2024-03-08, 10:33
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rtyuio
Här har du din förklaring varför Sverige just nu är medlem i NATO.

https://www.friatider.se/wallenberg-har-tjanat-tiotals-miljarder-pa-kriget

Din ledare har sagt följande:
Citat:
Han hävdar också att "Nato-inträdet idag har brett stöd hos svenska folket".

"Min övertygelse är att Sverige från och med nu är ett säkrare land, inte minst tillsammans med Finland och övriga Norden. Efter decenniers misskötsel av vårt nationella försvar ser jag inget realistiskt alternativ till Nato-medlemskap", skriver Åkesson vidare.

Här du länken, så att du inte missar mera av allt fint som man skriver på denna upplysta sida.(notera ironin)

https://www.friatider.se/forradare-jimmie-akessons-hylling-till-nato-sagas
Citera
2024-03-08, 10:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av T02
Skönt, nu kan vi satsa på militär, häkten, fängelser, vapen!

Vem bryr sig om skola och sjukvård nu, när vi kan sätta hårt mot hårt?

Ja skolor är ju bara till för dom som inget kan - de som kan behöver inga skolor-
vi skall bara satsa på de som kan - vi har gjort tvärtom o därför har det kommit
o finns analfabeter i landet

Vilka ryssar skall vi vara rädda för? ALLA En död ryss är en bra ryss.

Behöver vi vara rädda för usa o amerikaner - nej de har gett mig mot vissa pengar
justa datorer skrivare stereogrejer bilar mm mm
Citera
2024-03-08, 10:39
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Vem hojtar om "hotet från Nato", menar du? Och det förstår ju alla som har någon aning om organisation att denna mulitnationella, disparata och byråkratiska koloss kommer få det svårt i ett skarpt läge.

Och tänk att det ska vara så svårt att bedriva en debatt utan löjliga personliga påhopp.

Är det så svårt att läsa innantill.
Jag hyllar ju DIG. F-n kan du inte läsa.

Ja men då så....
Du kom på allt det där själv?
Då kan Putin sitta ner och vara lugn.
Alla andra som hojtar om hotet från Nato, borde lyssna på dig och din kamrat benzo.
Ni vet och kan detta!

Alla andra, är inte du. Fattar du?
Nu ska alla som hojat om hotet med Nato, lyssna på dig! Lyssna på dig! fattar du?

Nato är ju inget hot, då du precis har talat om hur inkompetent Nato är. Du har ju precis dödförklarat Nato, som organisation.
Du fattar inte din egen logik?
Citera
2024-03-08, 10:40
Medlem
-DaRude-s avatar
Jag får medge att jag är lite kluven. Det är ju häftigt och medryckande, tills dess att svenska "ungdomar" skickas till något skitland och offrar livet för någon korrupt fältherre ingen hört talas om.
Citera
2024-03-08, 10:40
Medlem
Citat:
Helt riktigt. Du har rätt. Judarna styr USA.

Bland annat Anthony Blinken som Tuffe Uffe åkte till USA för att skriva under NATO-avtalet med.
Judarna är driftiga, det är korrekt.

Liksom män.

Du hade kanske föredragit strikt muslimska somaliska kvinnor?
Citera
2024-03-08, 10:48
Medlem
rtyuios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadioGaGa
Världen och Europa har nu blivit lite säkrare. Nato är en försvarsallians.
Var det vad statliga hjärntvättsministeriet sa åt dig att tänka?
Citera
2024-03-08, 10:49
Medlem
Frontlinjens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av membrrr
Det hade inte kunnat gå på något annat sätt eftersom NATO-frågan bara har diskuterats med "attack på Sverige utlöser artikel 5" som utgångspunkt, inte "artikel 5 drar in Sverige i krig".

Det är rätt irrelevant eftersom vi 2009 förband oss att försvara länder i närområdet vid angrepp (googla Solidaritetsförklaringen). En enig riksdag beslutade om detta.

Hela idén med Nato är dock att avskräcka från angrepp. Vilket lyckats väldigt väl.
Citera
2024-03-08, 10:55
Avslutad
Citat:
Det var det dummaste skit jag läst idag....

Definitionen av en demokrati är just folkstyre. Länder har folkomröstningar hela tiden. Vi kommer nu pumpa in MILJARDER till att finansiera militärindustrin vars syfte är att mörda folk. Är DET en bra investering? Tja Svenska folket har röstat om annat trams som om vi skulle ha högertrafik....just sayin. Men nu helt plötsligt överger man 200+ års alliansfrihet hipp som happ...
Vårt lands öde sitter nu i händerna på USA och huruvida de planerar anfalla Ryssland eller inte.
Sverige är nu ockuperat av främmande makt.

Nu har ju Sverige representativ demokrati. Inte direkt demokrati. Vet inte om du har missat att det är riksdagsval var fjärde år. Men du ser inte skogen för alla träd. Så försök att nyktra till lite... Det är respektlöst för alla de miljoner människor som lever i ett ockuperat land att påstå att Sverige skulle vara ockuperat.

Leve Konungen! Leve Sverige! Leve Nato!
Citera
2024-03-08, 10:56
Medlem
TasteMyGlocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Jag får medge att jag är lite kluven. Det är ju häftigt och medryckande, tills dess att svenska "ungdomar" skickas till något skitland och offrar livet för någon korrupt fältherre ingen hört talas om.

Du kanske har missat att Sverige skickat utlandstrupp till bl.a Kosovo, Georgien, Libanon, Egypten, Afghanistan, Mali, Eritrea, Etiopien… mfl utan att vara NATO-medlem
Citera
2024-03-08, 11:10
Medlem
rtyuios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aeona
Har ni det tufft på den ryska trollfarmen? Har de dragit in på vodkan nu när 40% av statsbudgeten går åt till att stjäla ytterligare några kvadratmeter av Ukraina? Kämpa på för den gamle tsaren! Du slipper åtminstone vara med i nästa köttvåg.
Du är nog mer trollkonto än vad jag är din hjärndöde drönare. Det enda era hjärnceller är kapabla till är att repetera och upprepa propaganda från statstelevisionen. NATO är en "fredsallians".
"Nu är det dags för NATO att skicka in trupper till Ukraina." Jag menar....hör ni inte er själva...? Jävla sågspån.
Den enda köttvågen som kommer slaktas är Svenska ungdomar som kommer åka till ett främmande land för USA´s räkning när de åker på nya äventyr i den vilda jakten på olja och oligarkers militärindustriella intressen. Fortsättning följer...
Citera
2024-03-08, 11:21
Medlem
sunlesss avatar
Citat:
Du är nog mer trollkonto än vad jag är din hjärndöde drönare. Det enda era hjärnceller är kapabla till är att repetera och upprepa propaganda från statstelevisionen. NATO är en "fredsallians".
"Nu är det dags för NATO att skicka in trupper till Ukraina." Jag menar....hör ni inte er själva...? Jävla sågspån.
Den enda köttvågen som kommer slaktas är Svenska ungdomar som kommer åka till ett främmande land för USA´s räkning när de åker på nya äventyr i den vilda jakten på olja och oligarkers militärindustriella intressen. Fortsättning följer...
Glöm det där.
Hur mycket värde har dina åsikter om du inte bryr dig om någon annan än dig själv?
Om Ryssland invaderar Sverige idag så är ju du bara stor i käften för att du inte bor här. Du förstår varför NATO är rimligt för Sverige. Så korkad kan man väl inte vara?
Citera
2024-03-08, 11:22
Medlem
MaarekSteles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aeona
Har ni det tufft på den ryska trollfarmen? Har de dragit in på vodkan nu när 40% av statsbudgeten går åt till att stjäla ytterligare några kvadratmeter av Ukraina? Kämpa på för den gamle tsaren! Du slipper åtminstone vara med i nästa köttvåg.

Vänstern satt också och tjatade om troll och fejkkonton när de inte kunde debattera för sin sak.

Jag har i denna tråd presenterat flera argument som problematiserar Natomedlemskapet.

Kolla i artikel 11:
Article 11
This Treaty shall be ratified and its provisions carried out by the Parties in accordance with their respective constitutional processes.

Ingen har bemött dessa, istället sitter massa NPCer och postar massa känsloargument. Såhär var det när man försökte diskutera invandringsdebatten med vänstern, kommer du ihåg den debatten? Vänstern hade fel, därför betedde de sig som de gjorde.

Beter ni er nu som ni gör på grund av att ni har fel? På samma sätt som vänstern hade fel om massinvandringen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in