2024-03-07, 15:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Litorinahavet
Sveriges tidigare överbefälhavare Johan Hederstedt har ändrat uppfattning om kriget i Ukraina. Han tror inte längre att det finns någon möjlighet för Kiev att vinna.
Dela artikeln
Dela

Johan Hederstedt säger i en intervju med Svenska Dagbladet att det finns övertro på att artilleri kommer att avgöra kriget, både från väst och från Ukraina.

https://www.friatider.se/tidigare-ob-ukraina-kan-inte-vinna
Hur hanterar DU som är övertyggad om rysk förlust denna information?
Är han också ett ryskt troll?

Han har fel. Ukraina kan folkrättsligt vinna kriget idag om de ville. Alla territorium där en majoritet ser sig själva som Ukrainare hålls fortfarande av Ukraina.

Vill de ha Krim där 80% ser sig som Ryssar och 90% vill in i Ryssland så blir det lite svårare. Men frågan är om de egentligen är beredda på att utföra en etnisk rensning ifall de får Krim genom något mirakel också.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ankylosaurus
Ja, jag har den stora chansen att inte bo i Sverige (inte i Ryssland....), vilket besparar mig en enorm mängd hjärntvätt som jag annars skulle utsatts för och som säkert skulle kunna ha påverkat mig och gort mig, i allal fall delvis, till en typisk icke tänkande modern lämmelsvensk.
Den stora chansen?

Hade det inte varit för din usla stavning i övrigt hade jag sagt till dig att byta översättningsprogram, men nu är det uppenbarligen du själv som skriver.

Du ser dig själv som smart och upplyst. Det är inte det intrycket du ger till någon annan, kan jag påstå.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongborren
Men herregud människa ...gör lite nytta för mänskligheten och gå lägg dig under samma sten du har legat i 20 år redan. Du är ju helt jävla blåst!
Så ryssens bomber mot hyreshus är inte terror?
Vilen sten bor du under? Idiot.
Citera
2024-03-07, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ankylosaurus
Det är det unkna debattklimatet som fostrar svenskarna till att inte tänka själva, utan istället bara rapa upp inlärda floskler som serverats dem. Unkenheten leder till likriktning och hjärntvätt.
Som sagt, du har sett sanningen och kan "tänka själv". Bra där kamrat! Precis som alla andra kompletta galningar tidigare.

Hur är debattklimatet där du bor då?
Citera
2024-03-07, 15:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Är detta Kievs/Ukrainas krig då? De stackarna får stå för kanonmat men är det deras krig verkligen?

Självklart, utan västs hjälp så hade Ukraina kapitulerat för länge sen, de ryska områdena hade blivit ryskt, precis som befolkningen där vill, och det hade varit slut på massdöden.

Nu har många tiotusentals ukrainare fått sätta livet till och det kommer att hålla på länge och många fler kommer dö pga att väst ger Ukraina konstgjord andning.

”Ja men principen av att ge Ryssland rätt” eller ”principen av att låta Ryssland invadera” osv.

Ja det är såklart inte helt ideellt, men Ukraina hade chansen och var klara att skriva på avtalet innan invasionen och den principen gör skillnad på hundratusentals döda ukrainare. Kanske fler när det är över. Vi har dessutom ingenting som helst med konflikten att göra och skulle inte blandat oss från första början.

En sak är säker, Ukraina kommer aldrig vinna det här kriget. De kommer förlora invånare för varje dag som går. Att Ryssland gör det skiter jag i. Men det gör tyvärr Ryssland med. Som vanligt. När de har 4ggr så stor befolkning så säger det sig självt hur det kommer sluta.

Allt väst gör bidrar bara till ett längre utdraget krig och fler döda.
Citera
2024-03-07, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litorinahavet
Sveriges tidigare överbefälhavare Johan Hederstedt har ändrat uppfattning om kriget i Ukraina. Han tror inte längre att det finns någon möjlighet för Kiev att vinna.
Dela artikeln
Dela

Johan Hederstedt säger i en intervju med Svenska Dagbladet att det finns övertro på att artilleri kommer att avgöra kriget, både från väst och från Ukraina.

https://www.friatider.se/tidigare-ob-ukraina-kan-inte-vinna
Hur hanterar DU som är övertyggad om rysk förlust denna information?
Är han också ett ryskt troll?

Jag läser intervjun i SvD, inte någon där någon snål fan refererar och förvränger den
Citera
2024-03-07, 15:38
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
"Jag har sett sanningen!". Förstår du att det får dig att låta som en dåre?

Ja, Ryssland är 100% ansvariga, den slutsatsen är lätt att dra. Såvida inte Putin egentligen är en CIA-puppet, men det får du nog belägga i så fall.

Bara det där räcker för att avfärda dig som 100% hjärntvättad.

Ankylosaurus har 100% rätt om er.

Ukraina kommer inte att vinna och Zelensky kommer att hänga från ett träd inom några månader. Och det kommer vara 100% ukrainare som hängde honom där.
Citera
2024-03-07, 15:39
Medlem
Bara för att Ukraina inte kan vinna betyder inte det att Ryssland kommer vinna
Citera
2024-03-07, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Som sagt, du har sett sanningen och kan "tänka själv". Bra där kamrat! Precis som alla andra kompletta galningar tidigare.

Hur är debattklimatet där du bor då?

Det är naturligtvis inte perfekt, men på en helt annan nivå än i Sverige. Personer som inte tänker exakt likadant kan ändå ha en diskussion, utan att det brinner i proppskåpet på någon av dem. Och även om det självfallet finns ett regim-narrativ så finns och tillåts avvikande uppfattningar inom media på ett annat sätt. Och politiska frågor kan diskuteras mycket djupare, det är inte som i Sverige, dvs att alla sitter i sandlådan och att det inte finns någon diskussion öht.
Citera
2024-03-07, 15:47
Medlem
zobras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenebris
Ryssen pratar mycket om sin kapacitet, men vi ser inga imponerande framgångar i verkligheten.
Och kom ihåg, det är verkligheten som räknas.

Nog för att Ivan är retarderad. Men va fa är inte Ukraina i jämförelse.
Citera
2024-03-07, 15:49
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Equinox800
Nej kriget i Ukraina är snart slut med Ryssland som vinnare.
Ryssland kommer att gå starkt ur det här där Ukraina och väst är dom stora förlorarna.
Det går fort utför för Ukraina nu vid fronten.
Jo, vi har hört det nu... I drygt 2 år (och då var jag ändå en av dem som trodde att Kiev skulle falla och att fronten skulle ligga 30 mil västerut jämfört med nu).
Citera
2024-03-07, 15:57
Medlem
zobras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Jo, vi har hört det nu... I drygt 2 år (och då var jag ändå en av dem som trodde att Kiev skulle falla och att fronten skulle ligga 30 mil västerut jämfört med nu).

Fast Ukraina är ett land som hålls upp av andra länder som inte vill kriga själva. Så fort vi, EU och USA inte orkar med det (vi, EU och USA som faktiskt inte ligger i krig) så kommer Ukraina att falla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in