2024-03-07, 14:08
Medlem
Ghastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Har redan lärt mina avkomma hur hon skall klara sig själv. Hade köpt knark och horor för de 100k Även fast jag varken knarkar eller någonsin betalt för sex. Det är aldrig försent att börja...

Precis behöver inte ens bry dej om att köra med skydd all in.
Sen 4 månader senare vi hade fel på din diagnos du har nog minst 25 år kvar att leva.

Utomlands hade jag garanterat åk och levt lite lyxigare än vanligt.
Citera
2024-03-07, 14:30
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TreRaggmunkar
100 000 är fan inte ens en kontantinsats till 2RoK, så detta hade jag såklart lekt upp själv, 100tkr är en svettig weekend med spel&dobbel samt droger och kvinnor
Här talar en man av det rätta virket. 100 lök bränner man på en helg i utlandet utan problem.
Citera
2024-03-07, 14:32
Medlem
iiimpossibles avatar
Citat:
Vi får komma överens om att vi inte är överens här, hade jag haft ett dödligt sjuk anhörig hade jag unnat vederbörande att gå på stripklubb och annat kul.

Beloppet kommer inte förändra mitt liv, men den sjuke får en rolig sista tid

Som jag svarade en annan. Jag håller absolut med dig om det.
Men låt säga att denne anhöriga valde att inte unna sig något, och väntade tills sista stund med att berätta att personen ska dö?

Dvs, svaret du gav går inte då du inte får reda på det i tid.
Citera
2024-03-07, 14:34
Medlem
Tycker ts tänker fint. Han sätter sina nära före sig själv. Kanske får man fråga sig hur pengarna är bäst spenderade. Risken finns väl att efterlevande får jobb där de tjänar 500k om året. Vet inte omständigheterna, men blir rörd av tanken. Har man bara ett år kvar att leva har man rätt att vara lite självisk. Tror tom. närstående tycker det. Man kunde åka på semester med sina kära och efterlevande till ett land där man har riktigt stark köpkraft. Bo på något hotell i Nordmakedonien t. ex.
Citera
2024-03-07, 14:37
Avstängd
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iiimpossible
Ponera att du har ett år kvar att leva.
Du har utöver din månadsinkomst sammanlagt 100 000 kr sparat i fonder och/eller sparkonto.

Du vill maximera pengarna så att efterlevande får ut så mycket som möjligt.

Vilken aktie och/eller fond investerar du i?
Tar du en hög risk, eller ett säkert kort?

Har inga barn så skulle njuta lite extra för de 100 000😀
Damen får det jag äger och har så hon kommer nog klara sig även om hon måste flytta, inget behov av en stor villa ensam.
Citera
2024-03-07, 14:40
Beror ju också vad man har för sjukdom. Men hade sålt lägenheten tagit en jordenrunt resa sen lagt resterande pengar på ett låst konto där de fick växa. Sen skulle pengarna fördelas jämt för mina syskonbarn så de får ut den dagen de fyller 25 år. Använder redan ett konto(kapitalförsäkring ) på skandia med typ 5% ränta så de skulle växa stadigt.

Så säg efter jag sålt lägenheten och betalt av alla skulder kanske jag (efter jorden runt resan) haft 1 miljon ( + cirka 300.000-400.00 från andra sparkonton) . så säg 1.5 miljon som skulle växa för dem i cirka 22-24 år.
Senast redigerad av captengrogg 2024-03-07 kl. 14:48.
Citera
2024-03-07, 14:42
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Du har utöver din månadsinkomst sammanlagt 100 000 kr sparat i fonder och/eller sparkonto.

Med 100 000 i sparade medel så hade jag bara tagit ut dom och gett dom i gåva till någon favorit i släkten. 100k är ingenting på ett år. Sannolikheten att man ska kunna få en bra utdelning stannar under 10%, och det är kaffepengar i sammanhanget.
Alternativet är att du köper en svensk storaktie , ser till att låsa in dom på 20 år innan någon annan får tillgång till dom.
100k är ingenting i dagsläget, räcker knappt till en tvåveckors solsemester för 4 pers. om man inte vill åka till de vanliga turistfållorna
Citera
2024-03-07, 14:45
Medlem
Uppdragsfotografs avatar
Citat:

Skulle nog investera pengarna i en riktigt bra assasin som skulle få i uppdrag att plocka Putin.
Bättre investering och utdelning per investerad krona för de efter mig efterlevande är nog svårt att hitta oavsett vart på planeten de bor...
Citera
2024-03-07, 14:59
Medlem
iiimpossibles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uppdragsfotograf
Skulle nog investera pengarna i en riktigt bra assasin som skulle få i uppdrag att plocka Putin.
Bättre investering och utdelning per investerad krona för de efter mig efterlevande är nog svårt att hitta oavsett vart på planeten de bor...

Haha, du har en väldigt stor poäng.
Citera
2024-03-07, 15:48
Bannlyst
Citat:
Som jag svarade en annan. Jag håller absolut med dig om det.
Men låt säga att denne anhöriga valde att inte unna sig något, och väntade tills sista stund med att berätta att personen ska dö?

Dvs, svaret du gav går inte då du inte får reda på det i tid.

Jag behöver ungefär 12h för att kunna förkovra mig i silikontuttar med en vitpudrad näsa inne på en lyxhotellsvit

Att få ett dödsbesked med 1h varsel blir inte realistiskt, även om tiden är kort går det att fucka ur, 100 000 är en jävligt bra weekend, men det kommer knappast trygga kommande generationer, så lek och njut din sista tid!
Citera
2024-03-07, 15:55
Medlem
TUKs avatar
Mina efterlevande vill nog att jag ska vara så lycklig som möjlig i livets slutskede, så jag hade unnat mig guldkant på tillvaron för pengarna.
Citera
2024-03-07, 16:01
Medlem
iiimpossibles avatar
Citat:
Jag behöver ungefär 12h för att kunna förkovra mig i silikontuttar med en vitpudrad näsa inne på en lyxhotellsvit

Att få ett dödsbesked med 1h varsel blir inte realistiskt, även om tiden är kort går det att fucka ur, 100 000 är en jävligt bra weekend, men det kommer knappast trygga kommande generationer, så lek och njut din sista tid!

Hehe, lite mer tid än så ändå väl, lyxsvitar i Sverige brukar väl inte vara så mycket lyx jämfört med utomlands 😁

Mja, det beror ju förvisso på hur man dör. Om man nu ska vara sådan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in