2024-03-07, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theprinsess
Jag har inte hängt med i tråden tidigare. Vilka är föräldrarna, alltså vad heter de? Orkar inte kolla igenom den långa tråden. Tacksam om någon kan svara.
Du kan läsa föräldrarnas vittnesförhör i FUP på sidan 1 i tråden.
De inleds med deras fulla namn.
Citera
2024-03-07, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Var de åtalade för sexuellt våld?

Innan du reagerar så hårt så tycker jag att du ska läsa domen först. Jag har inte läst domen. Som människor är inblandade i processen så är det klart att det kan gå fel. Jag har inte följt rättsfallet jättenoga, men jag brukar vilja se domen och helst förundersökningen innan jag säger något säkert.

De fälldes inte för skadorna i underlivet (kanske fel att omtala som sexuellt våld) eller orsakat hennes nedkylningen. Det framgår av domen som publicerades i tråden för ca 3 timmar sen..
Citera
2024-03-07, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Otroligt!! De har ju kommit så lindrigt undan som bara går! Trodde de skulle skratta hela vägen tillbaka till häktet jag…

Verkligen! Jag ser fram mot HR förhandlingen för nu kommer kilen och de ställs förmodligen helt mot varandra.
Citera
2024-03-07, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skrakan
Mitt intryck av åklagaren är att hon lade alldeles för mycket krut på omständigheterer som var omöjliga att bortförklara för föräldrarna.Det var ett evigt malande ibland om det.
När det gäller flickans skador i underlivet så borde hon ha satsat på fler förhör med olika experter. Där borde det ha staplats expert på expert som uttalat sig.utgångspunkten var ju att skadan var uppenbar och lika uppenbart var att flickan själv inte skadat sig.
Verkligen. Helt sjukt att inte experter inkallades på detta området
Citera
2024-03-07, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Från din spoiler
De frikänns från denna del av åtalet, då det enligt tingsrätten inte är bevisat att flickan har utsatts för penetrationer på det sätt som åklagaren har påstått.

Ja de har ju inte definierat vad de menar med som åklagaren påstått? Kan inte påminna mig om att åklagaren påstått ngt om hur det gått till? Det är märkligt för de tror väl inte flickan fött barn iallafall?

Föräldrarna frikänns även från olaga frihetsberövande bestående i att de stängt in flickan i ett rum i familjens tidigare bostad.

Det här förstår jag inte alls. Tror de inte på Z berättelse? Det styrks ju av att föräldrarna även frihetsberövade henne i Löberöd dec 2022.

Ja man blir ju bara så ledsen.. det handlar till stor del inte ens om juridik utan om feltänk.
Citera
2024-03-07, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theprinsess
Jag har inte hängt med i tråden tidigare. Vilka är föräldrarna, alltså vad heter de? Orkar inte kolla igenom den långa tråden. Tacksam om någon kan svara.

https://morgonposten.se/2023/04/04/misshandelsmakarna-inkvist-i-eslov-daniel-och-jasmine/

.
Senast redigerad av .kungen77 2024-03-07 kl. 14:31.
Citera
2024-03-07, 14:00
Medlem
Är det någon som vet om juristdomare och nämndemän var oeniga på några punkter? Tänker på sannolikheten att utfallet kan förändras vid överklagande hovrätten 🤞
Citera
2024-03-07, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
De fälldes inte för skadorna i underlivet (kanske fel att omtala som sexuellt våld) eller orsakat hennes nedkylningen. Det framgår av domen som publicerades i tråden för ca 3 timmar sen..
Varför fel att benämna som sexuellt våld?
Ifall du (om du är kvinna) hade fått fingrar uppstoppade i dig (enligt flickans vittnesmål), samt fått ditt underliv uttänjt och skändat inuti (enligt läkare). Hade inte du utsatts för sexuellt våld då? Detta handlar dessutom om ett barn och hon har säkerligen utsatts för mer än bara fingrar. Herregud
Senast redigerad av Nora2002 2024-03-07 kl. 14:04.
Citera
2024-03-07, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bibo19
Är det någon som vet om juristdomare och nämndemän var oeniga på några punkter? Tänker på sannolikheten att utfallet kan förändras vid överklagande hovrätten 🤞
Rätten var konstigt nog eniga i denna konstiga dom
Citera
2024-03-07, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nora2002
Varför fel att benämna som sexuellt våld?
Ifall du (om du är kvinna) hade fått fingrar uppstoppade i dig (enligt flickans vittnesmål), samt fått ditt underliv uttänjt och skändat inuti (enligt läkare). Hade inte du utsatts för sexuellt våld då?

Jag tolkar det som att Vyperstyle menade vad det åtals för, oavsett vad det egentligen var. Hmm, om det går att förstå min snurriga förklaring. Alltså att det helt enkelt inte benämnts så.
Citera
2024-03-07, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nora2002
Rätten var konstigt nog eniga i denna konstiga dom

Känns onekligen lite konstigt. Hoppas Hovrätten i ger dem en uppsträckning för alla misshandlade barns skull!
Citera
2024-03-07, 14:10
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Enligt advokaten:
Pappan förstår inte varför han döms då han inte begått brotten!

Kilen mellan paret??

Hitta klippet på P4

Nu jäklar, det här kommer bli intressant att följa!

Åklagaren hoppades ju på att "pappan" skulle berätta? Samtidigt var det ju svårt för honom att berätta det han inte visste.. Det var ju många grejer han fått veta nu. Det konstiga var att han inte reagerade i häktet men eftersom han anser att de är själsfränder har han tydligen haft överseende.

Så småningom i fängelset kommer han att få upp ögonen på hur grundlurad han varit och hur mycket skit han har fått tagit för henne. Att Z varit bunden och inlåst det vet han såklart, men som jag minns det sa Z att pappa har aldrig slagit och då sa han "det stämmer jag slår inte barnen".

Jag tror att allt fysiskt våld har J stått för. D har trott på henne i alla år när hon har förmedlat "sina" uppgifter från läkare osv... Att sitta nu efter så många år och höra hur mycket hon har ljugit om allt måste vara svårt. Det är lättare att slå dövörat till och liera sig med J.

T ex har han ju trott på att hon verkligen varit sjuk och haft fel på ryggmärgen och han var inte den ende som trodde på det. Hon fixa en massa läkemedel och färdtjänst och grejer. Hon är i det närmast unik i sitt manipulerande..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in