Jag ber om ursäkt att jag kallade dig för "helt dum i huvudet". Det var lite överdrivet.

Men jag var less på att det var så många tokiga inlägg i tråden...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in