Citat:
Ursprungligen postat av
why123
Åklagaren hoppades ju på att "pappan" skulle berätta? Samtidigt var det ju svårt för honom att berätta det han inte visste.. Det var ju många grejer han fått veta nu. Det konstiga var att han inte reagerade i häktet men eftersom han anser att de är själsfränder har han tydligen haft överseende.
Så småningom i fängelset kommer han att få upp ögonen på hur grundlurad han varit och hur mycket skit han har fått tagit för henne. Att Z varit bunden och inlåst det vet han såklart, men som jag minns det sa Z att pappa har aldrig slagit och då sa han "det stämmer jag slår inte barnen".
Jag tror att allt fysiskt våld har J stått för. D har trott på henne i alla år när hon har förmedlat "sina" uppgifter från läkare osv... Att sitta nu efter så många år och höra hur mycket hon har ljugit om allt måste vara svårt. Det är lättare att slå dövörat till och liera sig med J.
T ex har han ju trott på att hon verkligen varit sjuk och haft fel på ryggmärgen och han var inte den ende som trodde på det. Hon fixa en massa läkemedel och färdtjänst och grejer. Hon är i det närmast unik i sitt manipulerande..
Men snälla. Vem är lägerkommendanten i familjen? Det är väl ändå D.
I samförstånd med J vanvårdar han sin dotter. Svälter henne. En glassburk om dagen med matrester.
Låter henne sitta fastspänd, ibland hårt bunden så hon inte kan ta av sig blöjan. Ignorerar henne när hon ber om kläder och vatten.
Vad inbillar du dig? Han bryr sig inte om att se till att hon får sjukvård. Han vet inget om hennes skador. Enligt Z kunde hon inte ens hålla en glasspinne när hon hade brutit armen. Men det har D o J inte sett. BS! Att detta inte upptäckts tidigare beror på att Ds stenhårda kontroll av Z.
Föräldrarna är högst medskyldiga samarbetspartners i den sadistiska behandlingen av ett olyckligt utvalt barn.