2024-03-07, 21:50
Medlem
Betongborrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big.Bang
Det är en lögn att Sverige varit alliansfritt i 200 år. Vi har bara utnyttjat vårat geografiska läge. Vi hör hemma i Nato. Västvärlden bör stå enat om vi ska en chans mot Kina och Ryssland. Vi har många fördelar som dom inte har, vi kan och bör ”vinna”. Också bonus för svenska politiker att inse ”verkligheten”. Då de får mindre möjligheter att slösa pengar på nonsens.
Du verkar då ha fattat poängen med NATO i alla fall, en västlig imerialiststyrka som ska se till att USAs hegemony försvaras till varje pris. Nästan lite som vikingatidens plundringståg, fast nu i modernare tappning.
Citera
2024-03-07, 21:52
Medlem
Idiotiskt beslut som kommer att stå Sverige dyrt.
Östersjön kommer att militariseras och friden störas av ständiga militärövningar.
Vi har 5-10 år sen är 3:e Världskriget över oss och allt tar slut. Slut.
Citera
2024-03-07, 21:53
Medlem
Ingvar123s avatar
Det som konkret kommer märkas framöver är att Nato-trupper kommer att träna kolonnkörning på svenska vägar. Kan vara bortåt 100 fordon som ligger och möljer i 70 km/h med långa luckor.

Så har det varit i Norge de senaste 20 åren.
Citera
2024-03-07, 21:55
Medlem
JunkerWolands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betongborren
Du verkar då ha fattat poängen med NATO i alla fall, en västlig imerialiststyrka som ska se till att USAs hegemony försvaras till varje pris. Nästan lite som vikingatidens plundringståg, fast nu i modernare tappning.

Wow. Ett faktiskt Rysstroll! Mest är det bara folk som kallar meningsmotståndarna för att tysta. Men du skriver så uppenbarligen efter ett manus. Du har nämnt vikingarna i alla inlägg.
Citera
2024-03-07, 21:55
Medlem
Big.Bangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betongborren
Jag tror inte USA behöver NATO egentligen. Mer att NATO behöver USA om vi ska vara ärliga

Donald Trump har väl sagt att han vill lämna NATO så återstår att se hur det blir med det.
Senast redigerad av Big.Bang 2024-03-07 kl. 21:58.
Citera
2024-03-07, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Idiotiskt beslut som kommer att stå Sverige dyrt.
Östersjön kommer att militariseras och friden störas av ständiga militärövningar.
Vi har 5-10 år sen är 3:e Världskriget över oss och allt tar slut. Slut.

lols ja nu är det kört - vi är i princip rökta -

Det är bara en fråga om tid innan det börjar hagla atombomber!
Citera
2024-03-07, 21:57
Medlem
sv3rigegatiss avatar
Jippi!

Kommer gränserna att bli förstärkt? Kommer alla kriminella araber och negrer som pissar på våra söner och våldtar våra döttrat att bli utslängd? Kommer alla no-go zones att försvinna där våra poliser inte ens vågar gå in? Kommer alla utländska bidragsparasiter att behöva jobba nu?

Nej inte alls!

Så vad fan är poänget med denna allians när vi inte får något hjälp med vårt största hot som är folkutbytet?

Jag har fan inte ord till dem flesta inlägg här. Det här är fan pinsamt.
Citera
2024-03-07, 21:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hanenhen
En sorgens dag!

Alla lågintelligenta utan konsekvenstänk jublar idag. Skocken som gått på propagandan!

NU ikväll diskuterar SVT fördelar vs nackdelar med medlemsskapet....

Jasså nu..????

Man kritiserar Ryssland för att de vidtar åtgärder...
Ja va faan tror ni???

Hur hade USA reagerat om situationen varit tvärt om???

De två dvärgarna som inte ens är så långa som deras intellekt kallar det en "historisk dag" för säkerheten...

Nej detta är ytterligare en ren provokation från väst!

Nato skulle försvunnit när Warsavapakten upplöstes.

Detta gynnar endast folk som gillar pang pang och vapenlobbyn i väst!

Att vi inte fick folkomrösta är ytterligare ett bevis för att demokratin i landet är död!

I 200 år var vi alliansfria men det dög inte åt dessa döskallar!!

Djävla idioter!! Och det är sista gången jag röstar SD!!! Djävla svikare!!!

Ja och apropå det där sista. De har fått mina röster två gånger, 2010 och 2014. Folket borde ha röstat på dem till 60-75% på 90-talet. Nu skedde inte så och det gör SD meningslösa. AFS fick mina röster därefter, SD kan glömma mig för all framtid.

Har personligen aldrig tänkt som så att amerikanska flygplan över vår huvudstad faktiskt är deras demonstration över oss. "Nu äger vi er också". USA, imperiet på dekis (som ekonomiskt stärkts mot Europa sedan 2022 och framåt. Amerikanerna är sluga och svenskarna är ena hjon).
Citera
2024-03-07, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sv3rigegatis
Jippi!

Kommer gränserna att bli förstärkt? Kommer alla kriminella araber och negrer som pissar på våra söner och våldtar våra döttrat att bli utslängd? Kommer alla no-go zones att försvinna där våra poliser inte ens vågar gå in? Kommer alla utländska bidragsparasiter att behöva jobba nu?

Nej inte alls!

Så vad fan är poänget med denna allians när vi inte får något hjälp med vårt största hot som är folkutbytet?

Jag har fan inte ord till dem flesta inlägg här. Det här är fan pinsamt.

Läste något att vi kan ta hjälp av NATO när det gäller kriminaliteten. Får hoppas det blir så.
Citera
2024-03-07, 22:00
Medlem
Moondooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camarosmurfen
Du får nog googla begreppet försvarsallians, ditt lågbegåvade särskolebarn...

Amerikanajudens...
Du menar att vi aldrig behöver ställa upp på något annat än när NATO ska FÖRSVARA oss?

Jag förstår inte.
Citera
2024-03-07, 22:01
Medlem
Tradens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Det är intressant att folk i gemen tänker som du. Istället för att fläska upp ett svenskt eller nordiskt försvar oberoende av Nato(USA), blir ni istället kåta i byxan av att överlåta svenskt territorium och därmed vårat militära självbestämmande över sagda territorium till det sjunkande skeppet USA?

Varför tror ni att de långsiktiga konsekvenserna av detta innebär ökad trygghet? Det enda som nu sker är att Ryssland omvärderar skandinavien i sina militära kalkyler och uppgraderar hotbilden eftersom de nu har ytterligare en officiell front mot nato(USA). Oj vad trygg jag känner mig helt plötsligt när amerikanska bombplan börjar flyga över svensk mark och amerikanska vapensystem riktade mot Ryssland befinner sig på svensk mark. Supertryggt! Det kan ju absolut inte vara så att USA spelar stormaktsspel och använder Sverige och Finland som två proxybrickor mot Ryssland? Nej nej, dom agerar givetvis helt altruistiskt och vill skydda svennebanan och finnkalle mot den onda ryssen som vilket ögonblick som helst kommer våldta och döda svenskar!

Och när någon påpekar det uppenbara kallar ni dom landsförrädare och rabblar upp ord som vatniks, som ni innan kriget inte ens visste existerade.

Herrejesus jävlar vad lågbegåvade natobögar är! Jag hoppas ni blir glada när era barn och barnbarn blir tvingade att marschera in i döden med prideflaggan fastsydd på armen. Rabblandes den heliga värdegrund innan slutet. Era överherrar i EU och USA kommer säkert minnas era nobla offer.

Sverige är sannerligen ett land fullt med slavmänniskor som vill att någon annan ska stå för allting, vare sig det är vård, socialt skyddsnät eller militärt försvar.

"I NATO kan vi luta oss tillbaka och ta en bärs under tiden som amerikaner, norrmänn och finnar är ute och krigar för vår räkning" är nog gemene natoförespråkares infantila tankesätt.

Allt har sitt pris och vi får vad vi förtjänar. Vägrar man stå för sitt eget försvar får man lyda främmande makts order. Man kan inte både ha frihet och ansvarsfrihet vilket är vad svensken verkar drömma om, eller iaf. vad natorunkarna drömmer om.
Citera
2024-03-07, 22:03
Medlem
TheFlyingFarangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big.Bang
Jag tror inte USA behöver NATO egentligen. Mer att NATO behöver USA om vi ska vara ärliga

Donald Trump har väl sagt att han vill lämna NATO så återstår att se hur det blir med det.

Nu snackar ju Trumpen mest - särskilt om saker han har noll koll på. Det har nyligen antagits en lag i USA som gör att en president inte på eget bevåg kan gå ut (eller in?) i olika organisationer utan att dra det i de demokratiska kamrarna. Där är stödet för Nato solitt, på båda sidor.

Han vill kanske lämna Nato men han kan inte...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in