2024-03-07, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nora2002
Tack att du säger som det är. Man blir så trött på alla missförstånd. Sjukt att tingsrätten eller någon som läst FUP lyckats missuppfatta detta och inte tar det för vad det är = grova våldtäkter

I detta har även åklagare m fl gjort fel. Hon har inte under rättegången varit tydlig och lyft fram bevisen som finns för våldtäkt. Känns som hon av någon anledning förbisett uppgifterna.
Tyvärr måste rätten bevisa vem av föräldrarna (eller annan person) som gjort sig skyldig till det.
Samt var (adress) och när i tiden. Om jag förstått det rätt så var adressen Löberöd och tiden nov, dec 2022.
Sedan är det våldtäkten på toaletten i Kungshult. Där gärningspersonen är mamman.
Tiden ca 2020.
Kan bara hoppas på överklagan till hovrätten.
Och att mer kommer fram.
Tyvärr har nog föräldrarna hållhake på varandra. Så inte säkert att de berättar om varandras brott.
Citera
2024-03-07, 13:22
Medlem
Fy fan jag är så jävla arg att jag gråter!! Ett jävla hån mot allt mänskligt är den här domen skit Sverige med sina värdelösa straff för brott mot försvarslösa barn

Dom kan stoppa sitt samhällskonrakt i röven vem fan tänker bry sig om vad samhället säger efter alla dessa skitdomar med rabatter hit och dit
Citera
2024-03-07, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nora2002
Tack att du säger som det är. Man blir så trött på alla missförstånd. Sjukt att tingsrätten eller någon som läst FUP lyckats missuppfatta detta och inte tar det för vad det är = grova våldtäkter

I detta har även åklagare m fl gjort fel. Hon har inte under rättegången varit tydlig och lyft fram bevisen som finns för våldtäkt. Känns som hon av någon anledning förbisett uppgifterna.

Ja.. tant åklagare har ju inte ens åtalat för våldtäkt, hon borde ha gjort det, i alla fall som alternativyrkande.
Pottåklagare.
Citera
2024-03-07, 13:25
Medlem
Från SR:

Pappan reagerade hårt på att han och mamman döms.
Pappans försvarsadvokat säger att hans klient är förbannad.
 Både mamman och pappan vill överklaga domen.

Citera
2024-03-07, 13:26
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Oväntat lågt straff. Rätten har inte utnyttjat hela utrymmet som de hade.
Får studera domen och återkomma.

Jag utgår från att detta kommer att överklagas.

Hade varit fint om åklagaren kunde få fram ny bevisning.
Rätten ger åklagaren en känga för rubriceringen och val av tidsspann. Datumen för stearinet och finger i snippan var inte med, således kunde de inte ta det i beaktning.
Citera
2024-03-07, 13:28
Medlem
Enligt advokaten:
Pappan förstår inte varför han döms då han inte begått brotten!

Kilen mellan paret??

Hitta klippet på P4

Nu jäklar, det här kommer bli intressant att följa!
Citera
2024-03-07, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Tyvärr måste rätten bevisa vem av föräldrarna (eller annan person) som gjort sig skyldig till det.
Samt var (adress) och när i tiden. Om jag förstått det rätt så var adressen Löberöd och tiden nov, dec 2022.
Sedan är det våldtäkten på toaletten i Kungshult. Där gärningspersonen är mamman.
Tiden ca 2020.
Kan bara hoppas på överklagan till hovrätten.
Och att mer kommer fram.
Tyvärr har nog föräldrarna hållhake på varandra. Så inte säkert att de berättar om varandras brott.
Fast i denna punkt behövde de inte bevisa vem av dem som orsakat skadorna. Bara att de inte skyddat flickan:

Så har svårt att förstå varför de inte döms med tanke på det uttänjda underlivet. Men sedan har man ju hört rättegången och hur Jigin är. Lyfter inte ens fram bevisen.
Citera
2024-03-07, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Domen är i det närmsta rättsvidrig. Både att föräldrarna döms till låga 8 år för för att nästan plågat ihjäl ett försvarslöst barn i beroendeställning över flera år samt fördärvat hennes organ för all framtid och sen åtnjuter de straffrabatt ovan på det.

Inte för jag vet det, men har du läst domen? Så fall kan du länka till den.
Citera
2024-03-07, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Det vore helt rätt, fastspänd i böja med. Utan kläder. Tvi!
Det kunde båda föräldrarna få smaka på i en vecka.
Kallt, ensamt med våta blöjor. Och en glassburk med rester och ett glas vatten om dagen.
Jag är ingen "öga för öga, tand för tand" men i detta fallet gör jag ett undantag Tvi!
Citera
2024-03-07, 13:34
Medlem
Nu har jag inte läst domen men enligt intervjun i P4 SR ansåg inte TR det styrkt att föräldrarna orsakat flickans nedkylning…

Nästan så nämndemännen och ordförande i målet behöver genomgå RPU.
Citera
2024-03-07, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Inte för jag vet det, men har du läst domen? Så fall kan du länka till den.

Nope inte i helhet bara hört en intervjun från P4 SR och sett åtalspunkterna.

Det räcker för att konstatera att något är fel. Mycket fel i rättssamhället.

De blir tex inte dömda för vare sig det sexuella våldet eller orsakat henne nedkylningen.

Åklagare Jigin kan ha missat!
Senast redigerad av viperstyle 2024-03-07 kl. 13:45.
Citera
2024-03-07, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Rätten ger åklagaren en känga för rubriceringen och val av tidsspann. Datumen för stearinet och finger i snippan var inte med, således kunde de inte ta det i beaktning.
Missade det. Kritiserar rätten åklagaren för detta i domen?
Låt oss hoppas på (och se till) att hovrätten ändrar rubriceringen och höjer straffet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in