Citat:
Ursprungligen postat av
enknutensak
Vilket jävla skämt
Är det inte bättre att ta tag i dom inhemska problemen, innan man börjar härja med andra länder?!
Storhetsvansinne.
Ett behov av att hänga med de stora och tuffa grabbarna.
En stark inombords drift av att vilja vara störst och värst.
Ganska snart kommer vi att få höra att Sverige är världsledande i NATO (samtidigt som andra länder småler överseende i mjugg).
Men det är ju inte ivrarna som kommer att kriga, de tillhör ju landets ledning och elit och kommer att hålla sig en bra bit från fronten
Krigshetsarna på Expressen m fl populistiska organ kommer att på sin höjd att agera hjältemodiga (och hetsande) krigsreportrar men med inte särskilt stor risk för sitt eget liv och lem.