2024-03-08, 13:01
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rtyuio
Helt riktigt. Du har rätt. Judarna styr USA.

Bland annat Anthony Blinken som Tuffe Uffe åkte till USA för att skriva under NATO-avtalet med.

• [b]Antony....*trams och judehat raderat*...

Du kan inte tänka en enda klar tanke utan att blanda in ditt totala hat mot världen..

Som stolt svensk såg jag talet igår från Biden. Han må vara 81 år ung, men han har ett jävlar anamma som få.
Att stå upp som Biden gör, för allas lika rätt och värde, borde alla ta efter. Inte sprida skit som du håller på med.
Du skulle kunna tänka att: "va bra om om Sverige anfalls, då kommer USA skicka sina judar att dö för Sverige!" Känns väl bra i ditt antisemitiska hjärta?

Jag är stolt av att vara del en av det som försvarar västerländskt synsätt och demokrati.
Jag vet, demokrati är något som du inte har lärt dig. Inte än, i v f . Du kanske borde sätta dig in i ämnet?
Citera
2024-03-08, 13:01
Medlem
rtyuios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Vi behöver ingen folkomröstning. Dels för att 80% av landets befolkning står bakom ett svenskt NATO-medlemskap,
Var det vad Svenska propagandakanalen sa åt dig och det vågade man inte folkomrösta om?

Sverige är visst lika demokratiskt "folkstyrt" som Ryssland. För där säger statstelevisionen att hela 80% står bakom Putin.
Citera
2024-03-08, 13:02
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Area55
Är det så svårt att läsa innantill.
Jag hyllar ju DIG. F-n kan du inte läsa.

Ja men då så....
Du kom på allt det där själv?
Då kan Putin sitta ner och vara lugn.
Alla andra som hojtar om hotet från Nato, borde lyssna på dig och din kamrat benzo.
Ni vet och kan detta!

Alla andra, är inte du. Fattar du?
Nu ska alla som hojat om hotet med Nato, lyssna på dig! Lyssna på dig! fattar du?

Nato är ju inget hot, då du precis har talat om hur inkompetent Nato är. Du har ju precis dödförklarat Nato, som organisation.
Du fattar inte din egen logik?

nja, inte du kanske hahaha. Men god poäng där!
Visst fan, det var ju jag
Citera
2024-03-08, 13:03
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Jag får medge att jag är lite kluven. Det är ju häftigt och medryckande, tills dess att svenska "ungdomar" skickas till något skitland och offrar livet för någon korrupt fältherre ingen hört talas om.

Ja, eller att någon jude kommer hit och dör för Byden!
(Obs ironi)
Citera
2024-03-08, 13:05
Medlem
attogs avatar
Citat:
Var det vad statliga hjärntvättsministeriet sa åt dig att tänka?

Det är bra att läsa in sig på FriaTider, så vet vi vad som är sant eller inte.
De vet allt om Nato och säkerhetspolitik!
(obs för mycket skratt kan leda till magknip)
Citera
2024-03-08, 13:07
Avstängd
otellos avatar
Citat:
Var det vad Svenska propagandakanalen sa åt dig och det vågade man inte folkomrösta om?

Sverige är visst lika demokratiskt "folkstyrt" som Ryssland. För där säger statstelevisionen att hela 80% står bakom Putin.
Man måste vara riktigt, riktigt korkad om man tror att Sverige ens går att jämföra med diktaturen Ryssland. Diktaturen Ryssland fängslar och mördar oppositionspolitiker samt censurerar/kontrollerar media.
Citera
2024-03-08, 13:10
Avstängd
Citat:

Ingenting i Sveriges Natoanslutning har skett på ett sätt som brutit mot de demokratiska ordningar som gäller i landet. Beslutet togs av en kvalificerad majoritet av riksdagen, samma riksdag som är den enda institution i Sverige som kan fatta detta beslut. Dessutom har vi haft ett riksdagsval mellan där det visade sig att de partier som var mot anslutning backade, samtidigt som de partier som ändrade uppfattning om Nato gick kraftigt framåt.
Så sluta lipa nu förfan, Sverige är nu med i Nato och ditt gnäll kommer inte förändra detta.
Citera
2024-03-08, 13:12
Avstängd
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Och USA ÄR Nato i praktiken!
Uppenbarligen inte, det har både Turkiet och Ungern bevisat.
Citera
2024-03-08, 13:12
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Nej, nej det är fler infrastrukturgrejer på gång som inte har med Northvolt att göra. Allt i Sverige kretsar inte kring en hypad fabrik... Tvärtom har det blivit akutellt för att Sverige är med i Nato numera.

Låst artikel, men du fattar nog budskapet via ingressen:
https://www.di.se/nyheter/miljardprojekten-bradskar-nar-sverige-gar-med-i-nato/

Ja, om man skulle behöva komma med bistånd/försvar, är det inte bra då att vägarna fungerar.
Har jag fel om jag säger att folk har klagat i 50 år över ex E18.
Nu äntligen tar de tag i frågan. Visserligen av andra skäl, men vi drar nytta!

Skapar jobb! Men usch vad dåligt det är.
Citera
2024-03-08, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Area55
Det där var en egen konstruktion.
Har du läst att Nato ändrat sin försvarsdoktrin?
Eller du ljuger bara lite allmänt?
Jaja, försök inte. Det var bara nån månad sen som ”infrastrukturministern förklarade med darr på rösten att infrastrukturen måste rustas upp för att Sverige ska vara uppmarschområde.

Så det tycks vara så att så länge det gäller svenskarna och deras företags behov så struntar man högaktningsfullt i det, men när man blir tagen i örat av Nato då jäklar. Vilka våra politiker jobbar för och vad dom egentligen vill borde definitivt skärskådas ordentligt.
Senast redigerad av Femrik 2024-03-08 kl. 13:20.
Citera
2024-03-08, 13:16
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Det är ju ett rimligt påstående av Trump. NATO är ju en försvarsallians där alla ska kunna ställa upp för varandra vid behov, inte ett ensidigt avtal där USA ska förväntas försvara allt och alla så att de kan lägga pengarna på massinvandring. Det är ju knappast rimligt att medlemsländer då, i årtionden, monterar ner sina egna försvarsmakter för att förlita sig till att USA fixar biffen åt dem om det börjar brinna.

Det är, faktiskt, en fullt rimlig ståndpunkt, och det säger jag som generellt sett NATO-positiv.

Det finns ju ingen mening med att bygga upp "pre positioned stock" och betala för underhållet av det, om man inte är beredd att använda det. När det gäller USA som nation och som överlägset starkaste NATO-medlem, så har de ju redan två gånger historiskt visat att de är beredda att ställa upp för Europa när det behövs.

Håller med.
Finns bara en sak som Trump haft rätt i. Europa har åkt snålskjuts länge.
Detta ser vi inte minst nu, när vi ska försöka stötta Ukraina. Var finns lagren?
Att USA under årtionden fått tagit hand om skiten runt om i världen, har vi inte betalt en spänn för. Visserligen har USA haft egna skäl, också.

Vi är fredsskadade. Litat på andra länge nog nu.
Citera
2024-03-08, 13:18
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Det var ju inte ens dig jag svarade med det inlägget... Eller har du flera nick så du inte ens vet vad du håller på med?

(FB) Sverige är nu medlem i Nato! (2024-03-07)

hahaha, nej han snor mina poänger. Orättvist!
Men visst är inte Nato ett bekymmer! Inte för någon, allra minst Putin.
Så somna om.

Folk borde lyssna då dina kloka tanker om tandlösa Nato!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in